Jump to content

Inschrijvingen bevolkingsregistratie Rotterdam 1917-1918

Hans_A
 Share

Recommended Posts

• Member Group

Wie uit (de omgeving) Rotterdam kan mij bij het volgende helpen.

Ik ben op zoek naar de inschrijving uit het Rotterdamse bevolkingsregister  van Aebe Postma geboren 2 sept 1886 te Marssum friesland.

In 1917-1918 vestigd hij zich in Rotterdam met zijn vrouw Klaaske Olderman , na scheiding  1918 hetrouwd hij Jacoba Bosselaar. Aebe en Klaaske hadden toen nog 2 kinderen Janke en Trijntje , die volgens Leeuwarder bevolkingsregister  naar Rotterdam werden uitgeschreven

Wie wil er voor mij in de arrchieven duiken.

• Member Group

Hallo Hans

Ben je op zoek naar de inschrijving of naar de uitschrijving van Abe uit Rotterdam, dat begrijp ik niet helemaal, voor beide zou je een gezinskaart kunnen inzien, daar staat alles genoteerd wat je wil weten over het gezin, geboorte, huwelijk, welk beroep vanwaar gekomen, het woonadres, ook vaak (voor 1939) het overlijden.

Heb je de scheidingsgegevens van Abe en Klaaske, ik kan ze niet vinden op de site van het Rotterdams archief. (zou Klaaske niet zijn overleden??) ook haar evt overlijden kan ik niet vinden.

Over de kinderen Janke en trijntje tast ik in het duister, weet je de geboortedata's, (denk daarbij wel aan de privaat gegevens van 100 jaar geboortes).

Wat wil je nog weten over Jacoba Bosselaar, op de site weet ik alleen haar huwelijk 15-05-1918 met Abe, daarna komt ze nog voor als haar kinderen uit haar 1e huwelijk met Etiene Ville afkomstig uit Waterloo, trouwen.

Voorlopig kom ik niet in Rotterdam, maar je kunt ook een PK op naam van Abe aanvragen in het Nationaal Archief Den Haag. Groetjes Paula.

• Member Group

Paulus,

Ik zal proberen de persoonskaart op te vragen bij het CBG.

Op

Please login or register to see this link.

zijn de kinderen van Aebe en Klaaske te achterhalen. De scheidingsakte heb ik ook inmiddels.

Uit het bevolkingsregister van Leeuwarden blijkt dat de dochters Janke en Trijntje zo rond 1917 mee verhuizen naar Rotterdam.

Ik vermoed dat beide kinderen ook in Rotterdam zijn overleden. De jongste dochter  van Aebe en Klaaske genaamd Minke geboren 1917 verhuist in 1919 naar St Nicolaasga., nadat zij 2 jaar op adres van oom en tante stond ingeschreven.

Echter in 1918 scheiden Aebe en Klaaske, en keert Klaaske weer terug naar Leeuwarden. In Leeuwarden kreeg zij nog 2 kinderen van een niet genoemde man. Deze kinderen overleden rond 1921 en 1923. Moeder Klaaske overleed in aug 1923 te Leeuwarden

De scheidingspapieren  Hier de huwelijksakte 

... c=10779471

en hier de bijlagen 

... c=10780204

• 1 month later...
  • Member Group
Annemarie_57

Gezinskaarten nu online te raadplegen op de site van het archief van Rotterdam

Zoek op Abe Postma, 2 treffers met genoemde geboortedata.

)/scan.aspx?book=R&id=950291