Jump to content

Gezocht graven Schelling-Te Gussinklo in Delden

Marije

Recommended Posts

• Member Group

Mijn overgrootouders Antoinetta Willemina te Gussinklo, overleden te Delden op 12-1-1963, en Theodorus Marinus Schelling, overleden te Delden op 20-1-1966, zijn volgens mijn oma ook in Delden begraven. Ik denk dat het hier om de algemene begraafplaats gaat (er is geloof ik ook een katholieke begraafplaats, maar ze waren niet katholiek).

Graag zou ik willen weten of deze graven nog bestaan (mijn oma weet het niet), en zo ja, dan zou ik graag foto's hebben. Ik heb uiteraard al gekeken op graftombe.nl en online-begraafplaatsen.nl, maar helaas niks gevonden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Deze vraag is ook hier gesteld:

www.stamboomforum.nl/hulp/2/37640/0/gezocht_graven_schellingte_gussinklo_in_delden

Guest Kèren

Hallo Marije,

Er zijn vast meerdere begraafplaatsen daar en in de buurt. Wat ik eens samen met iemand, die het graf van zijn grootouders [overleden in de jaren dertig] zocht, heb gedaan is het volgende. Wij hebben de adressen van de begraafplaatsen opgezocht en zijn gaan bellen, er liggen namelijk meestal wel kaartenbakken of soms zelfs al in een computer gezet. Daarin kan men dan opzoeken of ze begraven zijn op die begraafplaats en indien ja waar precies. Wij hadden geluk dat er op het kaartje van het gekochte graf, dus niet geruimd ook nog contact adressen stonden vermeld.

Daar kon de kennis weer mee verder komen.

Groeten, Keren

• Member Group

Bedankt voor de tip, ik zal inderdaad eens gaan kijken of ik gegevens van begraafplaatsen in Delden kan vinden. Anders zou ik het misschien ook nog bij de gemeente kunnen proberen.

• Member Group

Ik heb inderdaad de gemeente aangeschreven, en zojuist antwoord gekregen. De graven zijn er nog, daar ben ik blij mee ;-) Mogelijk kan ik over een tijdje een keer gaan kijken en foto's maken.