Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

WieWasWie.nl - Wat zijn uw indrukken?


sadminF

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

De site www is niet overbelast, het bericht met datum van vandaag spreekt over een softwareprobleem, er is voldoende servercapacitet.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Wat de oorzaak ook is, ze hebben een maand om het op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 293
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ludmilla

    72

  • RichardK

    32

  • Archie

    21

  • sadminF

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumleden Groep

Wat mij het meeste stoort is dat de stekker uit Genlias wordt getrokken en ons een alternatief wordt geboden dat geen alternatief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast limburger

En wat is de moraal van dit verhaal? Dat je nooit als vrijwilliger bij een archief digitaliseringswerkzaamheden moet verrichten? Omdat je dan later moet betalen voor dat wat je een archief of andere instelling gratis gegeven hebt?

Deze meneer gaat over een tijdje met pensioen en denk je nou echt dat ik ooit dit soort vrijwilligerswerk ga doen?

Dacht dus van niet! Ja, dat krijg je ervan!

Groeten van een zwaar gefrustreerde 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_angry.gif" alt=">:(" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/angry@2x.png 2x" width="15" height="15">

Henk Sonnemans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Gespot: een tweet van Eric Henekam:

"Werken met wiewaswie is voor mij tot op heden rampzalig. Uren meer tijd kwijt. Helaas geen genlias 1-1-2013 offline."

Daarna aan www:

V  "Waar kan ik vinden welke bronnen zijn opgenomen in www?"

A  "Na zoekopdracht via filter 'documenttype' welke versch. soorten bronnen gevonden zijn. Betere inhoudsopgave komt nog"

V  "Dat is niet de vraag. Welke plaatsen, provincies, data, records etc. Je wilt toch weten waarin je zoekt? Nu mis ik bijv Bunschoten"

A  "Betere inhoudsopgave komt, zie ook

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

V  "Dat is een lang verhaal, waar je toch niets voor koopt. Als je online zoekt, wil je toch weten waar naar je kunt zoeken, wachtwelaf"

kortom:

Betalen + zoeken= resultaat met brontype in plaats van bronnen (welke archieven, plaatsen, huwelijk etc)+ behoorlijk zoeken op naam= resultaat.

Weer een punt voor het

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb heel sterke vermoeden dat WieWasWie dezelfde weg zal gaan bewandelen als WasWasWaar...

En dat zou betekenen, een zachte dood.

Dit heeft meer een vorm van een arrogante machtsstrijd bij WWW.

Heb efkes genoeg van dat geneuzel in Den Haag en stop voorlopig met genealogie.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast limburger

Als je beetje een handig bent met zoekmachines en bijvoorbeeld ook weet hoe je een beetje via-via aan informatie komt, dan kom je erachter dat bij WieWasWie en WatWasWaar exact dezelfde dame de leiding had. En dat kan ook haast niet anders, als je alleen al kijkt naar de lettercombinaties WWW en WWW. Het zijn allebei websites die je een keer bezoekt en daarna niet meer. Al die mislukte IT-projecten bij de overheid, dat moet toch gaan uitmonden in een parlementaire enquête. Dat kan toch niet anders!

Vriendelijke groet,

Henk Sonnemans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

hoeveel site s staan er niet op internet waar niemand meer achter zit, niks meer aan gedaan word, waarom dat niet gedaan met genlias?

er stond zoveel op, ze hadden die gewoon moeten laten wat die was!

hij werkte toch....

gera

geplaatst op 3 januari om 19:12 door

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

@Ludmilla,

N.a.v. je lijstje bespreking.

Dit was enigszins verkapt al aangegeven in

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Allemaal pakjes met mooie plaatjes, maar de meeste pakjes zijn leeg.

Wat mij overigens ook opvalt, is, dat er op de pagina's van de deelnemers soms een link te vinden is, maar dan niet klikbaar.

Mag je van www niet naar het bronarchief  doorklikken ?

geplaatst op 3 januari on 19:55 door

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bijgaand de reactie van het BHIC m.b.t. het verdwijnen van Genlias.

Natuurlijk kan ik me goed voorstellen dat je er enorm van baalt dat Genlias al uit de lucht is, terwijl WieWasWie nog verre van optimaal werkt. De afgelopen dagen (en misschien nu ook nog steeds) kampte de site zelfs met regelmatige foutmeldingen en werden pagina’s niet (volledig) weergegeven. Aan dit probleem is of wordt gewerkt, volgens het laatste bericht van WieWasWie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Inderdaad hebben de aan Genlias deelnemende archieven besloten om per 1 januari Genlias uit de lucht te halen. Voor zover ik weet, is de reden daarvoor eenvoudig: het voortdurend tegelijkertijd online houden van twee systemen – het oude Genlias en het nieuwe WieWasWie – kost natuurlijk extra geld. In eerste instantie zou Genlias zelfs al veel eerder offline zijn gezet, maar mede dankzij de succesvolle handtekeningenactie onder genealogen is de levensduur van Genlias enkele maanden verlengd geweest.

Het opnieuw online zetten van Genlias, zoals veel gebruikers waarschijnlijk het liefst zouden willen, lijkt mij niet zonder meer mogelijk. Het is immers niet zomaar een kwestie van simpelweg een computer opnieuw opstarten. Het gaat om aparte, afgeschreven servers, om een heleboel data, om contracten met leveranciers die zijn afgelopen enzovoort.

Maar bovenal denk ik dat hiertoe besloten is om vanaf nu echt alle energie onverdeeld in WieWasWie te kunnen steken, en ervoor te zorgen dat deze website zo snel mogelijk goed en naar verwachting gaat werken. Voor het BHIC betekent dit zorgen dat onze data juist wordt overgezet en bijgewerkt, en dat wij dit controleren. Bij een eerdere conversie was iets misgegaan, waardoor nog niet alle data van het BHIC (juist) is overgezet naar WieWasWie. Als dit is gebeurd, dan zit er in WieWasWie in ieder geval aangaande Brabant veel méér data dan in Genlias. En bovendien bevat die data dan veel mínder foutjes dan de data in Genlias (die al flink wat maanden ‘bevroren’ was).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het meerendeel van de archieven zal deelnemer in www zijn, meesten stemmen gelden, Genlias er uit en www er in. Financieel aantrekkelijker, Als...dan. De wens en hoop voor een betere toekomst.

Ik kom nog even terug op het Twitterbericht, zie hiervoor. Ik heb blijkbaar niet alles gelezen, later kwam er nog een reactie van de de buren van CBG/www: Nationaal Archief-manager die het eens is, een bronnenopgave wordt gemist.

U kunt het (en meer)

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gekwetter (sorry getwitter) vind ik maar niks.

Ik zie allemaal vage teksten langskomen. Geef mij maar een paar duidelijke volzinnen.

En dat genealogieonline gaat samenwerken met www !!! Oeps, daar schrik ik van.

Zie

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

de topic van 19:18 h.

GenVer blijft solo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Twitter is inderdaad ook aan mij niet besteed, maar vandaag wel even zitten grasduinen. Bob Coret twitterde een paar dagen geleden dit:

Bob Coret â€@coret

even iets positiefs over @WieWasWie > dit nationale platform negeert de #cookiewet, geen irritante popups #gebruikersvriendelijk #stoer

Ik heb een en ander gecontroleerd en inderdaad worden er door www cookies op mijn PC gezet, zonder dat ik daarvoor toestemming heb gegeven of dat er überhaupt melding van gemaakt wordt. Ik heb er net 4 weggegooid en er alleen bij het intikken van de URL www.wiewaswie.nl alweer zes voor terug gekregen....... 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_thumb_down.gif" alt="^ss">

Toch ook weer iets blijkbaar wat bij de voorbereidingen over het hoofd is gezien? Net als het op tijd (lees: voor het uitschakelen van Genlias) in de database hebben van alle data van Genlias?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Jakkes,

Dat is het probleem met twitter, kort maar krachtig en voor tweedelige uitleg.

RT coret: zoeken op website WieWasWie gaat weer als een speer

Dhr. Coret laat met zijn tweet alleen weten dat de website van WWW weer vlot werkt.

Ik zie geen samenwerking in die woorden schuilen.

En dat genealogieonline gaat samenwerken met www !!!

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat:

WieWasWie: Goed om te horen, laten we het zo houden! RT coret: zoeken op website WieWasWie gaat weer als een speer

Deze tweet kwam ik net tegen op WWW is deze van de heer Coret??? Als dit zo is vindt ik dit wel erg raar dat Genealogieonline WWW gaat steunen. Hoop dat ik het mis heb.

Was niet de tweet, maar een getrokken conclusie.

Maar waar rook is, is vuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik denk dat de zaak onduidelijk wordt omdat niet iedereen de afkorting RT meteen kan thuisbrengen. De letters staan voor re-tweet, ofwel her-kwetter.

In dit geval "doet" wiewaswie zo'n "RT" en zet daar meteen even een gunstig klinkende eigen tekst voor.

Een vergelijking met het alledaagse middenstandsleven kan een en ander verduidelijken:

De bakker slaagt er ondanks eerdere beloften niet in om lekkere broodjes te bakken, maar probeert daarentegen een paar dagen lang zure keiharde bolletjes te verkopen waar je iemand een gat mee in zijn hoofd kan gooien. Uiteindelijk lukt het weer wel en liggen er min of meer appetijtelijke kadetjes in de etalage.

Een klant ziet dat, en roep "De bakker heeft weer lekkere broodjes" (1e tweet)

De bakker is ook niet gek en roept "We blijven die hopelijk bakken - RT - De bakker heeft weer lekkere broodjes" (2e tweet).

Al dat geroep zegt helemaal niets over het feit of de klant in kwestie daarna snel even aan de achterdeur van de bakkerswinkel staat om zich allerlei andere baksels te laten toestoppen als beloning voor geleverde reclame-activiteiten. Als complottheorie is het misschien wel aardig, maar voor bijvoorbeeld een rechtbank houdt zo'n verhaal natuurlijk nooit stand.

Zo, gelukkig hoef ik dit niet allemaal in 140 tekens samen te persen.

Groeten van Richard

PS (En u raadt het goed, ik weiger te twitteren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ervaringen met www, deze had ik nog niet eerder gezien.

Ik zoek daar naar Petrus Veldt, en krijg vervolgens Petrus Veldt. Niks mis mee, toch? Tot je ziet dat de brave man "In T" als patroniem heeft...

Groeten van Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Prachtig, Richard!!

Nu heb ik nog iets. Ik heb www maar es benaderd: kijken of ik er iets mee kan, want het zal toch wel eens nodig zijn dat te raadplegen.

Niet aangemeld, niet ingelogd, niet betaald: alleen maar kijken. Bij alles wat ik aanklik of oproep moet ik eerst de pop-up over de beveiligde verbinding wegwerken. Ik word er gillend gek van. Dringende vraag: hoe raak ik dat rotding kwijt??? Hellup...

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast limburger

Dat kan ik zo een, twee, drie niet uitleggen. Ik zou morgen maar naar een handige buurtbewoner gaan en hem/haar vragen om de popup-blocker aan te zetten. Echt waar, een middelbare scholier kan dat (niet te optimistisch, eh, de meeste) Echt dan is het een kwestie van een paar minuten.

Veel succes ermee,

Henk Sonnemans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Petra,

Kun je aangeven met welke browser je het www-probleem hebt ?

Ook de versie. IE8 IE9 o.i.d.

Of stuur een printscreen van extra / internetopties naar mijn info-mail.

De oplossing ( indien ik die kan geven ) zet ik dan wel op het forum.

@Limburger,

Een popupblocker helpt hier niet.

Die kilt alleen irritante reclames en nog meer van die ellende.

Een beveiligingsmelding is van een andere orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag eens goed met WieWasWie gewerkt (Drenthe en Alblasserwaard) en werk met Google Chrome.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ben niet ingelogd, geen abonnement, NIETS, en moet eerlijk zeggen het viel vandaag voor 99% mee.

Hoef alleen maar een datum te hebben van de betreffende persoon of personen en daarna ga ik naar GENVER en wel de Burgerlijke Stand. Gelukkig staat nu in WWW vaak een aktenummer bij vermeld. Dat is voor mij een van de voornaamste eisen. Als de datum namelijk fout is weergegeven, kan men altijd nog via de aktenummer zoeken en anders op Genver 10-jarige tafels. Wel zou het wenselijk zijn om bij zoekfunctie meteen te provincie te kunnen plaatsen zoals bij Genlias.

Ga eens goed met WieWasWie stoeien en allerlei dingen uitproberen. Zal zelf geen abonnement nemen, aangezien ik toch meer met Genver werk dan met WieWasWie.

Ook bij Genver moet je zoeken en vooral als men met huwelijksbijlagen bezig bent. Zit namelijk veel op Genver en daar zijn ook kleine negatieve dingen te constateren die zelf Jakkes niet kan verhelpen. zoals jaren door elkaar o.i.d., of een pagina ontbreekt. Ziet het als een uitdaging, en laat de sites niet over je heersen.

Men kan blijven mopperen, maar je zal toch verder moeten.

GEWOON DOEN DAN KRIJGT MEN VANZELF HANDIGHEID IN.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast limburger

@ jakkes

Ik denk dat ik het begrijp. Dus een pop-up die de mededeling doet dat de computer niet overweg kan met https

Vreemd, nog nooit meegemaakt (gelukkig maar)

Groet,

Henk Sonnemans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Henk en Jakkes,

Mijn pop-up blocker staat inderdaad aan. Heeft mijn computer-expert al lang geleden gedaan. Wat ik nu krijg is "Wilt u alleen de inhoud van de webpagina weergeven die via een beveiligde verbinding is verzonden" en dat bij elke muisklik opnieuw!!

Ik heb IE -- maar geen idee welke versie. Als ik dat zelf niet kan achterhalen zal ik de expert wel een mailtje sturen en ernaar vragen. Screenshots maken heb ik ook nog nooit gedaan... ik ben typisch een eindgebruiker die een paar kunstjes heeft geleerd, helaas.

Extra/internetopties heb ik inmiddels gevonden. Nu het screenshot nog??

Tot zover bedankt. Ik kom vermoedelijk nog wel terug hier.

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@ Petra

Wellicht kun je een e-mailadres in je profiel opnemen, zodat antwoord op vragen zoals printscreen, hoe doe je dat, buiten het topic beantwoord kunnen worden.

De Printscreen-functie is een knop op je toetsenbord, meestal op de bovenste regel aan de rechterkant. De functie doet niets anders dan een kopie maken van je beeldscherm. Deze afbeelding wordt op het klembord gezet (onzichtbaar) en is te plakken in elke toepassing waarin afbeeldingen geplakt kunnen worden.

Is daarna eventueel te bewerken.

mvg

Archie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag Archie,

Dit soort berichten gaat binnen het forum prima via een PM, en Ludmilla had me dienaangaande al ingeseind met instructies. Dat werkt prachtig... alleen doet Printscreen het kennelijk niet. Ik kopieer wel, maar wat er in het kladblok zou moeten staan verschijnt nog niet in Paint.

Groet,

Petra.

Latere update:

Toetsenbord aangepast, Functietoetsen-lock uitgeschakeld, alsnog printscreen gemaakt en verzonden aan Jakkes. Er kwam nog iemand met een oplossing, maar het lukte vooralsnog niet om daarmee verder te werken. Iedereen hartelijk bedankt tot zover!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Petra,

Je hebt gelijk. Ik had beter moeten kijken.

Ondertussen via die weg alsnog een berichtje gezonden.

mvg

Archie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dames en heren, zoals het nu lijkt ben ik van de waarschuwing verlost, via tips van Ludmilla en Joke. Mochten ze nog terugkomen, dan laat ik het horen!

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's mooi, want ik wilde er net aan beginnen.

Het lijkt mij overigens verstandig om problemen met instellingen buiten dit topic te houden.

Dit sluit niet aan bij de titel ""www - Wat zijn de eerste indrukken ?"

De titel klopt eigenlijk ook niet meer.

Een nieuw topic zou eigenlijk beter zijn; zoiets als "www - wat zijn Uw laatste indrukken ???"

Eigenlijk is het raar, dat www niet ergens op hun site heeft vermeld, hoe je dergelijke zaken moet oplossen.

Of natuurlijk volgens de internet-regels werken, dat is nog beter. 

Ik had op www wel eens een oplossing gelezen in de trant van "gebruik een andere browser", maar dat is natuurlijk een vreemde oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Prima toch, Jakkes?  Nieuwe header: WWW-perikelen. (Kun je ook nog wat neutraler stellen natuurlijk: WWW-ervaringen bijvoorbeeld.)

En waar zet ik een probleem met de instellingen neer? Is daar een geschikt topic voor?

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps.

Eigenlijk horen dergelijke problemen thuis bij sites als HCC (of andere computer-fora / -forums); daar zitten allerlei wiskids op de loer om je te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...