Member Group hphendriks Posted April 27, 2012 Member Group Share Posted April 27, 2012 Mijn grootvader Jan Mathieu Hendrik (Harie) Prevoo geb 22-4-1903 te Valkenburg, ovl 9-5-1964 te Valkenburg is circa 1924-1925 getrouwd met Martha Jelonek geb 22-10-1895 te Lonkorrek (Polen), ovl 28-5-1982 te Valkenburg. Ik ben op zoek naar de exacte trouwdatum van mijn grootvader en grootmoeder. Ook ben ik op zoek naar verdere gegevens (ouders , wanneer en hoe in Limburg terechtgekomen) van mijn grootmoeder Martha Jelonek. Niemand, ook niet mijn nog in leven zijnde moeder kan mij meer gegevens verstrekken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 Door de vrij recente gegevens, die je zoekt, is het beste om van beiden een persoonskaart aan te vragen bij het CBG link: Please login or register to see this link. Daarop zal als het goed is de huwelijksdatum ook bij staan. Als ze meteen na het huwelijk naar Nederland zijn gekomen, zal er een inschrijving kunnen zijn van het huwelijk in hun NL woonplaats. Ik ben dat regelmatig tegengekomen met mijn voorouders die in het buitenland trouwden. Succes, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group hphendriks Posted April 27, 2012 Author Member Group Share Posted April 27, 2012 Kèren bedankt voor je antwoord. Wat ik nog vergeten ben aan te geven is, dat het paar Prevoo-Jelonek in Nederland getrouwd is. In Hulsberg of in Valkenburg, dat wist mijn moeder ook niet meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted April 27, 2012 Member Group Share Posted April 27, 2012 Als directe familie kun je ook een briefje sturen naar beide gemeentes, met een kopie van je eigen identiteitskaart en vragen om een kopie (geen uittreksel) van de huwelijksakte, ook daar zijn kosten aan verbonden en die zullen hoger zijn dan een Persoonskaart zoals Keren noemde als het je alleen om de datum gaat. 1924-1925 is nog niet te vinden in de scans op internet (meestal tot ca 1902-1912); Hulsberg is wel in het archief na te kijken via het Please login or register to see this link. als men daar woonden tussen 1924-1940. Geen idee of je een foto hebt van hun Please login or register to see this link. en een kopie van hun Please login or register to see this link. ; via de sites kun je die aanvragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts