Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Amsterdam Index Bevolkingsregisters 1851-1853 online


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

De index op het Bevolkingsregister 1851-1853 bevat meer dan 600.000 persoonsnamen van mensen die tussen 1851 en 1853 in Amsterdam stonden ingeschreven. Om een overzicht te krijgen van wie waar woonde werden per buurt alle inwonenden van een bepaald pand genoteerd – in de meeste gevallen gezinsleden en, als ze dat hadden, ook personeel. Via de index is nu van al deze Amsterdammers te achterhalen waar zij woonden, met wie zij de voordeur deelden, en in veel gevallen ook waar zij eerder hadden gewoond en naar welk adres zij verhuisden. Ook religie en beroepen van de bewoners zijn in de registers te vinden.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt voor de tip, ik heb net een vermelding van mijn overovergrootvader gevonden. Zijn volgens mij dezelfde gegevens die ik al had via de Dave Verdooner site, maar het is wel leuk om een scan van de oorspronkeljike inschrijving te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt voor deze melding. Ik heb even een paar namen gecontroleerd en de resultaten bleken overeen te komen met die van de lijst van Verdooner. Niet zo opmerkelijk natuurlijk, omdat zij van dezelfde gegevens uitgaan. Voordeel van de Amsterdamse site is dat je de geschreven bladen kunt bekijken. Ik denk dat ik als basis de Verdooner site blijf gebruiken en als het serieus wordt naar de index van Stadarchief ga.

Voor de volledigheid ook maar even de link naar Verdooner voor andere geinteresseerden

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...