Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

grafzerk amersfoort soesterweg


priegel

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

per toeval vond ik via graftombe een graffoto van mijn vooroma Geurtje Kieft, overleden in 1921 en begraven in Amersfoort aan de Soesterweg. zag dat daar 2 begraafplaatsen waren, maar denk niet in de Joodse, maar op no 187 die begraafplaats.

nu heb ik een foto via graftombe, maar wie in de buurt daar zou voor mij nog wat digitale foto s willen maken van dat graf en de omgeving?

zou er "blij" mee zijn, want ik ben naar haar vernoemd, via dochter, enz. en ik wist niet dat zij een grafsteen had! verdere voorouders geen van allen! de eerste die ik vond met steen..........

gera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

het is begraafplaats Rusthof, bij binnenkomst gelijk het middenpad en achteraan links, daar is G2 grafno 46

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Zal wel aan mij liggen, zie de begraafplaats Rusthof niet aan de Soesterweg op googlemaps. Wel in Leusden aan de Dodeweg 31.

Er is een algemene begraafplaats aan de Soesterweg op nr.187, die heet Soesterkwartier. En de Joodse op nr. 126

Graftombe.nl geeft aan Amersfoort Soesterweg

Ik denk dan het is niet Rusthof [die in Leusden ligt en gebruikt worden door beide gemeenten], maar de Algemene op Soesterweg 187.

Wie heeft enige idee hoe dat zit? 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_brrr_01.gif" alt="br_">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

het is de begraafplaats aan de soesterweg no 187, heb toevallig gebeld voor het grafnummer e.d. ze zei Rusthof, maar dat is de begraafplaats die later kwam, die heet Rusthof.

deze gewoon Soesterweg.

het is dus echt die begraafplaats, links achterin, dat is vak G2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Oké, fijn dat het duidelijk is!

Er is namelijk een klein kansje dat ik er langs kom binnenkort.

Dan maak ik natuurlijk graag wat foto's voor je.

Mocht iemand me voor zijn ook prima!

Groetjes, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

fijn, ik wacht dit af, graag mailen dan naar mijn prive mail adres, zie links, en is er al iemand je voor, zet ik het hier gelijk erop!!

alvast bedankt

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Gera,

Foto's vandaag gemaakt in de stromende regen  :-\  daar rondgelopen.

Was uiteindelijk toch nog zoekwerk, omdat de aanwijs bordjes allemaal waren afgebroken.

Het gras staat er hoog en we zij tot halverwege onze knie kletsnat geworden.

En nummer 46 bij het graf niet was aangegeven.

Maar maakt allemaal niet uit, de missie is geslaagd! 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap3zs6.gif" alt="Cxx*">

Zal zodra ik tijd heb de foto's voor je ter download op internet zetten, wilde dit even melden in geval iemand dubbel erheen gaat.

Groetjes, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

wat vind ik dit lief van je!! mail ze maar rechtstreeks naar mijn mail adres;

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

scheelt een omweg!!

heerlijk na een paar hele vervelende dagen toch wat leuks!! daar knap ik van op!!

Dank je wel

email verborgen door Modje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Fijn dat ik wat blijheid kan brengen….

Zou ze erg graag naar je mailen, ben bang dat dat teveel e-mails zouden worden, ik heb 25 foto's gemaakt van het graf [dat in slechte staat is]; delen van het graf en de omgeving.

Sommige foto's zijn donker door de bomen, regen en mijn paraplu.

Wat ik heb gedaan is ze samen in een zogenaamd ZIP bestand [met de naam grafsteen en omgeving.zip] gezet, dan zijn ze met zijn allen in één keer te downloaden, als je op deze link klikt, start de download meteen:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Zodra het op je computer staat, kan je het ZIP bestand 'uitpakken' en kan je de foto's bekijken.

De volgende link laat je de foto's online bekijken:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

linksonder in het scherm staat de naam van de foto, waaraan je kan zien wat je ziet, zeg maar.

Vertel me wanneer je ermee klaar bent? Ik haal de bestanden er dan weer af.

Mocht het een en ander niet lukken, laat weten, kijk ik of ik je kan helpen. [maar niet meer vanavond 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_nut.gif" alt="#">]

Het graf was zoals gezegd in slechte staat, het is weggezakt en er zit mos op. Sommige stenen in de beurt zijn bijna helemaal verdwenen.

Jammer hoor!

Schuin aan de overkant was de Joodse begraafplaats, die zag er beter uit, nog steeds in gebruik en met een mooi metaarhuisje:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Helaas geen voorouders van mij daar mogen vinden.

Groetjes, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Keren, heel hartelijk bedankt voor de mooie foto's die je gemaakt heb! ben er nu echt blij mee! de omgevind, het graf, wat een rust straald het toch uit........ en wat jammer dat het niet bijgehouden word! het is het oudste begraafplaats, word onderhouden door de gemeente staat daar op de site maar als ik het zo zie......... jammer.

de foto s opgeslagen in mijn map, heel mooi.

niet gedacht dat ik ooit foto s van zoiets mooi zou vinden, maar ik hoop dat iedereen die dit leest snapt wat ik bedoel. Deze Geurtje Kieft was een vrouw met niet alleen een naam maar krijgt door foto s ook meer een gezicht, een verhaal erbij, zeker omdat ik ook een beetje vernoemd ben naar haar! heb zelfs een oude foto alleen niet voor 100 procent zeker dat zij het is, en daar hoop ik nog achter te komen.

BEDANKT

Gera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

keren, wil je de foto s aub bewaren? ik heb de foto s op de pc gezet, maar niet op een aparte harde schijf en de pc doet Nike, dus als hij, hoop het niet, kapot is, heb ik niks meer en dat zou zo jammer zijn!

ik laat weten als de pc het weer doet.

alvast bedankt

gera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Keren, de foto s staan veilig op een sticky, de pc doet het weer, even grote schrik maar gelukkig, het werkt weer!

hartelijk dank ervoor hoor!

gera

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Gera

Sorry voor mijn late reactie, gelukkig dat je PC weer werkt!!

Zelf heb ik al mijn digitale genealogische gegevens op een stickie, uit huis bij anderen liggen en die ruil ik regelmatig om als ik op bezoek ga.

Je zal maar brand krijgen... Cry&

En ik heb graag de foto's voor je gemaakt hoor. Zelf dwaal ik graag over begraafplaatsen, waar ik ook ben.

Groetjes, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep

Hallo Priegel en Kèren,

Ik ben op de hoogte van de staat van onderhoud van de Algemene Begraafplaats aan de Soesterweg in Amersfoort.

Ik was daar zoekende naar familieleden, ik ben namelijk Genealoog, ik ben bezig met mijn familie stamboom.

Vorig jaar met de herfst was ik voor het eerst op de begraafplaats en mijn vrouw en ik schrokken van de staat van onderhoud, alleen de graven voorzien van een groen nummerbord daarvan waren de stenen schoon gemaakt, maar wel zodanig dat de letters er in veel gevallen zowat zijn afgespoten.

Voor de rest zijn zeer veel graven in erbarmelijke staat, de ornamenten zijn vernield of zelfs verdwenen.

Als je dan bedenkt dat de begraafplaats de status van Monument heeft geeft dat te denken.

Ik heb mij ondertussen wel officieel aangemeld bij de directie van de begraafplaats om vrijwilligerswerk te doen, ik heb een laantje in vak B1 uitgekozen en dit ga ik nu onderhouden, ik ontdoe de omgeving van de graven van onkruid, en maak de stenen weer zichtbaar door de verwildering er voor te verwijderen.

Ik vind het ontzettend leuk en dankbaar werk, ik heb het plan opgevat om stukje bij beetje al de graven die verwoekert zijn met struiken en andere wildgroei die het uitzicht op de stenen ontnemen om die zichtbaar te maken.

Al de graven hebben een eeuwig durend grafrecht en verdienen dan ook wel de aandacht die ze zouden moeten verdienen, vandaar mijn vrijwillige inzet.

Ik moet zeggen dat ik een zeer goed contact heb met de directeur van de begraafplaatsen in Amersfoort evenals met de opzichter van de begraafplaatsen, het is ook een kwestie van geld, daar zit hem vaak het probleem, maar ik huldig het standpunt dat je respectvol met graven van overledenen dient om te gaan vandaar mijn vrijwillige bijdrage aan het proberen te verbeteren van het aanzicht van de betreffende begraafplaats.

Het is wel zo dat graven met eeuwigdurend grafrecht na verloop van tijd als er vrijwel geen nabestaande meer zijn gaan vervallen, een zekere mate van verval is op zich niet zo erg, mits het niet uit de hand loopt, en er zijn plaatsen op deze begraafplaats waar het helaas al mis is.

Ik hoop dat ik enig inzicht heb gegeven over de Algemene Begraafplaats aan de Soesterweg in Amersfoort.

Groetjes,

Mijno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Mijno, heel mooi werk wat je doet! wist niet dat ze "eeuwigdurend " waren, maar erg leuk je verhaal te lezen!

mijn omaoma ligt in een ander laantje, je las al; Keren is zo lief geweest wat foto s ( een heleboel)  te maken!

Geurtje is ook mijn doopnaam, dus daarom is het voor mijn stamboom dit extra leuk om zo n oud graf gevonden te hebben!

Wens je veel succes toe met je vrijwillegerswerk om die graven weer in orde te brengen.

zeg zelf altijd; Je ben pas echt dood als iedereen je vergeten bent.

en deze omaoma is dus................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...