Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

WieWasWie.nl - Wat zijn uw indrukken?


sadminF

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Mij lukt het niet eens om een scan te bekijken. Dan wil-ie mij laten inloggen en dat doe ik weliswaar braaf, maar dan gebeurt er nóg niets.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 293
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ludmilla

    72

  • RichardK

    32

  • Archie

    21

  • sadminF

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumleden Groep

Ja dat bedoelde ik, blijkt aan een spamfilter te liggen, maar leg het even aan ze voor, dan moet het lukken en ook voor jou: komt er geen oplossing, laat het me weten dan bemiddel ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ludmilla... WIE z'n spamfilter?

De mijne is OK, doet niet extreem lastig, en als ik in de Spamfighter-map kijk, zit daar niets van WWW in. Er gebeurt gewoon niets. Ik ben nieuw bij WWW dus ik heb er geen zicht op, wat  normaal is en wat niet.

Ik heb me enige weken geleden aangemeld, heb aangevinkt "onhoud mij", kan er probleemloos in (ook "uitgebreid zoeken" - b.v. op twee personen - zonder beperkingen). Maar dan klik ik aan dat ik een scan wil inzien (niet: downloaden) en dan moet ik gaan inloggen. Maar als ik dat doe: geen scan.

Vind het echt niet leuk meer!

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Lang stil geweest? Hier is duidelijk sprake van opgekropte zaken, terwijl er een helpdesk is. Schakel je die niet in dan blijft het niks en wordt het niks.

Ik heb zojuist een mail aan hen gezonden, met de vraag om een reactie op alle nieuwe meldingen, dus even afwachten dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Oeps, dat weet ik zo niet. Het zou volgens mij zo moeten zijn dat het onthouden wordt.

Zelf had ik eerder problemen met het opvragen van die scans, die kwamen niet binnen, bleek mijn spamfilter ze tegen te houden. Misschien dat het bij jou ook zo werkt. Ik heb even gekeken of het staat bij de al bekende fouten

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

maar daar zie ik alleen iets over JAVA-script.

Ik zou zeggen, stel je vraag aan hun helpdesk, als je er met hen niet uitkomt dan hoor ik het wel. SVF heeft na de start een onderhoud gehad met www en er is beloofd alle zorg aan irritaties te geven.

Nee, als ik een afbeelding opvraag, dan komt deze netjes binnen een of twee seconden binnen.

In het begin vond ik dit een vreemd systeem, maar nu hou ik mijn post open en kan ik vrijwel meteen de akte binenhalen.

Is er eigenlijk al iets bekend wanneer er betaald moet gaan worden?

Grotejes,

Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Mij lukt het niet eens om een scan te bekijken. Dan wil-ie mij laten inloggen en dat doe ik weliswaar braaf, maar dan gebeurt er nóg niets.

Petra.

Ben je wel geregistreerd, Petra?

En zo ja, net wat Ludmilla al zegt: doorgeven aan de helpdesk ;-)

Grotejes,

Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Lily, ik heb me een week of twee geleden dan maar laten registreren. Met tegenzin, ik blijf liever gewoon anoniem zoals bij GenLias of bij AlleGroningers, maar alla. En inderdaad, nu kan ik op twee personen zoeken (bijvoorbeeld). Maar scans inzien, nee.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Lily, ik heb me een week of twee geleden dan maar laten registreren. Met tegenzin, ik blijf liever gewoon anoniem zoals bij GenLias of bij AlleGroningers, maar alla. En inderdaad, nu kan ik op twee personen zoeken (bijvoorbeeld). Maar scans inzien, nee.

Petra.

Ik heb een tijdje geleden doorgegeven aan de helpdesk dat inzien van akten niet lukt en ik besef nu dat ik daar nooit een reactie kreeg. Je blijft een streepje zien met daarbij "bezig met laden 0%". (Ludmilla???)

Dus download ik de akten. Probeer dat eens Petra?

Groetjes,

Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Lily... klopt precies.

Eerst eisen ze dat je nog een keer inlogt, dan gebeurt er niks, als je van narigheid alles probeert weg te klikken krijg je een streepje, groen puntje, en "laden 0%".

Ik heb geprobeerd de getoonde afdeling iets te vergroten, maar het is een thumbnail en die kun je nèt niet leesbaar krijgen.

Klik je dan maar op downloaden, dan beginnen ze eerst nog met "Weet je het zeker?" en dán krijg je de inloggegevens gemaild, gaat vlot. Slechte scan trouwens.

Maar ja, nu is het nog gratis, straks moet je vermoedelijk voor downloaden nog weer apart betalen?  De .jpeg kun je inzien, maar ik krijg de indruk dat je voor opslaan nog weer een ander programma nodig hebt, dat NIET gratis is na een proefperiode van 40 dagen.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Petra,

Gaat het om de akten van Noord Holland of alle akten?

In januari heb ik ze oa. dit gemaild:

NoordHolland laadt de afbeelding niet als ik Internet Explorer 8 gebruik. Bij het gebruik van Firefox gaat dit wel goed.

en kreeg ik als antwoord:

Wanneer het bekijken niet lukt, werkt het downloaden vaak nog wel. Dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn. Bedankt voor het melden van de verschillen bij gebruik van Internet Explorer en Firefox. Dat komt misschien nog van pas bij het oplossen van dit probleem.

Ik heb nog niet gemerkt dat het is opgelost 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ook mijn gegevens worden niet onthouden bij inloggen terwijl ik het wel aangeef.

Misschien ligt dit ook aan versie Windows of browser?

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ha Joke, net even geprobeerd.

Bijna alle namen en akten die ik op de gok intoetste hadden geen scan... Toen maar een willekeurige Groningse genomen.

Wel in te zien (in smalle reepjes), niet te downloaden. (Logisch, daar moet je hen voor betalen.)

Dus toch verschil!

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag,

Ik heb het ook maar eens geprobeerd (huwelijk van Petrus Rohling, 14-05-1843 in Groningen). maar www laat mooi verstek gaan. Op www.allegroningers.nl staat de akte dus wèl. Je kunt meer dan een streepje te zien krijgen door te klikken op de button full screen.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

@ Richard,

Het gaat er niet om of akten aanwezig zijn, maar of de aanwezige akten gelezen kunnen worden.

Met Groningen heb ik geen moeite meer ( ingelogd), maar Noord Holland lukt nog steeds niet.

Voor Groningen en Friesland ga ik zelf altijd naar allegroningers en allefriezen.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wel, iedereen zal zelf eerst de fout bij www moeten melden. Kom je er binnen korte tijd niet uit, pas dan kan ik wat druk uitoefenen. Hier de reactie van www:

Beste Ludmilla,

Bedankt voor je terugkoppeling, maar om deze gebruikers van WieWasWie goed te kunnen helpen is het belangrijk dat zij hun vraag zo gedetailleerd mogelijk aan onze helpdesk stellen wanneer ze er ondanks de hulp op het stamboomvragenforum niet goed uitkomen (bv. in combinatie met de url/link van de documentdetailpagina wanneer het downloaden van een scan problemen oplevert). Daar wijs je ze al op, en dat is goed, want één op één communicatie (i.p.v. gebruik maken van tussenpersonen) werkt uiteindelijk het snelst en meest effectief.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk WieWasWie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Kijk, en dat is nou precies waar ik geen zin in heb.

Exact opgeven wat ik wil inzien, mét link, en opgave van mijn provider (ik zou echt niet weten welke versie van IE ik heb) enzovoorts enzovoorts. En dan wachten. En dan gebeurt er niks (zo leert de ervaring). OK, misschien spreek ik onterecht kwaad...

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Gister heb ik een fout in WWW opgemerkt en, omdat ik niet kon vinden waar ik dat kon melden (behalve als opmerking) heb ik ze via twitter daarop geattendeerd en zowaar kreeg ik antwoord. Men had het gecheckt en ging kijken wat ze er aan konden doen.

OK ... de fout staat er nog, maar ik weet nu dat WWW hiervan op de hoogte is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Frank,

Zie de tekst in het kader op de contactpagina van www.wiewaswie.nl, waarbij de derde mogelijkheid het volgende geeft:

Vragen en opmerkingen over WieWasWie.nl? Stuur jouw bericht naar helpdesk@wiewaswie.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Als je bij GenLias een fout zag, kon je meteen BIJ die fout een bericht sturen naar het betreffende archief. Dat is handig, want dan staan de benodigde gegevens ook meteen in dat mailtje aan dat archief. Als ik eerst naar een andere pagina moet, moet ik eerst alles opschrijven waar de fout zat en dat dan op de contact pagina intikken.

Dat is niet echt makkelijk.

Onder elke vondst staat een tabblaadje "Foutmeldingen", maar ik ben bang dat die alleen bestemd zijn voor de bezoekers en niet door WWW gelezen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Frank

Er staat me bij dat deze opmerking al eerder is gemaakt.

Ik geloof zelfs dat ik zo'n opmerking heb gemaakt toen ik een foutje wilde melden en ook geen contactformulier kon vinden. Ik heb toen de opmerkingmogelijkheid gebruikt.

Dat was toen er nog weinig gecommuniceerd werd vanuit WieWasWie.nl (W3.nl).

Het zou namelijk voor de leverancier van de gegevens handig zijn als de juiste link meegezonden kon worden c.q. vanuit zo'n meldingsformulier automatisch meegezonden wordt. Dan hoeven ze zelf geen zoektijd te investeren.

En inderdaad, dan kom je uit bij de wijze van melden in Genlias. En daar hebben de ontwerpers van W3.nl met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet naar gekeken.

Hopelijk nu wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Sorry, ik heb niet alles gelezen voor ik een opmerking maakte.

Ik ben overigens van mening dat een dergelijke opmerking niet vaak genoeg kan worden gemaakt, want dat maakt de kans groter dat degene die het aangaat het ook leest en er misschien zelfs iets mee doet.

Maar i. Het algemeen ben ik wel tevreden over www. Het is alleen jammer dat het niet een verzamelplaats is voor data van ALLE archieven. Er zou in een klein land als het onze toch mogelijk moeten zijn om 1 digitaal archief te hebben, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Over Twitter gesproken... ik zie net dat wiewaswie zichzelf via dat medium felicitaties toezendt vanwege het éénjarig bestaan.

Een beetje merkwaardig, gezien de voorgeschiedenis, maar goed een kniesoor die daarop let.

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep
In verband met de noodzakelijke reparatie van een zoekserver is het zoeken op een tweede persoon tijdelijk – naar verwachting tot het eind van deze week – niet mogelijk.

Het blijft mogelijk om uitgebreid te zoeken, mits op één persoon.

Onze excuses voor het ongemak.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt Ludmilla!

Maar ik had het zelf ook al gemerkt en dus mijn neus gestoten.

(Volgende keer eerst maar bij het Stamboomvragenforum kijken voor ik naar Wie Was wie ga?)

Visser

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...