Member Group Johanna Douma Posted June 22, 2012 Member Group Share Posted June 22, 2012 Harmina Baukes van der Meulen, geb. 15-04-1845 Franeker, dv Bauke van der Meulen en Maria Elisabeth Stoltz, trouwt Franeker 10-05-1868 met Pieter Jans Alkema, hij is geb. 25-10-1845 Franeker zv Jan Pieters Alkema en Baukje Rinses Douma, hij overleed 14-08-1895 Noord Holland, Bloemendaal. het echtpaar had 9 kinderen. Harmina van der Meulen tr. 2e. plaats onbekend Petrus Johannes Rommers Hermina overlijd Zuid Holland 24-04-1923 Voorburg. Er wordt verteld dat zij dan weduwe is van Petrus Johannes Rommers. Daarom zoek ik zijn geb. huw. en overl. Vriendelijke groet; Johanna Douma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Volgens Bevolkingsregister 's Gravenhage is Petrus Johannes Rommers overleden Monster op 9 maart 1914 Please login or register to see this link. )/scan.aspx?book=R&id=73295 Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Historisch Archief Westland Algemeen Gemeente: Monster Soort akte: Overlijdensakte Aktenummer: 25 Aangiftedatum: 09-03-1914 Overledene Petrus Johannes Rommers Overlijdensdatum: 09-03-1914 Vader Johannes Petrus Rommers Moeder Johanna Machielse Partner Johanna van Es Relatie: weduwnaar van Nadere informatie geb. Huijbergen, oud 78 jaar Helaas staat op Genver geen overlijdensaktes van Monster uit die periode. Ze zijn getrouwd 's Gravenhage 15 december 1897 (zie bijlage hier onder) Bron: gemeentearchief Den Haag Zijn geboorteakte: Please login or register to see this link. Bron: Historisch Centrum Markiezenhof te Bergen op Zoom mvg, Masje IIPlease login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Marije Posted June 22, 2012 Member Group Share Posted June 22, 2012 Genlias geeft bij zoeken op Petrus Johannes Rommers in combinatie met Meulen als enige treffer het overlijden van Harmina, die op dat moment inderdaad al voor de tweede keer weduwe is: Detail resultaat: (Partner) Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Gemeentearchief Leidschendam-Voorburg Algemeen Gemeente: Voorburg Soort akte: Overlijdensakte Aktenummer: 51 Aangiftedatum: 25-04-1923 Overledene Harmina van der Meulen Geslacht: V Overlijdensdatum: 24-04-1923 Leeftijd: 78 Overlijdensplaats: Voorburg Vader Bauke Klazes van der Meulen Moeder Maria Elisabeth Stoltz Partner Petrus Johannes Rommers Relatie: Weduwe Nadere informatie Eerder weduwe van Pieter Alkema Petrus Johannes Rommers is dus al voor 1923 overleden. Toen Harmina's 1e man overleed was ze 50 jaar. Kinderen uit haar tweede huwelijk zijn dus onwaarschijnlijk, wat wel waarschijnlijk is, is dat haar 2e man ook al een keer eerder getrouwd is geweest. Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat Petrus ongeveer even oud was als Harmina, of misschien iets ouder. Als je in Genlias zoekt op Petrus Johannes Rommers in combinatie met nog een keer achternaam Rommers, dan krijg je diverse treffers. Zijn volgens mij niet allemaal dezelfde personen, ik komen er niet helemaal uit, maar wie weet zit de goede ertussen (bijv. die in 1883 weduwnaar werd van Adriana van As). Wel allemaal in Zuid-Holland, dus het zou kunnen. Geeft alleen helaas nog geen uitsluitsel over geboorte, huwelijk en overlijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Marije Posted June 22, 2012 Member Group Share Posted June 22, 2012 Die door Masje II genoemde Petrus lijkt inderdaad de goede te zijn, alleen staat in Genlias bij zijn overlijden alleen genoemd dat hij weduwnaar was van Johanna van Es, niet dat hij echtgenoot was van Harmina van der Meulen. Detail resultaat: (Overledene) Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Historisch Archief Westland Algemeen Gemeente: Monster Soort akte: Overlijdensakte Aktenummer: 25 Aangiftedatum: 09-03-1914 Overledene Petrus Johannes Rommers Overlijdensdatum: 09-03-1914 Vader Johannes Petrus Rommers Moeder Johanna Machielse Partner Johanna van Es Relatie: weduwnaar van Nadere informatie geb. Huijbergen, oud 78 jaar Z'n geboorteplaats is dus in elk geval Huijbergen, de archieven daarvan zijn bij Historisch Centrum het Markiezenhof. Op hun site zoeken naar Petrus Johannes Rommers in geboorte- en huwelijksakten geeft deze resultaten: Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted June 22, 2012 Member Group Share Posted June 22, 2012 Dit is de juiste Petrus Johannes Rommers, zie de kaart in den Haag Please login or register to see this link. )/scan.aspx?book=R&id=73295 Ik zie dat het al genoemd is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Marije Posted June 22, 2012 Member Group Share Posted June 22, 2012 Beter een keer te veel genoemd dan te weinig ;-) Op de site van de Markiezenhof kom ik weer Petrus tegen in combinatie met Adriana van As, zit me af te vragen of dat dezelfde persoon zou kunnen zijn als de Johanna van Es waar de Petrus van Harmina weduwnaar van was. De namen lijken wel enigszins op elkaar.. Zowel op Markiezenhof als op Genlias staan diverse kinderen van echtpaar Rommers-van As. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted June 22, 2012 Member Group Share Posted June 22, 2012 Huwelijk in den Haag Please login or register to see this link. 15-12-1897 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted June 22, 2012 Member Group Share Posted June 22, 2012 Overlijden van zijn moeder: Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Brabants Historisch Informatie Centrum Algemeen Toegangnr: 50 Inventarisnr: 4505 Gemeente: Huijbergen Soort akte: overlijden Aktenummer: 15 Overledene Joanna Cornelia Machielsen Overlijdensdatum: 30-08-1870 Vader Cornelis Machielsen Moeder Anna Cornelia Hagenaars Partner Jan Baptist Rommers Relatie: Weduwe van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted June 22, 2012 Member Group Share Posted June 22, 2012 Zijn geboorte: Kind Petrus Johannes Rommers Vader Jan Baptist Rommers Moeder Johanna Cornelia Machielsen Soort registratie geboorteakte Aktenummer 10 Plaats Huijbergen Datum geboorte 28-10-1835 Datum akte 00-00-1835 Periode 1835 Deel Geboorteregister Huijbergen 1835 Toegangsnr. 50 Inv.nr. 4482 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted June 22, 2012 Member Group Share Posted June 22, 2012 Overlijden eerste vrouw: Overledene Adriana van As Relatie overledene Petrus Johannes Rommers Vader overledene Adrianus van As Moeder overledene Angelina Langenberg Soort registratie overlijdensakte Aktenummer 10 Plaats Woensdrecht Datum overlijden 23-02-1883 Periode 1883 Deel Overlijdensregister 1883 Toegangsnr. 50 Inv.nr. 9045 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Marije Posted June 23, 2012 Member Group Share Posted June 23, 2012 Dus Johanna van Es was inderdaad dezelfde als Adriana van As, en dus de eerste vrouw van de gezochte Petrus Johannes Rommers. Joke, de link naar die huwelijksakte in Den Haag is inmiddels verlopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted June 23, 2012 Member Group Share Posted June 23, 2012 @ Marije: Ik weet dat links naar den Haag na enige tijd verlopen. Het is handig voor als je bezig bent. En het is weer snel te zoeken bij beschreven akten en anders via de vermelde datum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted June 23, 2012 Share Posted June 23, 2012 Heb de trouwakte gisteren nog als bijlage bij mijn antwoorden gevoegd. Ook bij mij was het verlopen. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Johanna Douma Posted June 23, 2012 Author Member Group Share Posted June 23, 2012 Geweldig de reakties welke ik heb ontvangen op mijn vraag over Harmina van der Meulen. Hiervoor mijn welgemeende dank!!!! Vriendelijke groet; Johanna Douma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Marije Posted June 23, 2012 Member Group Share Posted June 23, 2012 Johanna, graag gedaan, mooi dat je vragen zo zijn opgelost. Als verschillende mensen gaan kijken, kom je vaak een heel eind. Joke, had inderdaad wel eens eerder meegemaakt dat zo'n link van Den Haag verlopen was, maar je hebt gelijk, het is wel weer op te zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts