Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Overlijden van Petrus Dutillieux uit Zierikzee


Wim

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Graag zou ik de overlijdensdatum en plaats weten van PETRUS DUTILLIEUX. Hij werd geboren op 29 maart 1835 te Sint Laureijns in Belgie en zijn ouders waren Martinus Dutillieux en Maria Theresia Debaere (de Baere), beiden overleden voor 1875.

Petrus trouwde op 21 april 1875 te Zierikzee met Jozina Hillebrand (1857-1885), dochter van Johannes Wilhelmus Conrades Hillebrand en Johanna Niesse uit Zierikzee, ze kregen drie kinderen te Zierikzee Anna Maria, Johanna en Gerrit die geen van allen hun eerste levensjaar hebben gehaald. Gerrit werkte o.a. als sjouwer en arbeider.

Zijn vrouw Jozina overleed als 27 jarige en vanaf dat moment is er niets meer terug te vinden van haar man Petrus. Het is niet uitgesloten dat hij is hertrouwd of naar Belgie teruggekeerd. Graag zou ik weten waar en wanneer hij is overleden.

Met dank en vriendelijke groet,

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wim,

Ik wil nog even verdere aanvulling geven.

Zijn vrouw en kinderen zijn allen te Rotterdam overleden.

Waar zou Petrus Dutillieux vanuit Rotterdam naar toe zijn gegaan?

Ik denk dat de Bevolkingsregister van Rotterdam mogelijk een antwoord kan geven.

Sylvia was me juist voor met de info uit Familysearch.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hij zou op 8 Nov 1889 te Adegem Belgium met Amelia de Pouw zijn getrouwd (maar dit zal voor juistheid moeten worden gechecked)

zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Sylvia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naam : DE PAUW AMELIA

Geboortedatum : 07.01.1850 Geboorteplaats : MALDEGEM

Vader : PIETER

Moeder : VAN HECKE SABINA

Echtgeno(o)t(e): DUTILLIEUX PETRUS * ST LAUREINS 29.O3.1835 z.v.MARTIN & DE BAERE MARIE

Huwelijksdatum : 08.11.1889 Huwelijksplaats : ADEGEM

Bron : Bewerking huwelijken Adegem 1820-1900 L.Wille

Naam : DUTILLIEUX PETRUS

Geboortedatum : 29.03.1835 Geboorteplaats : ST LAUREINS

Vader : MARTIN

Moeder : DE BAERE MARIE

Echtgeno(o)t(e): DE PAUW AMELIA * MALDEGEM O7.O1.185O d.v. PIETER & VAN HECKE SABINA

Huwelijksdatum : 08.11.1889 Huwelijksplaats : ADEGEM

Bron : Bewerking huwelijken Adegem 1820-1900 L.Wille

Men kan via het forum een vraag stellen:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Ozlady en Masje II,

Hartelijk dank voor de snelle reacties. Eerst even iets van mijn verzoek rechtzetten, inderdaad zijn Petrus en zijn echtgenote Jozina van Zierikzee naar Rotterdam verhuisd waar Jozina en hun drie kinderen zijn overleden.

Petrus is dus kennelijk als alleengaande zonder gezin weer terug gekeerd naar Belgie en daar hertrouwd met Amelia de Pauw. Ik kan nu hier mijn zoeken verder op gaan richten.

Met vriendelijke groet,

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumleden Groep

Mijn vraag op het forum van familiekunde Vlaanderen heeft sinds de plaatsing op 30 januari jl geen enkele reactie opgeleverd ondanks 59x gelezen te zijn. Mijn vraag staat dus nog steeds overeind waar en wanneer is Petrus Dutillieux overleden.

Met vriendelijke groet,

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...