Member Group Gabor Posted November 29, 2012 Member Group Share Posted November 29, 2012 Ik ben op zoek naar Johannes Christiaan Hummel. Wat ik weet is dat hij getrouwd is met Johanna Carolina Wintzant, zij is overleden op 26 oktober 1845 in Delft. Zij hebben in ieder geval 2 kinderen gekregen in Katwijk aan den Rijn, namelijk Johan Karel en Christina Georgette. Please login or register to see this link. Wie o wie kan mij helpen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted November 29, 2012 Author Member Group Share Posted November 29, 2012 Johannes Christiaan was notaris, net als een andere zoon Samuel Magnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted November 29, 2012 Member Group Share Posted November 29, 2012 Uit de huwelijksbijlagen Schiedam van huwelijk zoon 12-09-1837 overleden te Katwijk aan de Rijn Johannes Christiaan Hummel Please login or register to see this link. 26-10-1845 overleden te Delft Joahnna Carolina Wintzant Please login or register to see this link. Aktes verder even opzoeken via Please login or register to see this link. met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Schaap Posted November 29, 2012 Member Group Share Posted November 29, 2012 12 sept 1837 overlijden Johannes Christiaan Hummel akte 61: Please login or register to see this link. Burgemeester, geboren 's Gravenhage, zoon van Christiaan Hummel en Maria Gossenk [?] ca 53 jr aangevers: Izak van Harderwijk, 53 jr, Predicant, Christiaan Charles Leonardus Favre [?] 50 jr, Ambtenaar, beide schoonbroeders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted November 29, 2012 Member Group Share Posted November 29, 2012 Aktenummer: 85 Aktedatum: 17 juni 1812 Burgerlijke stand van:'s-Gravenhage Huwelijksdatum: 17 juni 1812 BruidegomJohannes Christiaan Hummel Leeftijd: 27 Beroep: notaris Bruid Johanna Carolina Wintzant Leeftijd: 26 Vader bruidegom Johan George Hummel - Moeder bruidegom Marie Geaussent: - Vader bruid Christiaan Wintzant - Moeder bruid Anna ElizabethFector Getuige(n) Huwelijk Bernardus Scheurleer, boekhandelaar, 58 Jean van der Meulen, metselaar, 60 Chretien Henri Kleszenaer, apotheker, 60 Pierre van Cleef, boekhandelaar, 31 Akte opzoeken via Please login or register to see this link. Kies beschreven documenten op naam Hummel. Je komt dan snel bij de akte met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted December 3, 2012 Author Member Group Share Posted December 3, 2012 Heel erg bedankt voor jullie hulp! Zo zijn we weer een stukje verder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted December 4, 2012 Author Member Group Share Posted December 4, 2012 Is er ook iemand die het huwelijk van Johan Georg en Marie Geaussent kan vinden? Of überhaupt iets over Johan of Marie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted December 4, 2012 Member Group Share Posted December 4, 2012 Heb je de overlijdensaktes gelezen? Ik bedoel niet de extracten uit de huwelijksbijlagen maar de echte aktes. Evt opzoeken via Please login or register to see this link. . Daar staat mogelijk in waar zij zijn geboren. Staat daar niets bij, dan naar de huwelijksakte. Heb je de huwelijksakte gelezen? Dan weet je waar de echtelieden vandaan kwamen. Je kunt beginnen via te zoeken naar de huwelijksbijlagen bij het huwelijk gesloten in 1812 in Den Haag. Please login or register to see this link. Daar staat meer informatie in. Bv als een van beide ouders is overleden hun overlijdensextract en van het echtpaar de doop/geboortedatum en plaats. Met die gegevens kun je gana zoeken naar een huwelijk van de ouders van Christiaan Hummel. met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted December 4, 2012 Member Group Share Posted December 4, 2012 Johan Christiaan Hummel is geboren/gedoopt in 's Gravenhage Please login or register to see this link. De DTB boeken Den Haag zijn niet on-line te raadplegen. Dus als zij in Den Haag zijn getrouwd moet je naar het archief. Wellicht zijn zijn ouders overleden in Den Haag na 1812 . Evt zoeken via de 10 jaren tafels Den Haag Please login or register to see this link. met vriendelijke groet, Bart 12:26 ps ik zie net dat er van bij genoemde huwelijksakte geen huwelijksbijlagen zijn. Jammer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted December 4, 2012 Member Group Share Posted December 4, 2012 Bij gebruik van Please login or register to see this link. vind je het volgende Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Centraal Bureau voor Genealogie (voor Nationaal Archief) Algemeen Gemeente: Den Haag Soort akte: Overlijdensakte Aktenummer: 333 Aangiftedatum: 17-03-1831 Overledene Maria Geaussent Geslacht: V Overlijdensdatum: 15-03-1831 Leeftijd: 88 Overlijdensplaats: Den Haag Vader Samuel Geaussent Moeder Maria Magdalena Rouseau Partner De vertaling van de huwelijksakte kan nog wel voor enige problemen zorgen. Mijn frans is niet van dien aard dat ik me op papier aan een vertaling waag. met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Gabor, ik loop zijn doop en het huwelijk van zijn ouders binnenkort wel even na in het archief. Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted December 4, 2012 Author Member Group Share Posted December 4, 2012 Ik heb even gekeken in de overlijdensakte (hierboven genoemd) van Marie Gaussent, hier staat echter dat zij ongehuwd is. Als zij weduwe zou zijn geweest had dat er toch bij moeten staan? Zou ze gescheiden kunnen zijn? Of zou dat vermeld worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted December 4, 2012 Member Group Share Posted December 4, 2012 Als je kijkt bij de virtuele studiezaal Den Haag, beschreven documenten, dan vind je nog een Maria Geaussent, maar die is gehuwd met een ander dan Hummel. Is zij dezelfde als de moeder van Johannes Christiaan? En is zij dus ooit voor een tweede keer getrouwd? Dat de vrouw overleden in Delft mogelijk niet de moeder is van Johannes Christiaan kan ook. Ik lees namelijk in de huwelijksakte dat beide ouders overleden zouden zijn voor 1812. Maar vanwege mijn beperkte actieve kennis van het Frans durf ik dat niet met zekerheid te stellen. met vriendelijke groet, Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Gabor, Johannes Christiaan is gereformeerd gedoopt in de Grote Kerk op 12-1-1785 als zoon van Johann George Hummel en Maria Geaussent. Doopgetuige was Hendrika Geaussent. Alle drie waren zij lidmaten. Volgens een aantekening in de kantlijn is van deze doopinschrijving op 21-6-1808 een extract gemaakt. Dit echtpaar had zo te zien geen andere kinderen in Den Haag. Johannes Christiaan deed in 1802 belijdenis en woonde toen op het Spui. Op 4-7-1784 ondertrouwden Johann Georg Hummel, luthers, en Maria Geaussent, beiden wonend en geboren in Den Haag. Zij trouwden op 23-7 in de Hoogduitse Kerk. De doop van Johann Georg kon ik niet vinden. Mogelijk was hij een zoon van Burchhart of Johann Julius Hummel, beiden luthers, die zich respectievelijk in 1755 en 1751 in Den Haag vestigden. Maria is gereformeerd gedoopt in de Nieuwe Kerk op 8-7-1764 als dochter van Francois Samuel Geaussent en Henriette Magnet. Dit echtpaar had geen dochter Hendrika, de doopgetuige in 1785 zal dus wel Henriette Magnet geweest zijn. De familie Geaussent is zo te zien nog enige generaties terug te volgen in Den Haag, en was oorspronkelijk Waals Gereformeerd. groeten, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted December 4, 2012 Author Member Group Share Posted December 4, 2012 Super Jan! Bedankt voor je hulp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted December 4, 2012 Author Member Group Share Posted December 4, 2012 Er is veel online te vinden over Johan Julius en Burchhart, maar helaas nog niets wat ze linkt aan Johan Georg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Hallo Gabor, dan ligt het dus niet aan mij... Please login or register to see this image. /emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Aangezien Johann Julius dus naar Amsterdam vertrok, zal ik binnenkort eens het gezin van Burchhart uitspitten. Als ik de naam van zijn echtgenote heb ontwijk ik misschien verschrijvingen van de achternaam (Hoemel? Hommels?) Een leuke puzzel, met interessante mensen. groeten, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted December 4, 2012 Author Member Group Share Posted December 4, 2012 Zeker interessant! Helaas geen link met mijn Hummel-tak.. dat is wel zeker.. Maar toch leuk om uit te zoeken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted December 14, 2012 Author Member Group Share Posted December 14, 2012 Wat ik nog gevonden heb is dat Johan Julius getrouwd was met Christina de Raad. Zij kregen in ieder geval 3 kinderen: Elizabeth Christina, Johanna Friederica Christina en Burkhard. Maar dus nog geen link met Johan Georg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Gabor, ik zal binnenkort nog eens kijken of ik in het archief nog wat meer informatie over Johann George kan vinden (notarieel archief, etc) Misschien vind ik dan wel een aanwijzing voor zijn afkomst. Tot dan, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gabor Posted December 15, 2012 Author Member Group Share Posted December 15, 2012 Bedankt voor je hulp Jan! Please login or register to see this image. /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts