Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Downloaden aktes via Genver


RPG

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Weet eigenlijk niet of mijn advies in deze groep thuishoort, maar dat zullen we de schuld maar geven aan de warmte bij mij als beginnend oudje 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley_lollegs.gif" alt="B-14">

Ik merkte dat velen toch problemen hebben bij het downloaden, selecteren en opslaan van aktes via Genver, daarom hier mijn ervaring:

Misschien een goede tip:

Ik maak gebruik van windows XP-prof., maar alsook via andere pc XP-home

Explorer Firefox.

Microsoft Office Word 2007

1. Akte via Genver gevonden?

2. Vervolgens op Save klikken waarbij hij het complete document opslaat in de map Downloads.

3. Bij mij opent de akte zich vanzelf in Microsoft Office Picture Manager, maar kan zijn dat je deze eerst zelf moet kiezen.

4. In menubalk van MIcrosoft office kiezen voor afbeeldingen bewerken, waarna aan de rechterzijde een extra kolom verschijnt waar je gaat naar Bijsnijden

5. vervolgens komen er om het gehele bestand zwarte markeringen, waarbij bij verschuiving je de exacte copie kan selecteren om op te slaan of te kopieren/plakken etc. Na deze markering op oke klikken

6. Dan verschijnt slechts de akte welke je hebt geselecteerd

7. Verder eenvoudig via Bestand opslaan of opslaan als en je hebt een perfect copy van de geselecteerde akte.

alles lijkt ingewikkeld de eerste keer, maar na enige oefening een fluitje van een cent, ofwel een eurocent.

Groetend - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

ja, wat ik zelf doe; kopieren, met de rechtermuis, ga naar de map van die persoon, en doe plakken, en hij staat in de map! heel snel en gemakkelijk

gera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumleden Groep

Ik gebruik PrintScreen (gratis software) waarmee ik alleen dat gedeelte van de akte kan selecteren die ik nodig heb en kan opslaan onder een zelf gekozen bestandsnaam, erg handig en echt aan te bevelen (niet alleen voor aktes uiteraard maar voor alles waar je een plaatje van wil hebben).

Thea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik gebruik het programma ScreenHunter ook een gratis programma je kan zelf de grote van het plaatje bepalen:

zelf ingesteld, actieve venster of full screen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik gebruik MWSnap. Dat is ook gratis en je kunt daar ook de grootte van bepalen. Kortom keuze genoeg om het werk van Jakkes en de zijnen dankbaar te bewaren voor mogelijk slechtere tijden.

Visser

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...