Member Group ErickJ Posted July 15, 2012 Member Group Share Posted July 15, 2012 Ik heb een akte voor toestemming van een huwelijk redelijk kunnen ontcijferen maar er zijn nog een aantal woorden die ik niet kan ontcijferen. Hier de foto's van de akte en daar onder mijn ontcijfering: Please login or register to see this image. 9 juni 1836 N 94 Wij Willem bij de Gratie Gods Koning der Nederlanden Prins van Oranje Nassau Groot Hertog van .....emburg enz enz Op de requeste van Antoon Josef Gabonni en Maria Mertens beide te Maastricht Gezien het rapport van Onzen ........ Buitengewoon Commissaris, bekleed met het Opperste Burgelijk gezag in de Provincie Limburg Gezien de rapporten der departementen van Justitie, van Binnenlandse zaken, ... van Oorlog Den Raad van Staten gehoord: Hebben goedgevonden en ver.... den Ambtenaar van den Burgerlijken Stand daar toe bevoegd ... .......... om, van Antoon Josef Gabonni bij de vol= trekking van zijn voorgenomen huwelijk met Maria Elisabeth Mertens of Meertens niet te vorderen het overleggen van een Certificaat Zijner Voldoening aan de ..... voor de Nationale Militie Belanghebbende Voor het gedeelte links geschreven heb ik een ander scan gemaakt en gedeeltelijk ontcijferd: Geparafeerd overeen komstig art. .... van.. het burgelijk wetboek door ons ambtenaar van den burgelijken stand Karel Antoon Jozef Gabbano, de? andere overleggende partij verklaart heb beiden? niet te kunnen schrijven Gabbano Kan iemand mij helpen met de ontbrekende woorden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ChrisvD Posted July 15, 2012 Member Group Share Posted July 15, 2012 4. Hertog van Luxemburg enz enz 6. Gaboni en Maria Elisabeth Mertens 9. Staatsraad Buitengewoon Commissaris, bekleed 13. van Justitie, van Binnenlandsche zaken, & 15. Den Raad van State gehoord: 16. Hebben goedgevonden en verstaan den 18. daar toe bevoegd te magtigen om, van 19. Antoon Joseph Gaboni bij de vol- 24. aan de wet voor de Nationale Militie 25. Belanghebbenden marge 2. komstig art. 44 van 3. het burgerlijk wetboek 5. van den burgerlijken 9. partij verklaard heb- 10. bende niet te kunnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ErickJ Posted July 15, 2012 Author Member Group Share Posted July 15, 2012 Chris bedankt voor je hulp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts