Guest Adriaancl Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 &^^ Weet iemand of Lies van Neer , geb; 16-04-1913, overl 09-06-1992 ooit getrouwd is geweest net G.A.F Altmann? Wie helpt. Adriaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Mantegna Posted June 4, 2010 Member Group Share Posted June 4, 2010 Je geeft weinig aanknopingspunten. Wat ik vond, is een huwelijk in Amsterdam, waarbij één van de ouderparen Altmann - Van Neer is. De initialen van de man kloppen, en de roepnaam van de vrouw zou Lies hebben kunnen zijn. Verder bij de archiefkaarten alleen een verwijskaart. Duidelijk is dat de gegevens van "jouw" Lies van Neer niet dezelfde zijn.Please login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Mantegna Posted June 4, 2010 Member Group Share Posted June 4, 2010 Correctie: één bijlage vergeten. En nu staat die er dubbel, en ik krijg hem niet weg...Please login or register to see this attachment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Mantegna, De gegevens van het huwelijk tussen GAF Altman en A.E.R.B van Neer zijn de ouders van de G.A.F Altmann die met een Lies van Neer getrouwd zou zijn maar dat gebeurde hoogt waarschijnlijk in Ned Indië. Het is verwarrend maar er zijn drie generaties met de zelfde voornaam. Adriaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted June 12, 2010 Member Group Share Posted June 12, 2010 G.A.F. Altmann jr is inn ieder geval "ook?" getrouwd geweest met M.E. Cramer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Bart, Bedankt voor het meedenken, deze link is reeds bekend maar de Lies van Neer is een vraagteken. Overigs, doe ik dit om Elza te helpen, ben geen familie van haar. Groetjes Adriaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted June 12, 2010 Member Group Share Posted June 12, 2010 Voor andere onderzoekers zie ook Please login or register to see this link. Het zou jammer zijn als er dubbel werk wordt gedaan. mvg-Bart wanneer zou ze getrouwd moeten zijn met de hr Altmann? De naam Kramer komt in combinatie met zijn naam vanaf ongeveer 1921 voor in de adresboeken. Tot 1938 vind ik hun namen nog terug. Overigens: er is een G.A.F. Altmann naar Australie gegaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 is het bart of ben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted June 12, 2010 Member Group Share Posted June 12, 2010 Aangepast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Ben of Bart en anderen; Dit huwelijk duurde tot 1932 en werd tot ontbonden waarna de bruidegom een andere bruid zocht en dat werd in 1933 in Penang Ned Indië een Rose Elisa van Neer (Lies) Of de voornamen juist zijn gespeld weet ik niet want dit gebeurde in Ned Indië. Bruidegom Gustave Adolphe Frederik Altmann , Patjitan , 1898 , Vader Gustave Adolphe Frederik Altmann Moeder Augusta Eliza Rosa Barbara van Neer Bruid Maria Elisabeth Kramer , Haarlem , 1899 , Vader Cornelis Johannes Kramer Moeder Elisabeth Maria Daudeij Plaats Heemstede Huwelijksdatum 25-10-1921 Adriaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted June 16, 2010 Member Group Share Posted June 16, 2010 Wellicht een stomme vraag, maar is er ooit een poging gedaan een persoonskaart aan te vragen? Bij SIFA is een dossier op -van Neer- en op -Altmann mvg-Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Bart, De persoonskaarten zijn aangevraagd maar zoals U vermoedelijk weet duurt het tegenwoordig 4 tot 6 weken alvorens antwoord te krijgen. Dom van mij maar ik weet NOG niet hoe ik de dosiers bij SIFA kan inzien, maar dat heb ik inmiddels bij het SIFA gevraagd. We zoeken gewoon verder. Adriaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Heb SIFA benaderd en die geven aan wel informatie te hebben over de beide families, doch geven niet aan welke en om daar achter te komen is een reis naar den Haag + 7 euro of donateur worden 20 euro plus 5 euro voor gegevens die je niet weet vooraf. Dus een leuk idee maar geen optie om eerst veel geld te besteden zonder te weten waaraan. Heel Jammer van de SIFA. Please login or register to see this image. /emoticons/default_oops.gif" alt="B-9"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts