Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Juda van Coevorden + nageslacht (Coevorden en Groningen)


dov

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Juda van Coevorden (*24 Dec 1868, Coevorden) is getrouwd met Dina Sulzbach (*06 Sep 1895, Frankfurt am Main) Alle databases rondom joodse en oorlogsslachtoffers heb ik doorgenomen, maar nergens kom ik het overlijden van deze twee personen tegen. Wie kan me helpen?

Hun zonen Hartog en Jakob zijn beiden in 1942 vermoord in Auschwitz. Twee andere zonen zouden de oorlog overleefd hebben, weet iemand meer informatie over deze twee zonen (zoals nakomelingen en overlijden) : Izak (*10 Feb 1900, Groningen) en Bernard (* 31 Oct 1903, Groningen)

Ik ben benieuwd of iemand me een stapje dichterbij kan helpen? Alvast bedankt voor het meedenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Deze Amsterdamse persoonskaart van Izak van Coevorden geeft geen overlijdensdatum, maar laat zien dat hij in 1959 naar Antwerpen is vertrokken.

Merk op dat de geboortedatum van Dina Sulzbach hier 12 juni 1867 is !

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wow! Fijn dat je iets hebt gevonden! Ik heb helemaal nog niet aan de richting van Amsterdam gedacht!

Voor meer informatie over Izak en zijn vrouw moet ik meer richting Antwerpen, ik ga kijken wat ik daar kan vinden.

Super bedankt!

P.S.: Ik had de trouwdatum bij Dina's geboortedatum vermeld, dom he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_stop.gif" alt="(33">  Dom ?

Nee hoor !

Typisch het soort vergissing dat ik bijna dagelijks maak...

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley-upsidedown1.gif" alt="(44">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ok, voor Isac leidt het spoor duidelijk naar Antwerpen, ben druk bezi met het zoeken in districten binnen Antwerpen.

Maar over zijn broer: Bernard (* 31 Oct 1903, Groningen) kan ik nog niets vinden, heeft iemand nog enig idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Izak en Bernard woonden van 1910 tot 1921 aan het Gedempte Zuiderdiep te Groningen, daarna aan de Emmasingel 8.

Izak vertrok in 1927 naar Berlijn, Bernard in 1926 naar Frankfurt.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Juda van Coevorden woont tot 1921 aan het Gedempte Zuiderdiep te Groningen, daarna tot 1930 aan de Emmasingel en vertrekt in 1930 vanuit de W. de Sitterstraat 15a naar Antwerpen.

Het huwelijk was overigens op 17-12-1895 te Groningen ingeschreven.

Bron: de joodse inwoners van de stad Groningen en omstreken 1549-1945 en hun begraafplaatsen aldaar.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wow, bedankt voor deze informatie! Ik heb hierdoor wat meer vertrekpunten.

In het archief van Antwerpen zag ik dat in de vreemdelingendossiers voor de periode 1916-1930 staan vermeld:

(216.585) Bernard van Coevorden, (218.066) Juda van Coevorden (+ zijn vrouw Dina)

In Antwerpen zitten we dus goed, ik zag dat de dossiers zelf zijn op microfilm te raadplegen in de leeszaal, oei, Antwerpen ligt nu even niet naast de deur. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Hieruit blijkt ook dat ook Bernard tussen 1926 en 1930 ongehuwd naar Antwerpen is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zijn er forumleden die voor onderzoek binnenkort naar Antwerpen gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Dov,

Neem eens contact op met de persoon van deze site:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Mogelijk dat deze persoon meer over de twee gezochte personen weet te melden.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag Masje,

Bedankt voor je tip! Op die website staan inderdaad nog twee zonen als 'prive', wellicht weet Gershon Lehrer hier meer over te vertellen.

Ik heb hem gelijk een e-mail via de website gestuurd! Ben heel benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...