Member Group FrankvdV Posted November 21, 2012 Member Group Share Posted November 21, 2012 Beste allemaal, Om een lekje in de boom te dichten vraag ik het volgende: Willem Hendrik Smit, trouwt op woensdag 30 december 1789 in Goes met Adriana van de Velde. In het trouwboek van Goes staat daarover: "Willem Hendrik Smits, wedr van Maria Rimmers, Soldaat in garnizoen te Breda, met Adriana van de Velde, J.D. van Goes, wonende alhier" Alle gegevens van Adriana zijn mij bekend. Overlijden van Willem ook. Willem is een zoon van Dirk Smit. Zie stamboom Please login or register to see this link. op mijn website voor wat ik al heb. Gevraagd: waar zijn Willem Hendrik Smits en Maria Rimmers getrouwd? Waar en wanneer is Willem geboren/gedoopt? In Goes en in Breda is niks te vinden. Alvast dank voor meedenken! met groet, Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted November 21, 2012 Member Group Share Posted November 21, 2012 Hallo Frank, Via Please login or register to see this link. Landmacht: Pensioenregisters, Naam: Smit, Willem Hendrik Naam Smit, Willem Hendrik Rang soldaat Bronverwijzing Nummer toegang: 2.01.15, inventarisnummer: 162, folionummer: 38 Misschien kun je met de informatie uit dit document verder komen? In de index Landmacht: Officieren, Onderofficieren en Manschappen (Staatse Militairen) 1707-1795 komen nog zowel de namen Willem als Dirk Smit voor. groeten van Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted November 22, 2012 Share Posted November 22, 2012 Hallo Frank, Ik denk dat men zijn eerste huwelijk ook in Zeeland moet zoeken. In deze provincie komen de familienamen Rimmers en Remmers - waar naar ik ook heb gezocht - veelvuldig voor. Mogelijk kunnen ze ook nog in het Belgische provincies Oost- en West-Vlaanderen zijn getrouwd, waar de familienamen Rimmers en Remmers ook veelvuldig voorkomen. Aangezien Goes niet in de buurt van Breda ligt, zou het mogelijk zijn dat Willem Hendrik Smits een familieband met Goes - of een plaats in de omgeving - zou kunnen hebben. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Annemarie_57 Posted November 23, 2012 Member Group Share Posted November 23, 2012 Verwijderd, lijkt niet de juiste te zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Annemarie_57 Posted November 23, 2012 Member Group Share Posted November 23, 2012 Of zou het deze zijn? Leeftijd zou kunnen kloppen en hij woonde in 1811 nog in Goes neem ik aan: Voornaam: Willem Achternaam: Smit Beroep: Cardeur Leeftijd: 71 jaar Geboortejaar: 1740 Geboorteplaats: Sas van Gent Woonachtig sedert: 1770 Rol: Inwoner Afkomstig van: Geertruidenberg Datum: 1811 Jaar: 1811 Plaats: Goes Gemeente: Goes Adres: D 90 Bron: Origineel in Gemeentearchief Goes Prijs fotokopie: Hiervan kan geen fotokopie worden besteld / No copy can be ordered Vindplaats: Zeeuws Archief Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group FrankvdV Posted November 23, 2012 Author Member Group Share Posted November 23, 2012 Dank jullie wel voor het meedenken! Jacqueline: dank voor de tip. Masje: gezien de reactie van Annemarie lijkt mij dat inderdaad ook. Annemarie: dankjewel! Dat moet haast wel, want hij overlijdt op 2 januari 1816 in Goes. Hij is dan 76 en dus moet hij inderdaad in ongeveer 1740 geboren zijn. Dat geeft al een stukje van de puzzel. Ik ga even verder zoeken met deze handvatjes. met groet, Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts