Member Group janrein Posted March 5, 2012 Member Group Share Posted March 5, 2012 Goedemorgen, Het is alweer enige tijd geleden dat Maikel Galama een vraag stelde over dit onderwerp. Er kwam veel respons en daarmee kwamen onderstaande gegevens tot stand. Maar de laatste vraag luidt nog altijd: 'Wanneer en waar is Cecile Charlouise de la Parra overleden?' Mogelijk is het antwoord op deze vraag in New Jersey in de VS te vinden. Alvast dank voor alle hulp. Jan Rein Gerard Pieter Tromp, zoon van Solco Walle Tromp (bestuursambtenaar) en Henriëtte Gertrude Zoetelief, ingenieur, is geboren op 10 juni 1882 te Buitenzorg (Java, Ned. Indië), overleden in juli 1965 te New Jersey (VS). Gerard werd 83 jaar. Gerard trouwt op 1 juli 1914 te Manhattan (New York, VS) met Cecile Charlouise de la Parra, dochter van Samuel de la Parra (kapitein der infanterie) en Eva Elvia Charlouise. Cecile is geboren op 8 januari 1883 te Padang (Sumatra, Ned. Indië). Gerard komt op 16 november 1909 met het passagiersschip 'Rotterdam' aan op Ellis Island bij New York. Hij is 27 jaar, afkomstig uit 's-Gravenhage en als ingenieur op weg naar New York, zo vermeldt de passagierslijst. In 1930 verblijft hij in Brooklyn, New York. Rond 1941 werkt hij bij Bell Tel. Inc. in New York. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted March 6, 2012 Beheerder Share Posted March 6, 2012 Beste Janrein, Op ancestry en in kranten niets gevonden over haar overlijden. Ik heb andere sites in SSDI gezocht en ook niets gevonden. Is het bekend of ze nog leefde toen echtgenoot Gerard Pieter Tromp overleed? Kan ze zijn teruggekeerd naar NI of naar Nederland gekomen zijn? Uit het vaderland heb ik een overlijdensadvertentie van een tante in 1931 waarin ze vermeld wordt, mocht je die nog niet hebben, kan ik die toesturen. Wie weet heeft een ander forumlid nog ideeën. Met een genealogische groet, sadminF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted March 7, 2012 Member Group Share Posted March 7, 2012 Hoi beide, er is bij het CBG in Den Haag een onderzoek neergelegd over de familie de la Parra: Uit: Mededelingenblad CBG 1990-01 E.P. de la Parra. Family Tree of the Family De la Parra from Surinam. Aerdenhout, 1989. 25 blz. GHParra. Adres van de samensteller: Distellaan 4, 2111 BB Aerdenhout. Door middel van schema's wordt een overzicht gegeven van de familie De La Parra, die vanaf het begin van de 18e eeuw te Paramaribo heeft gewoond. Daarna volgt een inventarisatie van bestaande (manuscript) stambomen van deze familie. De schrijver / onderzoeker Eduard Peter de la Parra is in 2010 overleden. Misschien wil iemand die het CBG bezoekt daar eens in kijken ? Zelf heb ik een boek over de familie de la Parra, geschreven door Laurieke de Koning maar hierin komt Cecile Charlouise de la Parra niet voor. In 1940 wordt ze nog genoemd, ze is daarna dus overleden. Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted March 7, 2012 Member Group Share Posted March 7, 2012 13 Mar 1955 NY??? Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted March 7, 2012 Beheerder Share Posted March 7, 2012 Beste Ozlady, Prima vondst, geweldig!! Met een genealogische groet, sadminF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Maikel Galama Posted March 7, 2012 Member Group Share Posted March 7, 2012 Hoi Sylvia, dank je wel voor je snelle oplossing van de vraag van Jan Rein (maar ook van mij !). Dat het hele dossier van de familie ''de la Parra'' nu op internet te vinden is wist ik nog niet. Klasse ! Groetjes, Maikel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group janrein Posted March 9, 2012 Author Member Group Share Posted March 9, 2012 Wat een gwelidige vondst Sylvia, Een eenvoudige link verwijzing en alles is opgelost. Knap zeg. Weer een mooie aanvulling wat betreft de Van Hettinga-Tromp familie. Mijn PC enkele dagen in reparatie gehad (ventilator), maar alles lijkt weer prima te werken, vandaar mijn late reactie. Allemaal dank voor jullie fijne reacties. Groet, Jan Rein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts