Jump to content

Arnold Johan Heidenis

Flip Huisman
 Share

Recommended Posts

• Member Group

Hallo,

Ik ben op zoek naar gegevens over de familie Heidenis. Er is ooit rond 1852 een

Arnold Johann Heidenis (geboren 12-2-1815 te Emmerich) uit Arnhem  met zijn vrouw(Hendrika Maria Moors(geboren 3-5-1820 te Bolsward) en kinderen

( Franciscus Arnoldus Theodorus Heidenis is geboren op 16 feb. 1845 in Arnhem, Nederland en overleden op

14 feb. 1886 in Paterson, Passaic, New Jersey, United States,

Adriana Wilhelmina Maria (Jeanette/Ginette) Heidenis is geboren op 22 jul. 1847 in Arnhem, Nederland en

overleden op 8 mrt. 1897 in New York City, New York, VS.

en Theodorus Marie Heidenis is geboren op 20 dec. 1849 in Arnhem, Nederland en overleden op een onbekende

datum) naar Amerika vertrokken. Alle personen met de naam Heidenis in Amerika zijn

nazaten van hem. In Amerika is nog geboren een Henry J. Heidenis ( geboren omstreeks 1853 in New York City, New York, VS en overleden op 11 jan. 1933 in New York

City, New York, VS.)  Kunt u voor mij kijken wat er over de familie Heidenis te vinden is? Waarbij moet worden aangetekend dat ook aangetrouwde kinderen de naam Heidenis krijgen. Wat ik zelf al gevonden heb, treft u aan in bijgaand bestand

Met hartelijke groet,

Flip Huisman

Please login or register to see this link.

• Member Group

Hallo Flip, welkom.

Het is een behoorlijke bijlage en dat zal bestudeerd moeten worden. Het is niet een specifieke vraag over 1 persoon maar over diverse nazaten, dat is wel veel. Voor Amerika is Ancestry niet de enige bron en we gaan ons best doen, even geduld.

• Member Group

1862-1948 New York City Death Index

Surname /Given Name / Age / Month  / Day / Year / Certificate Number / County / Born / FHL roll number

Heidneis  / Arnold I  / 87y  / Aug  / 15  / 1902 / 24305  (1902) / Manhattan  / 1814 - 1815 / 1323011

New York Births and Christenings, 1640-1962

Name: Margretha H. Heidness

Birth Date: 23 Nov 1878

Birthplace: South 5th Ave , New York City, New York

Father's Name: Frank Heidness

Mother's Name: Paulina Seiler Heidness

New York Births and Christenings, 1640-1962

Name: Pauline Maggie Heidness

Birth Date: 26 Sep 1882

Birthplace: BIRTH CERTIFICATES, MANHATTAN, NEW YORK, NEW YORK

Father's Name: Frank Heidness

Mother's Name: Pauline Seiler

Sylvia

• Member Group
Waarbij moet worden aangetekend dat ook aangetrouwde kinderen de naam Heidenis krijgen.

Ik neem aan dat je bedoeld de echtgenotes van de mannelijke personen Heidenis. Zij komen inderdaad zelden voor onder hun meisjesnaam.

Ik beperk me tot Ancestry, maar het resultaat is wel erg summier:

1. Arnold Johan Heidenis trouwde 27-11-1842 te Bolsward met Hendrika Maria Moors.

Hij vertrok met vrouw en 2 of 3 kinderen naar Amerika tussen januari 1852 en april 1853; zijn naturalisatie was op 28-02-1859 (scan heb ik naar je gestuurd).

7. Henry J. Heidenis is geboren op 23-04-1853 in New York City.

9. Francis (Frank) Theodore Arnold Heidenis trouwde in 1905

14. Milo Heidenis trouwt(1) met Ida  A. ??, geb  04-11-1900, overleden11-08-1976 Middletown Connecticut; trouwt (2) met Harriet M ??, geb 09-12-1902, overleden 02-11-1972 Middletown Connecticut

15. Francis Stanley Heidenis trouwt met Mary E ??, geb 20-03-1910 England, overleden 18-09-1992 Middletown Connecticut

• 2 weeks later...