Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Ouders Jerold de Boer


janrein

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Goedemiddag,

In mij bestand heb ik onderstaande gegevens:

Een dochter geboren in VS, van Pieter Rimmers (Peter) Hettinga en Anne Dirks te Paske.Trouwt met ene de Boer. (vermoedelijk wonen beiden nog in LeMars (Iowa).

Ben nu op zoek naar de ouders van Jerold – mogelijk ook Jerrold of Gerald – DeBoer.  Heb het vermoeden dat hij genoemd wordt in de census 1930 Iowa en dan zijn het mogelijk Roy en Ruth de Boer.

Ene Roy de Boer huwt op 5 maart 1920 te Sioux Center Iowa Ruth v. Borgman  (1898)

Verder kom ik ene Roy DeBoer tegen (1897) in de census Iowa (1910) met als ouders Yert De Boer (1866) en Franke de Boer (1867).

Vervolgens vind ik een huwelijk in Het Bildt (1886) van Tjeerd de Boer en Froukje van der Weg.

Als dat allemaal klopt heb ik de Friese voorouders van Jerold DeBoer, geb 1925 te Iowa.

Wie helpt me om een en ander te bevestigen of ….....

Met dank,

Jan Rein Hettinga

« Aangepast door sadminF op 29 jun 2012 21:57 » Privacy gevoelige data weggehaald, zie regel twee van

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Dat echtpaar gaat in elk geval naar Amerika.

Moeder heet Marie, maar namen en leeftijd kinderen kloppen.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Dit nog in notarieel tresoar:

1892 Vrouwenparochie, notaris J. H. Snijder

Boelgoed

Betreft roerende goederen, opbrengst fl. 286

- Tjeerd Hendriks de Boer te Stiens, verkoper

Bron:

Toegangsnr.  : 26

Inventarisnr.: 134062

Repertoirenr.: 26 d.d. 5 april 1892

1912 Vrouwenparochie, notaris J. H. Snijder

Royement, akte niet aanwezig

Betreft een inschrijving

- Jisk Klazes Nicilai te Britsum, voor zich

- Tjeerd Hendriks de Boer te Sioux Center, Jowa U.S.A.

Bron:

Toegangsnr.  : 26

Inventarisnr.: 134084

Repertoirenr.: 46 d.d. 2 september 1912

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ancestry:

World War I: Roy T. de Boer, 21 jaar,  geb 6-12-1896 Sioux Centre Iowa, daar wonend, vaders geboorteplaats Friesland Nederland, naam werkgever Henry T. de Boer

Census 1920: Roy is dan 23, ongehuwd en woont bij het gezin van zijn broer Henry de Boer en zijn vrouw Maggie, beiden 32 jaar. (Volgens WWI is Henry geboren 14-9-1887 in Lieve Vrouwen Parochie, Nederland)

daarmee kom ik op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Voor Roy is dat dan

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en voor hun vader Tjeerd is dat

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt Joke en Ludmilla,

Kon de overtocht niet vinden omdat ik op een verkeerd spoor was gezet. In een census stond 1872 hetgeen 1892 moest zijn. En dan ook nog moeder “Marie’ ipv Froukje. Kom er maar eens op !

Knap gevonden Joke en ook die link naar het notarieel archief was heel fijn. Immers daar vond ik over grootvader Tjeerd Hendriks de Boer nog meer gegevens.

En dan de begraafplaats Memory Gardens Sioux Center cemetery in Iowa die Ludmilla aanreikte. Zomaar vrij toegankelijk met nog veel meer gegevens over deze familie De Boer (DeBoer) uit Sioux Center Iowa.

Onderstaande is een kleine samenvatting:

I Tjeerd Hendriks de Boer, boer, is geboren op 31 juli 1865 te Vrouwenparochie (Het Bildt), overleden op 24 juli 1946 te Sioux Center Iowa (VS). Tjeerd werd 80 jaar.

Tjeerd trouwt op 4 februari 1886 te Het Bildt met Froukje Jans (Florence) van der Weg. Florence is geboren op 7 mei 1866 te St. Annaparochie (Het Bildt), overleden op 18 december 1943. Florence werd 77 jaar.

Een van de kinderen is:

II Roy de Boer,, boer, is geboren op 6 december 1896 te Sioux Center Iowa (VS), overleden op 16 februari 1984 te LeMars Plymouth County Iowa (VS), begraven te Rest Haven Memory Gardens. Roy werd 87 jaar.

Roy trouwt op 5 maart 1920 te Sioux Center Iowa (VS) met Ruth V. Borgman, dochter van Menno Borgman en Berendina (Dena) Wesselink. Ruth is geboren in 1898 te Sioux Center Iowa (VS), overleden in 1968. Ruth werd 70 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Data voor Ruth Borgman, zie

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Verder geen vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ludmilla,

Mooie aanvulling.

Ga er nu vanuit dat Roy DeBoer (1896-1984) en Ruth V Borgman (1897-1968) de door mij gezochte ouders zijn.

Als dat zo is heb ik nu ook nog een mooi verhaal over grootvader Tjeerd Hendrik de Boer uit Vrouwenparochie.

Groet,

Jan Rein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

"ga er van uit" en "als dat zo is"......je twijfelt nog?

Bij Tjeerd staat

Burial took place at the local cemetery and acting as pall bearers were his six grandsons, James De Boer, Evert De Boer, Jerald De Boer, Theron De Boer, Marvin De Boer and Herman De Vries.

Bij Roy staat

Survivors are three sons, Delmer, Gerrold and Elroy, all of LeMars

Dit helpt ook?

Andrew, de broer van Evelyn

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en Nell, de zus van Evelyn

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Lumilla,

Allemaal gezien, denk wel drie keer...

Heb nu staan Jerold en de aliassen Jerald, Jerrold, Gerald en Gerrold.

Kom helaas teveel fouten in allerlei genealogieën tegen, ook soms in mijn eigen werk.

Dat brengt wel twijfel met zich mee.

Bedankt, beschouw de vraag als opgelost.

Groet en allen een prettig weekend.

Jan Rein Hettinga

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...