Member Group Spijkerboor Posted May 21, 2012 Member Group Share Posted May 21, 2012 hallo onderzoekers, Ben het volgende tegengekomen. Johannes Hendriks Haak gehuwd voor 1795 met Maria Elisabeth Som(s)beek geboren in Erkerland in Meutschland, volgens de overlijdens opgave te 's-Gravenhage 12-6-1848, oud 82 jaar. Zijwas toen weduwe. Het echtpaar had tenminste één dochter Johanna Maria Haak geboren in of voor 1797 te 's-Gravenhage, overleden aldaar op 91 jarige leeftijd 21-12-1888. Mijn vraag wanneer is het echtpaar gehuwd, zijn er meerdere kinderen. Waar ligt Erkerland/Meutschland Groet Spijkerboor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Hallo Spijkerboor, ik zal binnenkort de doop van die dochter wel even nalopen in Den Haag. Verder kijk ik dan naar andere kinderen en uiteraard een trouwinschrijving. Als ik die trouwinschrijving heb gevonden, dan is het ook duidelijker welke plaatsnaam is bedoeld. groeten, Jan. P.S. Het gaat trouwens om Maria Elisabeth Sombroek, ovl 12 januari 1848, geboren in Erkelens in Duitschland Het is inderdaad wat moeilijk te lezen. Erkelenz is een stadje net over de grens bij Venlo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted May 21, 2012 Member Group Share Posted May 21, 2012 In de trouwbijlagen van dochter Johanna Doop v Johanna Maria Haak te Den Haag: 2 aug 1797 Aangifte lijk van Jan Hendrik Haak te Den Haag: 17 aug 1809 Sylvia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Op 24-2-1793 zijn in Den Haag in ondertrouw gegaan Johan Henrich Haak, JM van Bazel, luthers Maria Elisabeth Sombroek, JD uit het graafschap Wickrath beiden wonend alhier Getrouwd 10-3-1793 Ze lieten de volgende kinderen protestant dopen: - Johan Hendrik, 28-5-1793, Nieuwe Kerk, getuige Maria Haak - [misschien een over het hoofd gezien?] - Johanna Maria, 2-8-1797, Grote Kerk, getuige Antje Sombroek - Johan Zweer, 4-8-1799, Kloosterkerk, geen getuigen, geboren 30-7 - Elisabeth, 12-8-1801, get Geertruij [Jola?] Op 17 oogstmaand 1809 is aangegeven om in de Grote Kerk te begraven Johan Hendrik Haak, 48 jaar en 6 maanden, overleden aan zinkingskoorts, wonend in het Noordeinde F-81, nalatend twee minderjarige kinderen. Johan is niet in het burgerboek of het notarieel archief vermeld. Groeten, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Spijkerboor Posted May 22, 2012 Author Member Group Share Posted May 22, 2012 Hallo Silvia en Jan, Hartelijk dank voor het meedenken en het verkrijgen van deze informatie. Blijft voor mij nog een vraag. Waren deze gegevens on line te verkrijgen, of moesten julli naar het gemeente archief? Ik ben zeer blij met deze informatie en ga weer een stap voorwaarts. Hartelijk dank Sprijkerboor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Hallo Spijkerboor, de gegevens van NA 1811 zijn hier te vinden: Please login or register to see this link. maar ook hier, met name de huwelijksbijlagen: Please login or register to see this link. De gegevens van vóór 1811 vond ik in het gemeentearchief. Groeten, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts