Member Group Hypo Posted May 20, 2012 Member Group Share Posted May 20, 2012 Ik ben op zoek naar de grootouders van Agnes Berckens. Zij is gedoopt in Grubbenvorst op 27-01-1762 en overleden in Grubbenvorst op 06-05-1803. Zij trouwt op 28-05-1787 in Grubbenvorst met Pierre (Petrus) van Oijen. De ouders van Agnes Berckens zijn Gibertus Berckens en Mechtildis Smulders. Gisbertus en Mechtildis trouwen in Grubbenvorst op 25-02-1756 (getuigen bij het huwelijk zijn Joannes Smulders en Joannes Berckens). De ouders van Gisbertus zijn Adamus Berckens en Petronella Tijssen. Nu ben ik op zoek naar de ouders van Mechtildis Smulders (Smullers / Smollers). In Grubbenvorst heb ik één overlijden gevonden met de naam Mechtildis Smulders. Zij overlijdt op 05-10-1803 in de leeftijd van 70 jaar. In de overlijdensakte staat alleen de vader vermeld: Hendrik Smulders. Volgens de overlijdensakte is zij geboren in Horst (dit zou dan rond 1833 moeten zijn geweest). Uit het huwelijk van Gisbertus en Mechtildis zijn 8 kinderen geboren. Doopgetuigen van de kinderen die passen bij de moeder zijn: Johannes Smulders, Petrus Smulders en Ida Smulders. Bij de doop van Johannes Smullers heb een vader gevonden met de naam Hendrikus Smullers. Als moeder wordt genoemd Gertrudis Bosmans. De doop vindt plaats in Horst op 11-09-1708. Voor de rest passen deze ouders niet bij de andere doopgetuigen. Hendrikus en Gertrudis worden nog wel genoemd bij de doop van zoon Leonardus. Waarschijnlijk is de in 1803 overleden Mechtildis niet de gezochte moeder van Agnes. Kan iemand mij helpen om de ouders van Mechtidis te zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ErickJ Posted May 20, 2012 Member Group Share Posted May 20, 2012 Ik heb op de gendalim cd gekeken en dit is wat ik vind bij de genoemde namen, al denk ik dat het wel bekend is bij jou: Doop Grubbenvorst 01-09-1708 Dopeling Gisbertus Berckens Vader van de dopeling Adamus Berckens Moeder van de dopeling Petronella Tijssen Doopgetuige Maria Lamers Doopgetuige Christianus Berckens Vervangende doopgetuige Joanna van Soost Doop Grubbenvorst 15-11-1712 Dopeling Gisbertus Berckens Vader van de dopeling Adamus Berckens Moeder van de dopeling Petronella Tijssen Doopgetuige Martha van Soost Doopgetuige Matthias Sillen Vervangende doopgetuige Petrus Jacobs Doop Grubbenvorst 23-01-1718 Dopeling Gisbertus Berckens Vader van de dopeling Christianus Berckens Moeder van de dopeling Martha van Soost Doopgetuige Johannes Valderen Doopgetuige Petronella Tijssen Kerkelijk huwelijk Grubbenvorst 25-02-1756 Bruidegom Gisbertus Berkens Bruid Mechtildis Smulders Getuige bij het huwelijk Joannes Smulders Getuige bij het huwelijk Joannes Berkens Doop Grubbenvorst 25-12-1756 Dopeling Christina Benkens Vader van de dopeling Gisbertus Benkens Moeder van de dopeling Mechtildis Smulders Doopgetuige Johannes Smulders Doopgetuige Mechtildis Benkens Vervangende doopgetuige Henricus Cuypers Doop Grubbenvorst 03-03-1758 Dopeling Joanna Benkens Vader van de dopeling Gisbertus Benkens Moeder van de dopeling Mechtildis Smulders Doopgetuige Joanna Vousten Doopgetuige Johannes Benkens Vervangende doopgetuige Joanna Coulen Doop Grubbenvorst 17-01-1760 Dopeling Petrus Anthonius Berckens Vader van de dopeling Gisbertus Berckens Moeder van de dopeling Mechtildis Smulders Doopgetuige Petrus Smulders Doopgetuige Gertrudis Berckens Vervangende doopgetuige Henricus Kuypers Doop Grubbenvorst 27-01-1762 Dopeling Agnes Berckens Vader van de dopeling Gisbertus Berckens Moeder van de dopeling Mechtildis Smulders Doopgetuige Ida Smulders Doopgetuige Jacobus Borghuys Vervangende doopgetuige Catharina Huys Doop Grubbenvorst 23-07-1764 Dopeling Joanna Catharina Berckens Vader van de dopeling Gisbertus Berckens Moeder van de dopeling Mechtildis Smulders Doopgetuige Johannes Franssen Doopgetuige Maria Berckens Vervangende doopgetuige Gertrudis Berckens Doop Grubbenvorst 11-10-1766 Dopeling Jacobus Berckens Vader van de dopeling Gisbertus Berckens Moeder van de dopeling Mechtildis Smulders Doopgetuige Mechtildis Vousten Doopgetuige Thomas Verlinden Vervangende doopgetuige Maria Linders Vervangende doopgetuige Henricus Cuypers Doop Grubbenvorst 01-04-1768 Dopeling Mechtildis Berckens Vader van de dopeling Gisbertus Berckens Moeder van de dopeling Mechtildis Smulders Doopgetuige Mechtildis Vousten Doopgetuige Thomas van der Linden Vervangende doopgetuige Henricus Cuypers Vervangende doopgetuige Gertrudis Berckens Doop Grubbenvorst 03-07-1773 Dopeling Elisabeth Berckens Vader van de dopeling Gisbertus Berckens Moeder van de dopeling Mechtildis Smulders Doopgetuige Agnes Hanssen Doopgetuige Lambertus Geurtjens Vervangende doopgetuige Henricus Cuypers Vervangende doopgetuige Maria Beners Begraven Grubbenvorst 26-11-1775 Overledene Gisbertus Berckens Begraven Grubbenvorst 19-10-1779 Overledene Elisabeth Berckens Vader van de overledene Gisbertus Berckens Moeder van de overledene Mechtildis Smulders Overlijdensaangifte Grubbenvorst 06-05-1803 Overledene Agnes Berkens Vader van de overledene Gisbert Berkens Moeder van de overledene Mechtilde Smulders Overlijdensaangifte Grubbenvorst 05-10-1803 Overledene Mechtilde Smulders Vader van de overledene Henrik Smulders Moeder van de overledene Nn Nn Burgerlijk huwelijk Horst 17-07-1814 Bruidegom Jean Stephan Littiens Bruid Jeanne Catherine Berckens Vader van de bruidegom Pierre Littiens Moeder van de bruidegom Gertrude Derickx Vader van de bruid Gisbert Berckens Moeder van de bruid Mechtilde Smulders Doop Horst 11-09-1708 Dopeling Joannes Smullers Vader van de dopeling Henricus Smullers Moeder van de dopeling Gertrudis Bosmans Doopgetuige Albertus Custers Doopgetuige Jacomina Campers Doop Horst 14-04-1713 Dopeling Leonardus Smulders Vader van de dopeling Henricusricus Smulders Moeder van de dopeling Gertrudis Bosmans Doopgetuige Anna Smulders Doopgetuige Antonius Bosmans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Nog een kleine aanvulling op Hobbygenealoog: het eerste huwelijk van Gisbertus is natuurlijk ook interessant. Verder vallen de doopgetuigen Petrus en Ida Smulders op. Dezen laten kinderen dopen in Horst met Mechtildis Smulders als doopgetuige. Dat zouden dus wel broer en zus kunnen zijn. Op dezelfde wijze kan je proberen een rijtje Smulders te verzamelen, die eventueel broer of zus van Mechtildis zouden kunnen zijn, en vervolgens te kijken, of deze ook in één gezin geboren zijn. Succes, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 De doopgetuige Joanna Vousten was vermoedelijk een schoonzus van Petrus Smullers. Dat Petrus en Mechtildis broer en zus waren, lijkt me een goede hypothese. Doop Grubbenvorst 03-03-1758 Dopeling Joanna Benkens Vader van de dopeling Gisbertus Benkens Moeder van de dopeling Mechtildis Smulders Doopgetuige Joanna Vousten Doopgetuige Johannes Benkens Vervangende doopgetuige Joanna Coulen Doop Horst 07-02-1745 Dopeling Joannes Smulders Vader van de dopeling Petrus Smulders Moeder van de dopeling Mechtildis Vousten Doopgetuige Joanna Vousten Doopgetuige Arnoldus Vousten P.S. En hier is de echtgenote van Petrus: Doop Grubbenvorst 11-10-1766 Dopeling Jacobus Berckens Vader van de dopeling Gisbertus Berckens Moeder van de dopeling Mechtildis Smulders Doopgetuige Mechtildis Vousten Doopgetuige Thomas Verlinden Vervangende doopgetuige Maria Linders Vervangende doopgetuige Henricus Cuypers Ik raad je aan het hele gezin van Petrus Smulders - Mechtildis Vousten uit te zoeken, en het hele gezin Reijnerus Hermans/Bosmans - Ida Smulders. succes en groeten, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Hypo Posted May 21, 2012 Author Member Group Share Posted May 21, 2012 Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de andere getuigen bij de geboorte van de kinderen verder uitpluizen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ErickJ Posted May 21, 2012 Member Group Share Posted May 21, 2012 Als je nog wat wil weten uit de gendalim CD dan hoor ik het wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Hallo Erick, zelf ben ik ook al jaren een enthousiast gebruiker van Gendalim, zoals je denk ik wel weet.. Er kleven ook nadelen aan, waar ik hier niet uitgebreid op in wil gaan, maar bijvoorbeeld bij de naam Smulders schiet Gendalim toch echt tekort. Smolders wordt bijvoorbeeld niet herkend als een variatie op Smollers (probeer het maar) Please login or register to see this image. Naast Gendalim gebruik ik dus meestal voor de zekerheid ook Please login or register to see this link. dan weet je zeker, dat je alle beschikbare gegevens ook echt hebt. groeten, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ErickJ Posted May 22, 2012 Member Group Share Posted May 22, 2012 Hallo Erick, zelf ben ik ook al jaren een enthousiast gebruiker van Gendalim, zoals je denk ik wel weet.. Er kleven ook nadelen aan, waar ik hier niet uitgebreid op in wil gaan, maar bijvoorbeeld bij de naam Smulders schiet Gendalim toch echt tekort. Smolders wordt bijvoorbeeld niet herkend als een variatie op Smollers (probeer het maar) Andersom wel Smollers wordt wel herkend als variatie op Smolders Naast Gendalim gebruik ik dus meestal voor de zekerheid ook Please login or register to see this link. dan weet je zeker, dat je alle beschikbare gegevens ook echt hebt. groeten, Jan. Klopt maar het nadeel van familysearch is dat je langer aan het zoeken ben, vind ikPlease login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts