Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Joannes Kolmer onbekend vertrokken


dutchienl

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Goedenavond allemaal,  weet iemand waar JOANNES KOLMER gebleven is. Hij is geboren op 12 oktober 1899, in Musselkanaal. De vader was Jan Eilert Kolmer en de moeder was Mathilde Catharina Ceasar.

MVG

Theo Beekenkamp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Theo,

het is altijd fijn als je ook laat weten wat je al weet of waar je al gezocht hebt, dat scheelt dubbel werk.

De overlijdensdata van de ouders zijn je bekend, 1950 resp 1951 te Heerlen. De namen in die familieberichten, 6 kinderen en kleinkinderen, hebben je die geen aanknopingen/informatie kunnen geven? Verder zag ik op een ander forum het gegeven dat zijn familie sinds 1923 niets meer van hem heeft vernomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ludmilla, bedankt voor de reactie. Dat van 1923  is volgens mij een klein gokje.  Hij heeft voor zijn zusje nog een cadeautje gebracht. Dit zusje was mijn schoonmoeder. Die wist alleen nog dat ze heel klein was, toen ze hem voor het laatst gezien heeft. Ik heb in Genlias en drenlias gekeken, maar kon niets vinden. Een vraag van mij, in welk forum kan ik dit vinden?

MVG Theo Beekenkamp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Theo,

Het is écht zoeken als "een speld in een hooiberg". Joannes Kolmer kan naar alle landen van de wereld vertrokken zijn. Noem enkele landen zoals België, Duitsland, USA, Australië, Roemenië. Dan heb je nog een x-aantal variaties op zijn voornaam.

Zijn er geen aanwijzingen in vorm van brieven of kaarten die hij naar zijn thuis zou hebben geschreven?

Is er ook een reden waarom hij plots van de aardbodem zou kunnen verdwijnen, als voorbeeld ruzie met zijn ouders/familie? Waar is hij voor het laatst gezien, in Groningen of Limburg of ergens tussen beide provincies in? Wat was zijn beroep? Een aantal vragen, maar misschien kunnen de antwoorden daarop verder helpen.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumleden Groep

Misschien weet je dit al?

"

Mijn moeder was Elisabeth Gertrudes Kolmer 1917- 2004

Haar vader was Jan Eilert kolmer 21-07-1867 in Zandberg (gem. Odoorn) overleden in Sittard 26-04-1951

en haar moeder was Mathilda Catharina Caesar 05-10-1876 in Deutz (D) overleden in Sittard 30-12-1950

Mijn opa was schoenmaker in het leger, zo kwam hij in Roermond terecht waar mijn moeder is geboren.

"

bron:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Maar de zoektocht naar deze Joannes staat op meerdere forums ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...