Member Group JaapKrommenie Posted August 19, 2012 Member Group Share Posted August 19, 2012 In september 1944 heeft een geallieerd vliegtuig op de terugreis zijn bommem laten vallen in het IJsselmeer. Hierbij werd het schip van Hendrik Hartman en Lina Booij geraakt. Zij en hun drie jongste kinderen kwamen daarbij om. Dit gebeurde ter hoogte van Lemmer. Er is ook een boekje over geschreven over dit voorval, maar de titel ben ik kwijt. Heb jij hier over gehoord? Er stonden wel overlijdensadv. In de krant. Ik wil daar een artikel over schrijven voor de Booij Bode. Gingen zij de haven binnen of waren hadden ze de haven net verlaten. Hoe heette hun schip en wat vervoerde het. Bij wie waren de oudste kinderen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RichardK Posted August 19, 2012 Member Group Share Posted August 19, 2012 Het schip heette de "Tjoba", zo lees ik in de overlijdensadvertentie, geplaats op 8 september 1944 in de Provinciale Overijsselsche en Zwolsche Courant. Te vinden via Please login or register to see this link. Groeten van Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Hallo Jaap, dit verhaal komt me bekend voor. Ik herinner me, dat het op Please login or register to see this link. aan de orde is geweest. Succes, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Schaap Posted August 20, 2012 Member Group Share Posted August 20, 2012 Hier is het topic wat Jan bekend voorkwam: Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JaapKrommenie Posted August 23, 2012 Author Member Group Share Posted August 23, 2012 Richard, Jan en Monique, bedankt voor jullie reactie. Groeten, Jaap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts