Guest Masje II Posted May 12, 2012 Share Posted May 12, 2012 Op de site Please login or register to see this link. zijn weer heel veel kranten online geplaatst. Dat zijn onder meer: Opregte Haarlemsche Courant en Algemeen Handelsblad. Ik wil even het Opregte Haarlemsche Courant uitlichten (digitaal te raadplegen 1813-1869). In deze krant kan men heel veel gegevens vinden van je voorouders die in Haarlem of omgeving woonachtig zijn geweest. Vooral uit advertenties voor allerlei doeleinde die daarin zijn opgenomen. Voor mijn onderzoek heb ik veel advertenties gevonden die mij een veel duidelijker beeld geven over het leven van een familie (persoon). Indien de kranten, onder meer de Opregte Haarlemsche Courant, niet digitaal zijn te raadplegen zou het bijna praktisch onmogelijk zijn de juiste gegevens van een familie boven water te krijgen. Dit heeft ook mede tot gevolg, dat ik het gehele verhaal drastisch moet gaan aanpassen. Niet alleen vanwege nieuwe informatie uit Opregte Haarlemsche Courant, maar ook vanwege heel veel nieuwe archiefstukken die onlangs boven water zijn gekomen. Wens iedereen veel snuffelplezier en succes in de historische kranten. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Schaap Posted May 12, 2012 Member Group Share Posted May 12, 2012 Dank je wel voor dit bericht, ik denk zelfs dat er ook andere kranten bijgekomen zijn. Plotseling zie ik heel veel krantenartikelen van het Limburgs Dagblad die ik nog niet eerder had gezien, bij het zoeken naar de familienaam waar ik in geinteresseerd ben. Please login or register to see this link. Hier staat een opsomming van wat er nog meer bij is gekomen, o.a. veel over Nederlandsch-Indië. gr. Monique Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted May 12, 2012 Member Group Share Posted May 12, 2012 Er staan nu vijf miljoen pagina's in, eind dit jaar zullen dat er negen miljoen zijn. Om op de hoogte te blijven is er een nieuwsbrief Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts