Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Het overlijden en de kinderen van Pietje Johannes Fransbergen


Wischawo

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Gevraagd het overlijden en eventueel de kinderen van Pietje Johannes Fransbergen Geboren 03-01-1877 in Tietjerksteradeel, Bergum.

Zij was een dochter van Johannes Sjuks Fransbergen en van Eelkje Willems

Veenstra. Zij was gehuwd met Melle Sipkes Wielinga. Hij is overleden

27-02-1935 in Groningen. Pietje is na Melle overleden. Daarbij heelgraag

eventuele kinderen van dit echtpaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bron Burgerlijke stand - Overlijden

Archieflocatie Tresoar, Frysk Histoarysk en Letterkundich Sintrum

Algemeen Toegangnr: 30-37

Inventarisnr: 3064

Gemeente: Tietjerksteradeel

Soort akte: Overlijdensakte

Aktenummer: A 121

Aangiftedatum: 07-07-1927

Overledene Martijntje Wielinga

Geslacht: V

Overlijdensdatum: 07-07-1927

Vader Melle Sipkes Wielinga

Moeder Pietje Johannes Fransbergen

Partner

Nadere informatie Leeftijd: 16 jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Als je even naar de akten had gekeken via bv allegroningers en familysearch, dan had je waarschijnlijk het overlijden van Pietje gemakkelijk kunnen vinden want haar hele leven lijkt in Tietjerksteradeel te hebben plaatsgevonden.

Op de Groningse overlijdens akte van echtgenoot Melle in 1935 staat vermeld dat hij eigenlijk wonende is te Tietjerk.

Wanneer dochter Anna in 1946 (geb ca 1914) overlijdt in Grijpskerk, Groningen, is Pietje al overleden. Ze moet dus tussen 1935 en 1946 zijn gestorven.

Gelukkig is er een 10-jarige tafel voor 1941-1950 Tietjerksteradeel op Familysearch die je via genver eenvoudig kan vinden. En daar is inderdaad een Pietje J Fransbergen te vinden met dagtekening 25-1-44. Dan naar de overlijdens akten 1943-1944 waar blijkt dat dat Pietje op 24 jan is gestorven. Ik laat het aan je over om de akten voor je zelf op te zoeken. Als je dat misschien nog niet eerder hebt gedaan, dan is dat een goede oefening.

In de 10-jarige tafel voor 1903-1912 Tietjerksteradeel is de geboorte van 9 Wielinga's vermeld:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

(NB Al staat er Terschelling bovenaan de pagina, dit zijn echt wel de tafels voor Tietjerksteradeel)

Je kunt nu zelf checken of er kinderen van Melle en Pietje tussen zitten via de akten. We weten al dat Martijntje inderdaad een dochter is.

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Daarbij heel graag eventuele kinderen van dit echtpaar

Via www.genlias.nl zijn twee kinderen Anna (overledene) Martijntje (overledene) eenvoudig te vinden.

Als je wilt uitzoeken hoe Genlias werkt, hier is een goede handleiding te vinden:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Met de gegevens uit Genlias kun je de originele aktes via www.genver.nl in www.familysearch.org terugvinden:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Hier staat vaak meer dan in Genlias en je ziet dan de originele akte (die kan afwijken van wat er in genlias ingevoerd is)

Met Google kan je natuurlijk altijd kijken of er al iemand anders een (deel van je) onderzoek heeft gedaan, met als kanttekening dat veel mensen fouten van elkaar overnemen. Het kan wel een leidraad zijn om zelf de aktes op te zoeken en zo je puzzel verder compleet te maken.

gr. Monique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Nog een tip: een aantal van de kinderen zijn op graftombe te vinden ....

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

En op www.kb.nl (tabblad historische kranten aanklikken) met de zoekterm "Wielinga AND Fransbergen" kom je bij de familieadvertenties ook kinderen tegen,

gr. Monique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

gisteren heb ik telefonisch kontakt gehad met Wischawo (Wijpke) en heb hem geprobeerd de werking van dit forum uit te leggen.

Het lijkt nog niet allemaal goed te lukken maar al doende zal het Wijpke uiteindelijk wel lukken om zelf iedereen te bedanken voor de geboden hulp.

Nu doe ik het maar even voor hem:

hij is jullie allemaal heel dankbaar, hij vind het geweldig dat hij zo goed en snel door jullie geholpen is !

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Andries Koornstra

Het is wel een beetje een trend hoor, dat de vragensteller zelf niets van zich laat horen, nadat iemand zich een slag in rondte voor hem/haar heeft gewerkt. Kijk maar eens op het tresoarforum, daar lopen minstens vier vragen waar maar niet een reactie komt. En toch blijf ik er bij dat het een soort etiquette is die niet uniek voor een forum van toepassing is: gewoon even een bedankje, en zonodig aangeven wat de waarde van het antwoord voor jou is gebleken.

groetjes, Andries

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Andries,

soms -zoals in ieder geval bij Wijpke- komt het eenvoudigweg door het niet zo goed om kunnen gaan met de werking van het forum.

Vandaar dat ik het bedankje deze keer even heb doorgegeven !

Voor het overige heb je helemaal gelijk.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Andries Koornstra

Maikel, bedankt voor je snelle antwoord!

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Die trend is niet van toepassing op dit forum. Tot nu toe heeft iedereen uit zichzelf bedankt voor de reacties op alle vragen.

Als het uitblijft, dan blijkt na een vriendelijk verzoek, dat men een PB heeft gezonden, zonder dat dit voor de lezer zichtbaar is.

Uiteraard moeten we rekening houden met leden die niet allemaal even makkelijk op internet zoeken of moeten leren omgaan met ons forum. Voor iedereen staat dat op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ook staat daar dat bij vragen altijd een email gezonden kan worden.

De tekst is zichtbaar, ook als men niet ingelogd is.

Modje- team StamboomVragenForum

Correctie: bijna iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Allemaal;  Er zijn 10 reacties gekomen op mijn bericht iets waar iok zeer dankbaar voor ben,

Tevens lees ik dat ik denk dat men graag eerder een reactie, cq een bedank wil voor de toegestoken hand. Maar ook nu weer ervaar ik dat ik bij iedere komst mij opnieuw moet inloggen.

Uitgelogd kom ik geen REAGEER tegen, dus reageer ik niet. eerdere pogingen gingen verkeerd.

En ik sta echt voor blijvend ingelogd. Ook kan het gebeuren dat ik een week niet aan mijn computer kom. en dan is er weer een gelegenheid om weer wat te doen. Dus druk

Maar lieve mensen echt de bedoelingen zijn goed, de wil is er, nu nog het programma goed kennen Maar zoals men zo vaak zegt, ALLES ZAL GOED KOM.;

Groeten en veel dank van Wischawo, wat staat voor Wypke Schaafsma Workum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...