Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

de heer Braun


cmvanbeers

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

voor de geschiedenis van de bewoners van het huis www.pietheinstraat119denhaag.nl wil ik graag checken of bit.ly/NqhC4N (ancestry.com) nieuwe informatie geeft over Gunther Braun, hij kwam in 1919 uit London naar Den Haag. hij wisselt steeds van naam, waardoor het wat lastig zoeken is. het kan ook zijn dat het hier om een andere persoon gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Carla,

de gegevens van de heer Braun kan ik op je site niet terugvinden?

De gegevens voor Ancestry die je geeft, komen uit op een schermpje waar je je gegevens moet invullen en GRATIS de gegevens kunt inzien. Dat kan eenvoudiger

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

, klik op "View the original".

Het betreft het huwelijk van Werner Gunther D Braun met Alwine Marie E Von Tilly, dec 1905, Islington Londen.

(deze regels hierboven zijn door mij later aangepast in dit bericht)

Zoeken op de naam Gunther Braun en Londen, geeft deze info:

Name:Gunther Braun

Age in 1911:35

Estimated Birth Year:abt 1876

Relation to Head:Head

Gender:Male

Birth Place:Germany

Civil parish:Paddington

County/Island:London

Country:England

Street Address:58 Southwold Mansions, Widley Road, Elgin Avenue, Maida Vale W

Marital Status:Married

Occupation:SCHOOL MASTER

Registration district:Paddington

Registration District Number:1

Sub-registration district:Paddington North

ED, institution, or vessel:30

Piece:30

Household Members:

Name, Age

Gunther Braun 35

Ally Braun 34

Ellen Braun 12

Erika Von Tilly 18

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Ludmilla, bedankt voor de info! met weer wat gegevens erbij hoop ik duidelijkheid te krijgen. "mijn" Gunther Braun is directeur van een Duitse School in Den Haag, hij is getrouwd met Claire Maas, zie

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

ik probeer te achterhalen of hij dezelfde is als de Werner Gunther D Braun  getrouwd met Von Tilly. "mijn" Gunther Braun, heet in London Gunther H von Dewitz Braun als hij in 1914 in London met Maas trouwt, in Nederland haalt ie Dewitz van zijn achternaam af en veranderd hij Gunther in Heinrich Braun.

het is boeiend, ook voor genealogen want zo zie je dat namen niet altijd zijn wat ze lijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

In deze artikelen van 1900 en 1910 is misschien de reden voor zijn verschillende namen.

Times  1900/05/11

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

Sunday Times -1910/10/02

8xlil0.jpg

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Silvia. ja dat klopt, daarom zoek ik naar zijn identiteit, de rechtbankstukken die ik in London had opgevraagd, geven meer info omtrent de herkomst van Gunther Dewitz Braun, het lijkt om dezelfde man te gaan, maar er is nog geen bewijs. de man uit het krantenknipsel is geboren in Duitsland. "mijn" Braun zegt dat ie in New York geboren is, dat zou kunnen want er zijn ook enkele Dewitzen vanuit Duitsland naar Amerika geemigreerd.

de Werner Gunther D Braun die getrouwd is met Von Tilly lijkt mij de man van het krantenbericht, maar nu wil ik uitzoeken of  hij ook Gunther von Dewitz Braun is die met Claire Maas getrouwd is.....

is hij gescheiden van von Tilly of is zij overleden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik begrijp dat dit vergrijp al bekend was, jammer van de zoektijd.

Ook lees ik niet in die tekst dat hij in Duitsland is geboren, wel dat hij daar zaken deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...