Guest Masje II Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Geachte, Bij mijn onderzoek naar de geschiedenis van levensmiddelenbedrijf André van Hilst (Aveha) kom ik een paar foto's tegen van dit echtpaar. Dit echtpaar is getrouwd vóór 1955 omdat deze foto's in een album zitten dat tot 1955 gaat. Graag zou ik de namen van dit echtpaar willen weten en waar zijn deze foto's genomen (zie onder). Alle informatie van en over André van Hilst zijn overigens ook welkom. Bij voorbaat hartelijk dank. mvg, Masje IIPlease login or register to see this attachment. Please login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted September 16, 2012 Member Group Share Posted September 16, 2012 Complimenten voor je onderzoek op Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Ludmilla, Bedankt voor je schrijven. Helaas is die site niet meer bijgewerkt er komen te veel nieuwe gegevens binnen. Regelmatig schrijf ik over de firma André van Hilst historisch artikelen voor tijdschriften, kranten en websites (onder meer BHIC). Ben tevens een archief aan het opzetten, dat later met meer dan duizend foto's naar het Edah-museum in Helmond gaat. Tussen alle fotoboeken, dat ik bezit, vond ik ook onderstaande trouwfoto's. Aangezien ik de namen en de plek waar de foto's zijn genomen niet weet heb ik deze oproep geplaatst. Mogelijk dat ik de familie blij mee kan maken met het toezenden van een scan. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted September 17, 2012 Member Group Share Posted September 17, 2012 Ik heb geprobeerd te helpen met zoeken, maar ben niet bekend in het Brabantse. Ik begrijp dat er veel filialen waren in Tilburg en omgeving. Ook zijn er foto's van sommige zaken. Is het handig om de bekend zijnde adressen en de daarbij horende foto's (die niet op dit pand lijken), van het lijstje weg te strepen en aan te geven welke adressen er dan nog overblijven als mogelijkheid? Niet iedere werknemer die trouwde zal het werkadres hebben gekozen om "uit huis" te trouwen. Het zal mogelijk gaan om in ieder geval de bruid, en misschien woonde ze wel boven de zaak. Heel bijzonder zou zijn als beiden er werkten. Allemaal gedachtes die op de loop gaan.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Omdat dit huwelijk heeft plaatsgevonden vóór 1955 en in de periode 1950-1960 veel winkels zijn verbouwd kan ik niet zeggen in welke plaats het zou kunnen zijn. Uitgesloten zijn Waalwijk, Sprang-Capelle, Kaatsheuvel, Vlijmen, Dongen en Oosterhout. Het kan in een van de andere Brabantse gemeenten zijn geweest of Dordrecht en Rotterdam. In de steden had men meerdere vestigingen. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts