Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Familie Lanting Hettinga Californië USA


Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

ik kreeg een mailtje van iemand die op zoek is naar nog levende personen van de familie Lanting met het doel komende zomer tijdens een bezoek aan de USA familieleden te bezoeken.

In onderstaand overzicht is het laatste kind (nr. 7) een dochter van Uilkje Lanting en Hein Hettinga.

Het probleem is echter dat ik niets van deze Agnes / Akke Hettinga weet, op haar geboortedatum en plaats na..........

Weet iemand van jullie iets over haar te vinden ?

Overigens, de overlijdens bij nr. 2 zijn mij ook nog niet bekend.

Mocht Akke / Agnes nog leven dan wordt een privé bericht op prijs gesteld.

Groetjes, Maikel

Hein Thewis (Henry) Hettinga, zoon van Thewis Pieters Hettinga en Baukje Atzes Zijlstra, veehouder, wonende te Oppenhuizen, is geboren op 5 juni 1871 te Uitwellingerga (Wym), overleden op 24 mei 1955 te Los Angeles (Californië, VS), begraven te Artesia Cemetry (Los Angeles, VS). Henry werd 83 jaar.

Henry trouwt op 22 mei 1897 te Wymbritseradeel (1) met Pietje Gerbens Dotinga, dochter van Gerben Widmers Dotinga (veehouder) en Eelkjen Tjitzes Bouma. Pietje is geboren op 22 december 1874 te Deersum (Rau), overleden op 31 maart 1907 te Oppenhuizen (Wym). Pietje werd 32 jaar.

Henry en Pietje hebben samen zes kinderen:

1 levenloze zoon Hettinga is geboren op 21 maart 1898 te Oppenhuizen (Wym).

2 Eelkje Hettinga is geboren op 4 april 1899 te Oppenhuizen (Wym).

Eelkje trouwt op 17 maart 1921 te Clearwater-Los Angeles (Californië, VS) met Ynze Arjens de Vos, zoon van Arjen Reinders de Vos en Hiltje Ynzes Karsten. Ynze is geboren op 11 oktober 1892 te Wonseradeel.

Ynze en Eelkje wonen te Artesia in de staat Californië (VS).

3 Thewis (Theodore) Hettinga is geboren op 7 oktober 1900 te Oppenhuizen (Wym).

4 Gerben Hettinga is geboren op 11 augustus 1902 te Oppenhuizen (Wym).

5 Pieter (Pete) Hettinga is geboren op 18 september 1903 te Uitwellingerga (Wym).

6 Boukje Hettinga is geboren op 9 februari 1907 te Oppenhuizen (Wym), overleden op 27 april 1907 te Oppenhuizen (Wym).

Henry trouwt op 2 april 1924 te Clearwater-Los Angeles (Californië, VS) (2) met Uilkje Sjoerds Lanting, dochter van Sjoerd Meyes Lanting en Akke Frankes Zijlstra. Uilkje is geboren op 8 november 1885 te Oppenhuizen (Wym), overleden op 23 juli 1953 te Los Angeles (Californië, VS), begraven te Artesia Cemetry (Los Angeles, VS). Uilkje werd 67 jaar.

Henry en Uilkje hebben samen een kind:

7 Akke (Agnes) Hettinga is geboren op 2 januari 1926 te Hynes (Californië, VS).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_pulling_hair.gif" alt="default_pulling_hair.gif">

Via Ancestry.com niets te vinden van Agnes/Akke Hettinga,

behalve de Census 1930, waarbij ze natuurlijk nog ingeschreven is bij haar ouders.

Het gezin van haar halfbroer Pete woont vlakbij.

Er staan behoorlijk wat Hettinga's in het telefoonboek van Californië.

Een optie is te gaan bellen.

Er staat één Akke Hettinga in het telefoonboek van de staat Washington.

Vroegere adressen in de staat Wisconsin (o.m.), dus dat zal wel een andere tak zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Heb je, tussen haakjes, wél het overlijden van de nummers 3, 4 en 5 ?

Want die zijn wel te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Mantegna,

gegevens over Akke zijn ongetwijfeld moeilijk te vinden, helemaal als ze getrouwd is en onder haar man's naam verder gaat.

Ondanks dat wil ik je heel erg bedanken dat je er naar gekeken hebt.

Wat haar halfbroers en zus betreft heb ik onderstaande gegevens, ietwat ingekort ivm het feit dat sommige gegevens van redelijk recente datum zijn.

Mocht je er aanvullingen op hebben (met name de gegevens van de aangetrouwden zijn nog niet 100% volledig) dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Groetjes, Maikel

Thewis (Theodore) Hettinga, zoon van Hein Thewis (Henry) Hettinga (XII-J) en Pietje Gerbens Dotinga, wonende te Norwalk (Californië, VS), is geboren op 7 oktober 1900 te Oppenhuizen (Wym), overleden op 29 juli 1971 te San Bernardino (Californië, VS). Theodore werd 70 jaar.

Theodore was gehuwd met Della N.N.. Della is geboren in 1902.

Thewis Hettinga komt in 1921 op 20-jarige leeftijd met het schip 'Rijndam' aan op Ellis Island bij New York. In 1930 woont het gezin in Norwalk in Los Angeles county in de staat Californië (VS).

Van Theodore en Della is een kind bekend:

1 Irene Hettinga is geboren in 1928.

Gerben Hettinga, zoon van Hein Thewis (Henry) Hettinga (XII-J) en Pietje Gerbens Dotinga,                    manufacturier, is geboren op 11 augustus 1902 te Oppenhuizen (Wym), overleden op 12 juni 1984 te Ontario-San Bernardino (Californië, VS). Gerben werd 81 jaar.

Gerben trouwt op 24 mei 1934 te Wymbritseradeel met Trijntje (Tina) Wijnja, dochter van Tjeerd Doedes Wijnja en Antje Klazes Zwaga. Tina is geboren op 18 januari 1910 te Oppenhuizen (Wym), overleden op 7 februari 2000 te Anaheim-Orange (Californië, VS). Tina werd 90 jaar.

Het kerkelijk huwelijk wordt op 24 mei 1934 te Oppenhuizen ingezegend door Ds. Th. Hettinga. Gerben handelt in manufacturen. In 1926 woont hij te Oppenhuizen en wordt aan hem het autokenteken B-10834 verstrekt. Gerben vertrekt met zijn gezin op 3 juli 1951 naar Californië (VS) en is woonachtig in Norwalk-Imperial. Later woont hij in Ontario, San Bernardino Californië (VS).

              Gerben en Tina hebben samen vier kinderen:

1 Piet Hettinga.

2 Antje (Annie) Hettinga is geboren op 29 maart 1935 te Oppenhuizen (Wym).

Annie trouwt op 6 september 1953 te VS met Jelle Nijenhuis, zoon van Ynze Pieters Nijenhuis en Immigje Jans Nijholt. Jelle, boer, wonende te Ontario (VS), is geboren op 25 augustus 1929 te Heerenveen (Aeng).

Jelle en Annie hebben samen acht kinderen.

3 Hein Hettinga, wonende te Yuma (Arizona, VS), is geboren op 31 januari 1942 te Oppenhuizen (Wym).

Hein is gehuwd met Ellen N.N..

Hein Hettinga heeft een groot melkvee bedrijf in de staat Californië in de VS. Naast een opbrengst van 95 miljoen liter melk per jaar in zijn 'Sarah farms' produceert het bedrijf in de staat Arizona ook de consumptiemelk. Daarmee omzeilt hij de regelgeving omdat hij niet hoeft bij te dragen aan een prijsgarantiefonds. Het gevolg is dat hij de melk goedkoper kan leveren aan de groothandel in Zuid-Californië.

Hein Hettinga schenkt regelmatig fikse donaties aan politieke groeperingen. Bedragen van $ 1.000,- zijn geen uitzondering. Hein Hettinga heeft inmiddels vele malen met zijn bedrijf de pers gehaald.

4 Tjeerd Thewis Hettinga, wonende te Verenigde Staten, is geboren op 8 januari 1945 te Oppenhuizen (Wym).

Tjeerd is gehuwd met Eileen N.N..

              Pieter (Pete) Hettinga, zoon van Hein Thewis (Henry) Hettinga (XII-J) en Pietje Gerbens Dotinga, wonende te Californië (VS), is geboren op 18 september 1903 te Uitwellingerga (Wym), overleden op 25 september 1976 te Ontario-San Bernardino (Californië, VS). Pete werd 73 jaar.

Pete was gehuwd met Yke Shelma de Boer, dochter van Watte Atzes de Boer en Tjitske Wybrens Scheepsma.

Pete Hettinga woont in 1930 in Downey in de staat Californië (VS). Inwonende is dan Leonard Zijlstra, 23 jaar. Later woont hij in Ontario, San Bernardino in de staat Californië (VS).

Van Pete en Yke zijn drie kinderen bekend:

1 Harvey Ray Hettinga is geboren op 14 november 1930, zie XIV-H.

2 Wilbur Clair Hettinga is geboren op 26 februari 1933 te Paramount (Californië, VS), zie XIV-I.

3 David Hettinga, wonende te Minnesota.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Nee, Maikel, het spijt me.

Mààr heb ik beslist niet gevonden. Eerder veel minder.

Ik zie dat ik ook geen persberichten hoef te gaan zoeken bij de LA Times.

Scheelt weer een paar dollars...

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/uploads/emoticons/default_smiley_lollegs.gif">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • sadminF changed the title to Familie Lanting Hettinga Californië USA

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...