Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

zoekvraag rijksarchief Den Bosch


rosemarievandertak

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
rosemarievandertak

Wie kan voor mij een huwelijkse bijlage in Den Bosch opzoeken.

Het betreft een huwelijk in Woudrichem. Daantje, dr van Adrianus Johan van der Tak en Heiltje van Zeventer.geb. te Woudrichem circa 1843, 4 kinderen, tr. (ongeveer 54 jaar oud) te Woudrichem op 24 april 1897 met Gijsbert Hartman, zn. van Gerrit Hartman en Jenneke Havelaar, geb. te Woudrichem.

Uit dit huwelijk geen kinderen

Het gaat me om een eventuele overlijdensakte van haar vader zodat ik meer gegevens over hem kan krijgen zoals hoe oud was hij bij overlijden waar overleden/ waar geboren en het allerbelangrijkste wie waren zijn ouders

met vriendelijke groet, Rosemarie van der Tak

dit is wat ik tot nu toe heb:

Adrianus Johan van der Tak, Horlogemaker.

relatie(1)

met Klasina Sprong, dr. van Peter Sprong en Maaike Cornet, ged. te Woudrichem op 2 oktober 1791, ovl. (hoogstens 57 jaar oud) te Woudrichem voor 1849.

Uit deze relatie 2 kinderen:

1.      Peter, geb. te Woudrichem circa 1823, Horlogemaker, ovl. (ongeveer 64 jaar oud) te Hoorn op 21 juni 1887, tr. (resp. ongeveer 26 en 24 jaar oud) (1) (Burgerlijke Stand) te Hoorn op 21 augustus 1849, (ontb. door overlijden) met Femmetje Bosman, dr. van Fake Booijs Bosman en Hendrina Laarhoven, geb. te Hoorn op 18 april 1825, ovl.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley-upsidedown1.gif" alt="(44"> jaar oud) te Hoorn op 3 juli 1869. Uit dit huwelijk een zoon, tr. (resp. ongeveer 63 en 32 jaar oud) (2) (Burgerlijke Stand) te Hoorn op 29 oktober 1886 met Sophia Maria Minnegal, dr. van Hermanus Minnegal en Anna Maria Resinger, geb. te Amsterdam op 28 mei 1854. Uit dit huwelijk geen kinderen.

2.      Willemina, geb. te Woudrichem op 11 januari 1827, tr. (resp. 34 en 37 jaar oud) (Burgerlijke Stand) te Dordrecht op 15 mei 1861 met Adrianus den Boer, zn. van Gerrit den Boer en Sophia Timmerman, geb. te Zwijndrecht op 15 juni 1823, metselaar, (Adrianus tr.(1) met Pietertje Sprenger.). Uit dit huwelijk een dochter.

tr.(2)

met Heiltje van Zeventer.

Uit dit huwelijk 2 dochters:

1.      Daatje, geb. te Woudrichem circa 1843, 4 kinderen, tr. (ongeveer 54 jaar oud) te Woudrichem op 24 april 1897 met Gijsbert Hartman, zn. van Gerrit Hartman en Jenneke Havelaar, geb. te Woudrichem. Uit dit huwelijk geen kinderen.

2.      Geertruida Petronella, geb. te Woudrichem op 5 november 1838, tr. (resp. 35 en 24 jaar oud) te Dordrecht op 6 mei 1874 met Gijs de Rover, zn. van Pietertje Sprenger de Rover, geb. te Papendrecht op 9 januari 1850. Uit dit huwelijk geen kinderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Rosemarie,

Ben regelmatig in 's Hertogenbosch, maar heb vaak niet genoeg tijd om even langs het archief te gaan.

Gaat het alleen om de huwelijkse bijlagen van het huwelijk Daantje VAN DER TAK te Woudrichem op 24 april 1897 met Gijsbert HARTMAN?

Ik kan dan proberen of het me volgende week lukt, maar ik kan echt niets beloven.

Dus als een ander zich aanbiedt, dan graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

zie ook:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

zie ook:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Bedankt, Maîkel dat je dit onder de aandacht brengt.

Vaak genoeg doet men onnodig dubbel werk doordat berichten op verschillende fora geplaatst worden, hier dus gelukkig niet doordat Rosemarie meteen liet weten via een PM dat een bezoek aan het archief niet meer nodig was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...