Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Ouders van John William THIERRY


Gast Wim

Recommended Posts

Als nieuw lid ga ik maar gelijk van start met mijn eerste vraag. Graag zou ik de geboortedatum en plaats, huwelijksdatum en plaats alsook de overlijdensdatum en plaats weten van de ouders van John William Thierry. De namen zijn Daniel Raymond Thierry en Mary Catharina Wilton. Ik heb al gezocht in Genlias, Leiden, Kennemerland, FamilySearch e.a. maar nergens ook maar enig teken van hun bestaan vreemd genoeg.

Hun zoon John William werd geboren in Leiden op 23 juli 1883, dus ruim binnen de periode van toegankelijke informatie bronnen. Hij verhuisde later al dan niet met ouders naar Haarlem en van daaruit trouwde hij op 25 augustus 1911 in den Haag met Elisabeth van Sijn (geb. 1-3-1887 in Rotterdam), maar wonende in den Haag.

Er waren meerdere broers en zussen van John William, maar daar heb ik geen info van nodig.

De informatie over John William komt van de gezinskaart den Haag van zijn echtgenote. Van hem is geen gezinskaart, ook niet van zijn ouders. De naam van de ouders heb ik van de trouwakte van John William met Elisabeth.

Met vriendelijke groet,

Wim

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Wim,

Allereerst  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_welkom.gif" alt="9(("> op dit forum.

Ik heb geen concreet antwoord op je vraag, maar wie weet via een omweg zal er een antwoord komen.

Allereerst een zoon van hen:

Gerard Jacobus Thierry

geboren Leiden 25 augustus 1880

gestorven Amsterdam 16 januari 1962

levensbeschrijving(en)

Biografie door Th.A. Fafié in Biografisch Lexicon voor de geschiedenis van het Nederlands Protestantisme

THIERRY, GERARD JACOBUS, * Leiden 25 aug. 1880, t Amsterdam 16 jan. 1962. Zn. van Daniël Raymond Thierry, docent wiskunde, en Mary Catharina Wilson. Stud. theol. en taalkunde

Daniel Raymond Thierry is hoofdonderwijzer; op 31 oktober 1876 is hij 34 jaar oud. Hij was op die datum getuigen te Doetinchem van Henriëtte Charlotte Wilhelmina Amalia Eger en Tjepke Broors Kielstra.

4 juli 1899 Daniël Raymond Thierry van 's-Gravenhage. Proefschrift over de toepassing van het Theoramma van Fonrier in de theorie der buigingsverschijnselen.

Heb nog wel een vraag: Is de familienaam van zijn vrouw WILTON of WILSON?

Deze gegevens heb ik via Google gevonden.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Wim,

Goed nieuws. Het echtpaar Thierrij-WILSON is in Den Haag getrouwd.

Hier onder de site van huwelijksakte.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Masje II,

Hartelijk dank voor deze informatie. De schrijfwijze van namen heeft wederom verwarring gesticht. Overal waar de naam Thierry opduikt wordt deze met een Y aan het eind geschreven en hier dus met IJ. Ook blijkt de naam Wilton eigenlijk Wilson te moeten zijn. Ze blijken bij hun huwelijk beiden 33 jaar te zijn geweest.

Dit is al weer belangrijke info om verder mee te zoeken. Maar de geboorteplaats van Mary Catharina in Canada doet vrezen dat de volledige informatie van geboorte erg lastig gaat worden. Nu heb ik ook de gezinskaarten gevonden van vader en zoon, dus komt er nog meer info boven water.

Met dank en vriendelijke groet,

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bron: Bevolkingsregister Doetinchem; online bij Streekarchivariaat Achterhoek.

Daniël Raijmond Thierrij,  geboren 5 mei 1842

Mary Catharina Wilsen, geboren 27 januari 1842

Mary Catharina Thierrij, geboren 24 oktober 1876

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De volgende advertenties staan bij het CBG.

Ook één die verwijst naar het overlijden van Mary Wilsons vader.

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

En hier is er nóg één:

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mantegna,

Hartelijk dank voor de inspanningen omtrent de Thierry familie met deze aanvullingen als resultaat. Interessant om te zien dat de naam Thierry veelvuldig wordt geschreven als Thierrij, hetgeen mij op een verkeerd spoor heeft gezet. Officieel moet het dus wel Thierry zijn, maar door de schrijvers werd het op zijn Nederlands weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Mantegna,

Hartelijk dank voor de inspanningen omtrent de Thierry familie met deze aanvullingen als resultaat. Interessant om te zien dat de naam Thierry veelvuldig wordt geschreven als Thierrij, hetgeen mij op een verkeerd spoor heeft gezet. Officieel moet het dus wel Thierry zijn, maar door de schrijvers werd het op zijn Nederlands weergegen.

Dag Wim, fijn dat het er toch nog uit gekomen is. Volgende keer eerst proberen met "begint met"?

Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...