Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Er komt een museum voor Familiekunde


RichardK

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Op het weblog van het CBG (

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

) lees ik:

"De plannen voor een Internationaal Museum voor Familiegeschiedenis in Limburg beginnen steeds concretere vormen aan te nemen." Mooi natuurlijk, maar wel met een paar kanttekeningen.

- Waarom moet dat zo ver weg, in Eijsden? Bezoekers uit Friesland of Groningen zul je zo niet snel trekken.

- Bij de tariefstelling wordt niet gerept over de Museumjaarkaart. Waarom eigenlijk niet?

Ik vind dat jammer.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Tja ik begrijp dat Eijsden erg ver weg lijkt, maar voor een grote groep mensen in Nederland, België en Duitsland (want Eijsden ligt heel centraal) is het eindelijk  zo ver dat er eens een interessant museum komt in het zuiden van het land. Voor de meeste leuke Musea moet je toch meestal naar het Midden/Noorden van het land. Ik ben er heel blij mee. Het is een prachtig gebouw in een heel mooie omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik snap niet waarom er een apart museum moet komen voor familiegeschiedenis, hoogstwaarschijnlijk gesubsidieerd, en wat moet ik me voorstellen bij internationaal? Veel archieven hebben een presentatie voor publiek waarin ze laten zien wat ze in huis hebben. Daar valt ook de regionale/landelijke familiegeschiedenis onder.

In deze tijd waarin de berichten je om de oren vliegen van bezuinigingen bij de bestaande archieven en musea waardoor sluiting dreigt, zie ik zoiets niet zitten.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik denk dat het geld dat nodig is niet alleen vanuit Nederland zal komen maar ook van Duitsland, België en misschien ook van Brussel omdat het grensoverschrijdend van opzet is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik ben nieuw hier, maar werd meteen verrast door dit onderwerp. Wat een mooi plan. Ook ik woon in het zuiden van het land en vind het fantastisch dat hier zo'n museum komt. Ook zag ik op de site dat het mogelijk is je eigen tentoonstelling in te richten. Dat lijkt mij geweldig. Ik ben zeer positief!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi allemaal,

ook ik vind het een heel mooi maar ook gedurfd initiatief.

Ik wens de initiatiefnemers heel veel doorzettingsvermogen toe en hoop dat dit initiatief tot iets moois zal uitgroeien.

Mijn steun krijgen ze !

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...