Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Leeuwarder Courant weer gedeeltelijk doorzoekbaar !


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

het prachtige gedigitaliseerde bestand van de Leeuwarder Courant is al een tijdje niet doorzoekbaar vanwege groot onderhoud en nieuwe scans van kranten die toegevoegd gaan worden (o.a. Nieuwsblad van het Noorden).

Toch is er weer iets toegankelijk, het betreft de periode 1896 tot 1977 en het gaat dan om de Leeuwarder Courant, Frisia en Klaverblad.

Mocht je in het verleden geregistreerd geweest zijn dan is dat jammer want het moet dan opnieuw.

Maar dat mag de pret niet drukken neem ik aan ? 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Andries,

ik wil je graag hartelijk welkom heten op dit forum.

Eigenlijk ben ik ook wel de aangewezen persoon. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh.gif" alt=":laugh:">

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Andries Koornstra

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> En nu maar wachten op boeiende vragen, vooral in dit subforum Noordoost!

groeten, Andries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

de Leeuwarder Courant is weer volledig doorzoekbaar, nu ook nog aangevuld met o.a. een deel van het Dagblad van het Noorden en nog enkele kranten.

Zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ik moet de site nog beter verkennen maar de eerste indruk is dat alles wat trager gaat.........

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

op het Tresoarforum staat een bericht dat veel uitvoeriger is dan het mijne, daarom kopieer ik dat graag voor de geinteresseerde lezer van dit forum.

Groetjes, Maikel

Sinds vanmorgen is De Krant van Toen online! In De Krant van Toen is het archief van de Leeuwarder Courant (sinds 1752) beschikbaar, het Dagblad van het Noorden vanaf 1 januari 2006 en diverse streekbladen uit Noord-Nederland.

Op de website

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

kunt u zoeken op trefwoord, maar ook digitaal bladeren door de kranten. De databank is op dit moment gevuld met:

* De Leeuwarder Courant van 1752 tot heden.

* Het Dagblad van het Noorden van 2006 tot heden. Binnen afzienbare tijd zal dat van 1968 tot heden zijn. Het ligt in de bedoeling om de totale krant - van 1888 tot heden - in de databank op te nemen.

* De weekbladen van NDC mediagroep. De 38 weekbladen zijn doorzoekbaar vanaf oktober 2009 tot heden.

* De lokale bladen Frisia (van 1896-1977), Klaverblad (1967-1977) en Sawn Stjerren Nijs (1949 tot heden).

Met een aantal partners wordt overleg gevoerd om meer titels uit het Noorden op te nemen in deze enorme en groeiende databank.

De site is een initiatief van de Stichting Digitaal Archief Noord-Nederland (SDANN), een samenwerkingsverband tussen NDC mediagroep en het Fries historisch en letterkundig centrum Tresoar.

Vertraging

De site

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

is voor iedereen toegankelijk. U kunt zoeken in en dwalen door het archief. Gevonden artikelen kunt u tonen op het scherm, downloaden en afdrukken. Natuurlijk kunt u ook gewoon door de kranten heen ‘bladeren’.

De laatste dertig dagen van de in de databank opgenomen kranten worden niet getoond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

wilde even kijken of mijn registratie/profiel gelukt was...

en zowaar, vind ik hier twee lieve achterneven! 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif">

groetjes,

margo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Margo,

als één van die neven 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_jaja6.gif" alt="$#"> (eh, hoeveel generaties zitten er tussen ?) heet ik je hartelijk welkom.

Of Andries het ook leuk vindt je hier tegen te komen weet ik natuurlijk niet.........

Als je maar niet te veel vragen voor hem hebt want hij moet natuurlijk wel tijd overhouden voor zijn dagelijkse werkzaamheden. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_beach_r.gif" alt="be00">

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

we zijn nu een week verder en ben eigenlijk best nieuwsgierig naar jullie ervaringen met de nieuwe site.

Zijn hier mensen die de oude site kunnen vergelijken met de nieuwe site ?

En hun ervaring(en) met mij/ons willen delen ?

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...