Member Group priegel Posted June 24, 2012 Member Group Share Posted June 24, 2012 hab al diverse links hoe ik oude kranten kan lezen, amersfoort, woerden, enz. maar weet iemand een goede link hoe ik de oude kranten van voor 1940 van s gravenhage kan vinden?? deze link is b.v. van woerden en omgeving; Please login or register to see this link. want in die oude kranten vind je soms hele mooie dingen die je nodig hebt om verder te zoeken gera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Schaap Posted June 24, 2012 Member Group Share Posted June 24, 2012 Hier staat Den Haag voor 1940 niet op, maar wel een handige link voor diverse andere plaatsen: Please login or register to see this link. gr. Monique Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Hallo Gera, de kranten van Den Haag van vóór 1940 klik hier voor een overzicht: Please login or register to see this link. staan helaas voorlopig nog niet online. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group priegel Posted June 24, 2012 Author Member Group Share Posted June 24, 2012 bedankt voor het meedenken, dan maar wachten tot die er wel opkomen, want een weetjes dat je er dan uit haalt........ gera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Loes Posted June 24, 2012 Member Group Share Posted June 24, 2012 Heb je deze al? Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Everardus Posted July 18, 2012 Member Group Share Posted July 18, 2012 Wel Het Vaderland. Zie o.a. Please login or register to see this link. Zie de geboorte van mijn zuster 15 september 1939 (mijn moeder is A.M. Rollema, geboren Evers) -------------------------- Zoekmethode: Kijken bij : Geavanceerd zoeken. Vervolgens bij kranten: Selecteer titel, de digitale kranten worden weergegeven en selecteer dan de krant waar interesse voor is. In dit geval Het Vaderland. Het Vaderland krijgt een streepje voor de naam Het Vaderland en er is dan 1 krant (Het Vaderland) geslecteerd. Vul het onderwerp in de balk, in mijn geval Rollema en de artikelen met de familienaam Rollema worden via een lijst weergegeven. Verder kan dan een keuze gemaakt worden welk artikel naar voren dient te worden geroepen, aanklikken en de bladzijde wordt op het scherm vertoond. Groet Everardus Rollema Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group priegel Posted July 18, 2012 Author Member Group Share Posted July 18, 2012 bedankt, ben even aan het neuzen daar geweest, zelfs bij alle kranten geen Gerrit Hek, maar wie weet, vinden we nog wat zal de link zeker bewaren, kon deze niet. dank Gera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Everardus Posted July 18, 2012 Member Group Share Posted July 18, 2012 Graag gedaan: Bij 1 krant een Gerrit Hek in 1942 Dagblad van het Oosten, echter niet in Den Haag. Please login or register to see this link. Groet Everardus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group priegel Posted July 18, 2012 Author Member Group Share Posted July 18, 2012 ja,helaas niet De Gerrit Hek Hij had zelfs een broer die ook Gerrit heette, en Gerrit komt nog steeds veel in de familie voor. Bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts