Member Group Maikel Galama Posted March 13, 2012 Member Group Share Posted March 13, 2012 Hoi allemaal, ik maak voor iemand een kwartierstaat maar loop al meteen in het begin tegen een probleempje aan....... Wie weet waar en wanneer Cornelius Norbertus Leijten overleden is ? Hij werd geboren op 22-05-1878 te Tilburg en trouwde op 03-08-1904 te Tilburg met Cornelia Maria van den Hout (*10-06-1880 Tilburg en †09-04-1916 Tilburg). Hij leefde in 1932 nog (zijn zoon Cornelis Henricus trouwde toen). Alles speelt zich tot nu toe in Tilburg af. Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Hoi Maîkel, Er staat het volgende overlijdensregisters 1811-1957 (index op naam 1811-1813, 1849-1859, 1871-1874, 1881-1884, 1888-1894, 1900-1946, 1948-1951 gekoppeld aan digitale beeld)) Je kan per jaar de overlijdens doorzoeken min 1947 dan: Please login or register to see this link. Kom je er niet uit dan zoek ik wel voor je.... Please login or register to see this image. /emoticons/default_azn.gif" alt="^-^"> Groeten, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted March 13, 2012 Author Member Group Share Posted March 13, 2012 Hoi Kêren, dank je we voor het meedenken. Op de site van het regionaal archief van Tilburg is zijn overlijden niet te vinden, hij zal waarschijnlijk overleden zijn in de periode die nog niet openbaar is. Via Google vind ik zijn gegevens wel, op het overlijden na........ Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Hoi Maîkel, Wil dat zeggen dat hij tussen 1932-1957 [ex 1947] niet in Tilburg is overleden? Die jaren staan nog niet op naam doorzoekbaar, maar zijn wèl in te zien. Groeten, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Hallo Maîkel, Er staan zelfs wat meer jaren. Ik heb van 1948-1954 niets gevonden. correctie - tm 1957 Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted March 13, 2012 Author Member Group Share Posted March 13, 2012 Hoi Kêren, dat heb je dan snel gedaan ! Ik ben inmiddels ook op zoek en doe dat via de index op het eind van ieder jaar. Doe jij het op een snellere manier ? Is daar wellicht een foefje voor ? Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Hi Maîkel, Foefje, nee niet echt, ik pak het jaar, klik op einde en zoek in het register wat je dan ziet naar de L. Groeten, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted March 13, 2012 Author Member Group Share Posted March 13, 2012 Hoi Kêren, zo deed ik het ook ! Vrouwen kunnen dan blijkbaar toch iets efficienter en sneller werken........ Please login or register to see this image. /emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Maîkel helaas ben ik hem niet tegengekomen "in de haast" Please login or register to see this image. /emoticons/default_grin.gif" alt=";D">. Een idee is dan een persoonskaart aan te vragen, of voordat je dat doet, bij de KB in de kranten zoeken, naar een overlijdensadvertentie. Neem aan dat je de verschillend graf sites al hebt bezocht? Succes, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted March 13, 2012 Author Member Group Share Posted March 13, 2012 Hoi Kêren, ik heb inmiddels ook de overlijdensregisters doorgenomen maar zijn vermelding niet gevonden. Ook de begraafplaatssites heb ik bekeken, op sites met bidprentjes ben ik hem ook niet tegengekomen. Wat rest zijn de advertenties bij het CBG, maar dat zijn er iets teveel. Eventueel zou ik tzt inderdaad de persoonskaart aan kunnen vragen. Maar ik wacht eerst nog even af, de vraag staat er nog maar net.............. Please login or register to see this image. /emoticons/default_laugh.gif" alt=":laugh:"> Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Hallo Maikel, Ik heb efkes het digitale archief van Tilburg, alleen die daarvoor in aanmerking kunnen komen, doorgenomen. Niets gevonden. Heb ook de varianten Leijten, Leyten, Lijten en Lyten en de voornamen Kees, Cornelis en Cor genomen, echter zonder resultaat. Ook in de Bevolkingsregisters staat niets vermeld dat enige aanwijzing zou kunnen geven. Tevens heb ik de digitale archieven van Eindhoven, Breda en Haarlem doorgenomen. Haarlem, omdat veel inwoners vanuit Brabant naar de Haarlemmermeer e.o. gingen. Daarnaast heb ik de historische kranten doorgenomen die in Tilburg zijn verschenen, ook dat zonder resultaat. Men kan eens een oproep plaatsen op: Please login or register to see this link. en Please login or register to see this link. Zijn zoon is in 1980 in Eindhoven overleden. Mocht ik eventueel volgende week in Tilburg zijn, wip ik wel even het archief binnen. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted March 14, 2012 Author Member Group Share Posted March 14, 2012 Hoi Masje, bedankt dat je mee hebt gezocht. Jammer dat er nog geen antwoord is gevonden. Zelf heb ik gisteravond even met de kleinzoon gebeld voor wie ik de kwartierstaat maak, ervan uitgaande dat hij de gegevens van zijn opa wel zou hebben. Nee dus, hoewel, Cornelis Norbertus Leijten zou niet hertrouwd zijn en overleden rond 1960 te Oisterwijk. Misschien helpt deze aanwijzing ? De familieadvertenties van 1958 tot 1966 bij het CBG heb ik inmiddels bekeken maar zijn overlijdensadvertentie zat er niet bij............. Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group theootje Posted September 25, 2012 Member Group Share Posted September 25, 2012 Merkwaardig dat er een uitgebreide discussie wordt gevoerd over de overlijdensdatum van Cornelis Norbertus Leijten. In de database van het Regionaal Archief Tilburg is te vinden dat hij op 4 december 1962 te Oisterwijk is overleden (informatie afkomstig van bidprentje). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Petje af voor Theootje! Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted September 26, 2012 Author Member Group Share Posted September 26, 2012 Theootje bedankt ! De informatie mbt het bidprentje zal onlangs toegevoegd zijn maar ik had het nog niet opgemerkt. Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts