Member Group Cor Posted November 1, 2012 Member Group Share Posted November 1, 2012 Hallo, Voor een lieve vriendin van mij heb ik gezocht maar ben niet goed thuis in N-Holland en Utrecht. Dit heeft ze: Petrus (Peter) van Eck geb. ca. 1765 3 x huw. in Amsterdam 1. Geertruij Jarnaeij (Jarnacq) 28-03-1790 2. Swaantje Peterson 09-06-1797 3. Sara Zofija van Asselt 06-03-1801 4 kinderen Jacobus Philippus geb. ca 1792. is gehuwd te utrecht. Petrus Jacobus geb. 08-09-1793. Anna Geertruij geb. 00-02-1795. Maria Catharina geb. 16-10-1796. Zij zoekt de datums van Petrus en gegevens van zijn ouders en nadere gegevens van de laatste 2 vrouwen en de kinderen. Hartelijke groeten, Cor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Beste Cor, volgens de inschrijving van zijn eerste huwelijk was hij toen 25 jaar en geboren te Wageningen. Hij had toestemming van zijn vader, Dirk Hend(riksz) van Eck, wonend aldaar. Hij is getrouwd in de "Walekerk" groeten, Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Zijn doop in Wageningen: Doopdatum: 27-10-1765 Doopplaats: Wageningen Dopeling: Petrus Eck, van Moeder: Maria Schaats Vader: Derck Hendrik Eck, van Kerkelijke gemeente: Wageningen Toegangsnummer: 0176 Retroacta Burgerlijke stand Inventarisnummer: 1662 Pagina: 210 Met dank aan: Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Zie verder: Please login or register to see this link. Please login or register to see this link. Uiteraard mnoet je deze gegevens wel controleren op juistheid. Veel succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Deze hele familie Van Eck is uitgebreid beschreven in het maandblad De Nederlandse Leeuw uit 1980 van kolom 34 t/m 48. Ze gaat terug op Frans Michielsen, notaris te Elst (1641), richter, schout en leenman van de heerlijkheid Hemmen. Het zijn veel te veel pagina's om in te scannen en hier te plaatsen :-\ In de meeste archieven en grotere bibliotheken staat de Nederlandse Leeuw wel op de plank. groeten, Jan. Laatste kolom: Please login or register to see this image. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Cor Posted November 2, 2012 Author Member Group Share Posted November 2, 2012 Beste Jan, Geweldig wat je zo snel gevonden hebt. Haar reaktie: 1 woord wow. Steeds weer verwonder ik mij wat jij en anderen allemaal vinden. Voor haar ga ik achter de Ned. Leeuw aan. Mede namens haar: heel hartelijk dank. Groeten Cor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group wiesje Posted November 2, 2012 Member Group Share Posted November 2, 2012 wow zo snel zou ik het nooit kunnen vinden. wat een kanjers zijn jullie. bedankt al vast voor deze gegevens. ik had cor gevraagd of hij mij kon helpen. zelf kom ik niet meer in de archieven helaas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Beste Cor [update: Beste Wiesje], soms zou ik willen, dat het vaker zo snel ging, in dit geval had ik gewoon heel veel geluk. Wat betreft de drie bruiden, Geertruij Jarnacq was bij haar huwelijk 24 jaar, gereformeerd, "van Amsterdam" [wat niet altijd betekent, dat zij daar is geboren], vergezeld van haar vader, Jacques Philippus Jarnacq. Swaantje Peterson was "van Amsterdam" gereformeerd, weduwe van Leendert Hekker. Bij haar eerste huwelijk in 1780 was zij "van Amsterdam", gereformeerd, 18 jaar, en vergezeld van haar moeder Jannetje Enting. Sara Zofya van Asselt kwam uit Den Haag, was 15 [staat er echt] jaar, vergezeld van haar moeder Sara Adels. De overlijdens van Petrus en Sara kun je waarschijnlijk zelf hier opzoeken: Please login or register to see this link. groeten, Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Cor Posted November 2, 2012 Author Member Group Share Posted November 2, 2012 Hallo Jan, Je ziet het, Wiesje heeft zelf al een antwoord geschreven. Ze heeft zich voor dit Forum dus zelf aangemeld. Ik laat het nu verder aan Wiesje over. Groeten van Cor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts