Member Group cmvanbeers Posted August 15, 2012 Member Group Share Posted August 15, 2012 voor de geschiedenis van de bewoners van het huis www.pietheinstraat119denhaag.nl wil ik graag checken of bit.ly/NqhC4N (ancestry.com) nieuwe informatie geeft over Gunther Braun, hij kwam in 1919 uit London naar Den Haag. hij wisselt steeds van naam, waardoor het wat lastig zoeken is. het kan ook zijn dat het hier om een andere persoon gaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted August 16, 2012 Member Group Share Posted August 16, 2012 Carla, de gegevens van de heer Braun kan ik op je site niet terugvinden? De gegevens voor Ancestry die je geeft, komen uit op een schermpje waar je je gegevens moet invullen en GRATIS de gegevens kunt inzien. Dat kan eenvoudiger Please login or register to see this link. , klik op "View the original". Het betreft het huwelijk van Werner Gunther D Braun met Alwine Marie E Von Tilly, dec 1905, Islington Londen. (deze regels hierboven zijn door mij later aangepast in dit bericht) Zoeken op de naam Gunther Braun en Londen, geeft deze info: Name:Gunther Braun Age in 1911:35 Estimated Birth Year:abt 1876 Relation to Head:Head Gender:Male Birth Place:Germany Civil parish:Paddington County/Island:London Country:England Street Address:58 Southwold Mansions, Widley Road, Elgin Avenue, Maida Vale W Marital Status:Married Occupation:SCHOOL MASTER Registration district:Paddington Registration District Number:1 Sub-registration district:Paddington North ED, institution, or vessel:30 Piece:30 Household Members: Name, Age Gunther Braun 35 Ally Braun 34 Ellen Braun 12 Erika Von Tilly 18 Please login or register to see this image. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group cmvanbeers Posted August 16, 2012 Author Member Group Share Posted August 16, 2012 Hoi Ludmilla, bedankt voor de info! met weer wat gegevens erbij hoop ik duidelijkheid te krijgen. "mijn" Gunther Braun is directeur van een Duitse School in Den Haag, hij is getrouwd met Claire Maas, zie Please login or register to see this link. ik probeer te achterhalen of hij dezelfde is als de Werner Gunther D Braun getrouwd met Von Tilly. "mijn" Gunther Braun, heet in London Gunther H von Dewitz Braun als hij in 1914 in London met Maas trouwt, in Nederland haalt ie Dewitz van zijn achternaam af en veranderd hij Gunther in Heinrich Braun. het is boeiend, ook voor genealogen want zo zie je dat namen niet altijd zijn wat ze lijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted August 19, 2012 Member Group Share Posted August 19, 2012 In deze artikelen van 1900 en 1910 is misschien de reden voor zijn verschillende namen. Times 1900/05/11 Please login or register to see this image. Sunday Times -1910/10/02 Sylvia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group cmvanbeers Posted August 23, 2012 Author Member Group Share Posted August 23, 2012 Hoi Silvia. ja dat klopt, daarom zoek ik naar zijn identiteit, de rechtbankstukken die ik in London had opgevraagd, geven meer info omtrent de herkomst van Gunther Dewitz Braun, het lijkt om dezelfde man te gaan, maar er is nog geen bewijs. de man uit het krantenknipsel is geboren in Duitsland. "mijn" Braun zegt dat ie in New York geboren is, dat zou kunnen want er zijn ook enkele Dewitzen vanuit Duitsland naar Amerika geemigreerd. de Werner Gunther D Braun die getrouwd is met Von Tilly lijkt mij de man van het krantenbericht, maar nu wil ik uitzoeken of hij ook Gunther von Dewitz Braun is die met Claire Maas getrouwd is..... is hij gescheiden van von Tilly of is zij overleden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted August 24, 2012 Member Group Share Posted August 24, 2012 Ik begrijp dat dit vergrijp al bekend was, jammer van de zoektijd. Ook lees ik niet in die tekst dat hij in Duitsland is geboren, wel dat hij daar zaken deed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts