Member Group vanderhall Posted February 11, 2012 Member Group Share Posted February 11, 2012 Antonius Gijsberts van Andel zou rond 1669 in Heesbeen zijn geboren. Ik kan nergens zijn doop vinden. Volgens collega-genealogen is hij een zoon van Gijsbert Teunisz van Andel (* ca 1635 Doeveren) en Jenneke Ariens Philiberts (of Tilibaerts). Ik zoek de doop (of ander 'bewijs') van Antonius om deze relatie te bevestigen. ik heb wel een broer en mogelijke zus: * Peter ~2 november 1659 te Doeveren en Pa heet dan Gijsbert Teunissen van Eijl * Adriaantje *ca 1675 gehuwd op 6 augustus 1702 met Eijmert Teunisse van Dijk Het huwelijk van Gijsbert en Jenneke kan ik ook niet vinden, wel een tweede huwelijk van Gijsbert met Agneeskens Ariens op 24 maart 1675 te Drunen en dan heet hij (weer) Van Andel. Elke aanwijzing is zeer welkom! Groet, Robert van der Hall Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Hallo Robert, Van Eijl kan men ook lezen als Van Andel. Het plaatsje Andel werd in het verleden ook als Eijl aangeduid. Men kan dus op Van Eijl en Van Andel zoeken en tevens ook op patroniem. Voor Dussen zal men ook in de RK DTB moeten zoeken, aangezien deze plaats een katholieke enclave was in het gereformeerde gebied Land van Heusden en Altena. Weet niet of alles ook online staat op de sites van SALHA en BHIC. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group vanderhall Posted February 11, 2012 Author Member Group Share Posted February 11, 2012 Goede avond Masje II Hartelijk dank voor de verlossende opmerking "Andel=Eijl" ! Daarop verder zoekend kwamen we tot Tonj van Zijl dopen op zondag 3 april 1661 Doeveren Plaats: Doeveren bron: SAHA gezindte: NG Dtb: 6 folionummer: 4 Voornaam kind: Tonj Doopdatum: 03-04-1661 V-M: M Voornaam Vader: Gijsbert Achternaam vader: Zijl, van Voornaam Moeder: Jenneken Achternaam moeder: Philiberts Voornaam 1e Getuige: Maijken Achternaam 1e Getuige: Zijl, van De naam van de moeder klopt en we nemen aan, dat de scribent 'avonds of de andere dag het doopboek invullend de naam tot "Zijl" verhaspeld heeft. Datum valt binnen het plaatje, dus vooralsnog heb ik de oplossing (tot tegenbewijs in dit geval!) Zo zal ik nog proberen om de doophefster te "vertalen" naar Maijken van Andel, wellicht een zus van Gijsbert? nogmaals dank en met groet! Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Hallo Robert, Ben je dezelfde persoon A. Bras die dezelfde vraag gisteren heeft geplaatst op: Please login or register to see this link. Zo niet, op die betreffende site staan ook enige antwoorden vermeld. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group vanderhall Posted February 12, 2012 Author Member Group Share Posted February 12, 2012 Goede morgen Masje II Neen, ik ben een heel ander figuur, maar de naam rings a bell: ik denk via, via. We zoeken natuurlijk op een gegeven moment allen dezelfde voorouders. Dank voor de hint en ik ga kijken groet! Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Hallo Robert, Las zojuist op het andere forum dat je een verre neef zou zijn van A. Bras. Wel toevallig dat jullie beiden gisteren dezelfde vraag stelden op twee verschillende fora. Verder succes met je onderzoek. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts