Guest limburger Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Waar kan ik meer vinden over het Regiment van Prins de Ligne ? Over zijn persoon kan ik wel het nodige vinden (Het schijnt een soort Don Juan te zijn geweest die behoorlijk veel onwettige kinderen op de wereld heeft gezet) In welk jaar zat het regiment waar, is dus de eigenlijke vraag. Met vriendelijke groet, Limburger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Beste Limburger, aangezien je geen jaartal noemt (altijd handig op een genealogieforum) is je vraag niet zo makkelijk te beantwoorden. Prince de Ligne is namelijk een titel, die vanaf 1600 tot op de dag van vandaag door heel wat heren is gedragen. Zou het dit regiment kunnen zijn? Please login or register to see this link. vriendelijke groeten, Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest limburger Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Beste Jan, Ik denk dat ik gevonden heb wat ik zocht. Op www.princecharlesjosephdeligne.be. Want mijn vraag ging eigenlijk over het regiment waarvan Charles Joseph (1735-1814) de bevelhebber was. Inderdaad een regiment van dragonders, zodat de uniformen wel hetzelfde zullen zijn als in de vermelde link. Ik had ook even over het hoofd gezien dat bepaalde stukken van Zuid-Limburg Oostenrijks waren na 1700. Zo is het niet vreemd om in dit regiment mensen met typisch Limburgse achternamen tegen te komen. Met vriendelijke groet, Limburger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts