Jump to content

Huwelijkse bijlagen Rotterdam 1885

RPG

Recommended Posts

• Member Group

Beste Forumleden,  &^^

Of het de warmte is nu weet ik niet, maar zit al uren te zoeken naar de huwelijkse bijlagen van onderstaande personen voor een started onderzoekster. Het aktenr. 1189 geeft een ander echtpaar weer in de bijlagen op Genver. Ik dacht dat ik het wel even snel kon vinden, echter hoop nu op hulp van de medeforumleden hier.

Bruidegom Roelof Huibert de Wert , geb. Rotterdam 22 jaar

Vader Gerrit de Wert ook geschreven Weerd

Moeder Cornelia Appeldoorn

Bruid Helena Maria Berenman , geb. Rotterdam 18 jaar

Vader Joseph Berenman

Moeder Annetta Maria Herrensen

Plaats huwelijk Rotterdam

Huwelijksdatum 23-12-1885

Opmerkingen akte nr. 1189

Bron Rotterdam 1885 g015v

Voor allen een hele prettige zonnige dag gewenst - groetend Robert

• Member Group

Ik had gisteren wel de bijlagen gevonden van aktenr. 1189 echter dat betrof een ander echtpaar. Heb helaas niet het imagenr. genoteerd om verder terug te zoeken, want dit is mij vaker overkomen in Rotterdam dat de bijlagen een lager nr. weergaven. Dus blijven maar doorzoeken nu. Bedankt voor je bericht

Guest Jan Clavaux

Hallo Robert,

je moet inderdaad een beetje thuis zijn in de rotterdamse

huwelijksbijlagen.

1189 is namelijk het nr van de afkondiging, terwijl het nr van de

aangifte 1173 is.

Anyhow, hier is de link:

Please login or register to see this link.

groeten, Jan.

• Member Group

Hallo Jan

Ontzettend bedankt voor de vondst. Ik wist dat er verschil in bestond, maar kon absoluut niets vinden. En ondanks de warmte heb je mij kunnen helpen. Ook uit naam van Marielle waar ik dit voor opzocht ontzettend bedankt.

Hele fijne zondag verder gewenst, met hopelijk voor alleen een klein beetje afkoeling

Groetend - Robert

• Member Group

Bedankt voor de reactie nog één vraag

Het nummer voor de huwelijkse bijlage wordt dat ook nog ergens vermeld?

Zodat het zoeken in detoekomst iets makkelijker gaat?

Groetjes marielle

• Member Group

Hallo Jan,

Even een kleine correctie op je vermelding. En meteen  een klein antwoord op de vraag van Mel. Uiteraard heb je ons geweldig geholpen. Echter nr. 1189 is niet het nr. van de afkondigingen maar van de huwelijksakte. Bij de afkondigingen kan ik geen nrs terugvinden, je vind ze wel op geschatte datum. Ik heb nu inmiddels wel door dat je dus eerst op de  huwelijiksakte de data opzoekt van de huwelijksaangiften welke daarna makkelijker zijn terug te vinden op datum. En daarbij staat dus het bewuste nr. 1173 welk hetzelfde is als van de huwelijkse bijlagen. In elk geval weer iets meer geleerd nu.

Groetend - Robert

Guest Jan Clavaux

Hallo Robert,

Het is (lijkt mij tenminste) wel degelijk het nummer van de afkondiging:

Please login or register to see this image.

links onderaan.

Je zoekt dus inderdaad eerst op datum, zoals je terecht opmerkt,

en vervolgens - bij meerdere huwelijken op die dag -

op het nummer van de afkondiging.

groeten, Jan.

• Member Group

Hallo Jan,

Ik denk dat ik in eerste instantie fout zit te zoeken, dus op een te moeilijke wijze. Ik heb het aktenr. van het huwelijk op het GAR gevonden, was dus ook het nr. blijkt te zijn van de afkondiging zoals in je voorbeeld. Beiden zijn dezelfde. Maar ik ging naar de volgende link met afkondigingen en vind daar dus geen nr. terug.

Please login or register to see this link.

Dat bracht mij dus in verwarring. Want het voorbeeld welk je plaatste zijn uit het register van huwelijken en juist deze kan ik zelf nog niet terugvinden. Maar ze maken het zodoende wel erg ingewikkeld, maar aldoende leren we elke dag iets nieuws.

Maar blijft nog de vraag hoe snel aan het nr. te komen van de huwelijkse bijlagen, want ook deze staan dus niet apart gemeld en wordt het toch zoeken geblazen, hoewel je er meestal dus van uit kan gaan dat je het beste kan zoeken op datum zo'n ca. 2 weken voor het huwelijk plaatsvond, wat ook niet altijd klopt.

In elk geval bedankt voor je hulp.

Groetend - Robert