Member Group Ludmilla Posted May 31, 2012 Member Group Share Posted May 31, 2012 Hendrik Frans de Ridder, geboren 17-07-1917 te Culemborg, zoon van Jacob de Ridder 1890-1966 en Marrigje Geesje te Hennepe 1887-1979, is overleden te Neuengamme op 12-01-1945. Zijn vader bood onderdak aan Joodse en politieke vluchtelingen en was actief in divers verzetswerk en zoon Hendrik was drukker voor een illegaal blad; hij werd gearresteerd en overleed in Duitsland aan een darmontsteking volgens de bij het CBG aangekochte Duitse overlijdensakte, gedateerd 9-11-1945; daarop staat dat hij woonachtig was in Den Haag en gehuwd met Johanna T.* (geen overlijden bekend dus valt onder privacy). In het bevolkingsregister Den Haag tot 1939 komt hij niet voor. Komend uit Gouda, in 1934 komen zijn ouders, twee broers en een jongere zus in Buurmalsen wonen, zonder de dan 17 jarige Hendrik Frans (bron BevReg Buurmalsen) De naam van zijn vrouw komt oa voor in Gouda; na onderzoek uit familieadvertenties T.* en contact met de beheerder stamboom T*, heeft dat nog niets opgeleverd, geen gegevens van haar en/of van hun eventuele kinderen of andere familieleden die mogelijk iets over Hendrik Frans kunnen vertellen. Van de twee broers en zus is na 1940 niets te vinden, geen overlijden of graf. Een PK aanvragen van een oorlogsslachtoffer levert meestal niets op. Een optie is om van een van de broers een kaart aan te vragen. Met de Duitse overlijdensakte werd in de woonplaats het overlijden aangegeven. Op Genver gaan die jaren niet tot 1945. Heeft iemand nog tips? Indien er sprake is privacy mag het ook via PM. zie ook Please login or register to see this link. onder Buurmalsen>H.F. de Ridder, daar staat ook de naam van zijn vrouw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted June 1, 2012 Member Group Share Posted June 1, 2012 Ludmilla, zou het een optie zijn om de PK van Johanna T* aan te vragen? Je kunt bij die aanvraag de naam van de huwelijkspartner noemen, dat is een duidelijke ingang. OK, ze is misschien nog niet dood, maar gezien de leeftijd maak je een goede kans. Doe je meteen de PK's van de broer(s) erbij, dat gaat dan bijna voor hetzelfde geld (ivm de minimumheffing). Het kost wat, maar dan héb je ook wat. Petra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ChrisvD Posted June 1, 2012 Member Group Share Posted June 1, 2012 De door Ludmilla genoemde link werkt (op dit moment?) niet. De volgende link geeft ook de door haar bedoelde informatie: Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted June 1, 2012 Author Member Group Share Posted June 1, 2012 Sorry, een f vergeten in de link, het is Please login or register to see this link. . Van Johanna heb ik alleen haar naam, geen geboortedatum en -plaats, geen ouders. Een PK van zijn broers is een optie om bij nazaten te komen. Het is vaak een laatste redmiddel; alleen voor deze site zijn er al 132 slachtoffers, waarover gelukkig al veel bekend is, maar nog niet van allen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group joke andriessen Posted June 1, 2012 Member Group Share Posted June 1, 2012 Overlijden van Johanna 1973 in Leiden: Please login or register to see this link. Groet, Joke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted June 1, 2012 Author Member Group Share Posted June 1, 2012 Joke, je bent SUPER Please login or register to see this image. /emoticons/default_kus_op_wang.gif" alt="$"> Vandaar dat ik haar niet gevonden heb bij de familieberichten CBG, 1970-2000 is een fout en niet zichtbaar, dus daar wacht ik nog even op. Dank je wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted June 5, 2012 Author Member Group Share Posted June 5, 2012 Ik wil Joke nogmaals bedanken, ze stuurde me Please login or register to see this link. van overlijden van Hendrik Frans de Ridder Nu wist ik ook de huwelijkspartners van zijn broers en zus. Daarop vond ik over de oudste broer en zijn vrouw, 4 kinderen op deze site Please login or register to see this link. en de webmaster gevraagd of contact met de familie (Z-Afrika?) mogelijk is. Omdat ik alleen de links noem, hoop ik te voldoen aan de regels privacy. Ook dit onderzoek hopen we binnenkort gunstig af te ronden, bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts