Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Esther Ruth Kole en Elroy Jaecks huwen met Hettinga's


janrein

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Goedenavond,

Een lang verhaal dat ik graag wil voorleggen. Ik beschik over de volgende gegevens, veelal van FamilySearch:

- Theodore (Ted) Hettinga geb. 17 augustus 1906 te Easton Wisconsin (VS) ov. 2 augustus 1959 te Wausau Wisconsin (VS) huwt 23 maart 1935 te Easton met Esther Ruth Kole, dv Adriaan Kole (1863- )en Adriana Kraak (1873- ), geb. 7 januari 1916 te Ringle Wisconsin (VS), ov. 20 juni 2003 te Wausau Wisconsin (VS).

- Esther Ruth huwt op 8 sepember 1967 met Elroy Jaecks

Vragen:

- Is genoemde Elroy Jaecks de zoon van Martin Jaecks, geb. 1888 te Wausau en op 15 augustus 1908 gehuwd met Helena Henriette Wilhelmina (Lena) Prey, geb. 1891 ?

- Is deze Elroy Jaecks dan geboren op 13 september 1912 en overleden op 16 mei 1981 te Marathon County Wisconsin ?

- Is het bovengenoemde Esther Ruth Kole, vermeld als Esther Ruth Jaecks die op 25 september 1982 te Marathon County Wisconsin (VS) huwt (3) met Richard John Hettinga ?

Mogelijk is het allemaal waar, maar mij ontbreken verdere harde bewijzen.  Heb gezocht naar verbanden tussen verschillende personen maar die naar mijn mening onvoldoend gevonden.

Graag hulp, met dank.

Jan Rein Hettinga

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

Theodore Hettinga

In Ancestry staan 13 stambomen waar Theodore Hettinga in voorkomt; ik denk dat deze twee stamboomeigenaren je het beste kunnen helpen aan bewijzen.

1. eigenaar Austin Hettinga, gegevens Theodore en ouders compleet, echtgenote van Theodore en kinderen staan afgeschermd.

2. eigenaar edboyer10, gegevens ouders incompleet, foto's (zie hierboven), documenten nageslacht

Daaruit blijkt dat Esther Ruth Kole (er is ook een foto) is overleden 20-6-2003 Wausau Wisconsin, dv Adrian Kole Sr  geb 23-6-1863 Kruiningen-Nederland, overleden 30-6-1939 Easton Wisconsin en Adriana Kraak geboren 29-8-1873 Rilland-Nederland, overleden 29-12-1957 Easton Wisconsin. (Er zijn veel foto's van de familie Kole/Kraak). Esther was de jongste van 10 kinderen.

Op de genoemde data is Esther inderdaad hertrouwd; data zijn identiek, namen zijn afgeschermd.

Uit het huwelijk van Theodore en Esther staat 1 zoon genoemd, David James Hettinga, geboren 25-7-1940 Wisconsin, overleden aldaar oktober 1978

In deze stamboom staan afbeeldingen die zijn overgenomen door/van andere stamboomeigenaren.

ncmmur.jpg                  287p7jt.jpg

Ik stuur je wat foto's en documenten; als je contact met hen wilt via SVF-Ancestry dan hoor ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

aanvulling:

Er is ook een Levis Hettinga FamilyTree, eigenaar vwmueller, daarin staan totaal vijf kinderen uit het eerste huwelijk, afgeschermd en een foto van David James 1940-1978.

Hij heeft wel het derde huwelijk op 25-9-1982 met Richard John Hettinga, geb 1910, zv Peter Hettinga en Anna Tepaske.

Het document uit de Wisconsin-huwelijken zit ook in je mailbox.

aanvulling2:

Preston Wisconsin FamilyTree: Richard John Hettinga geboren 2-1-1910 Wisconsin, overleden 1 maart 1996 Scofield Marathon Wisconsin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ludmilla,

Er is redelijk wat bekend over de afstammelingen van Rimmer Annes Hettinga en Janke Riemers Abma. Dit mede dankzij de hulp van SVF in de laatste jaren. Zij vertrokken inderdaad in 1903 naar de VS en hebben een groot nageslacht gekregen in de staat Wisconsin. Wat een prachtige foto toch van dat grote gezin, die overigens ook in het Hettingaboek staat.

Dank voor de data betreffende de ouders van Esther Ruth Kole. Ook de foto’s van betrokken personen waren niet in mijn bezit.

In je aanvulling schrijf je….’Hij heeft wel het derde huwelijk op 25-9-1982 met Richard John Hettinga’.  Neem aan dat je hier bedoelt dat zij… Esther Ruth Kole/Jaecks (1916-2003) inderdaad in 1982 een derde keer huwt en wel met Richard John Hettinga.

Ter info. Uit het huwelijk van Theodore Hettinga en Esther Ruth Kole zijn zes kinderen geboren w.o. zoon David James. De familie Levis stamt af van de jongste dochter Amy Lavern. Om privacy redenen kan ik verder geen namen noemen.

Voor mij is het belangrijkste wel bewezen. Esther Ruth Kole en Esther Ruth Jaecks zijn dus een en dezelfde persoon.

Dank voor je fijne en snelle hulp en de fraaie foto's.

Blijft de vraag of Elroy Jaecks (1912-1981 ?) inderdaad de zoon is van Martin Jaecks en Helena Henriette Wilhelmina (Lena) Prey ?

Jan Rein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Daar durf ik mijn vingers niet aan te branden. Er zijn documenten van Martin Jaecke, van Lena Prey, 4 kinderen waaronder een Elroy W maar bij zijn overlijden Elroy H (typo?).

Misschien toch maar een contact met familie overzee, dat is de eerste bron. Ik ga het voor je proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...