Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Nieuwsbrief voor familie, goed idee?


Hypo

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik loop met de gedachte rond om een nieuwsbrief (in pdf formaat) te maken met de vorderingen van mijn stamboomonderzoek en familieverhalen. Deze nieuwsbrief wil ik dan rondsturen naar de familieleden. Heeft iemand ervaring met een nieuwsbrief en of deze in een familiebehoefte voorziet, of kan ik me de moeite beter besparen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hypo, leuke vraag. Het lijkt me ook een leuk werk om zoiets te maken en/of te ontvangen.

Zelf heb ik geen ervaring met een nieuwsbrief zoals je bedoeld, je ziet wel dat er besloten familiegroepen zijn waar gegevens worden uitgewisseld, bijvoorbeeld op de netwerken zoals Linkedln of Facebook, wel ken ik H(erman) Veerkamp van de gelijknamige familievereniging, zij geven een krant uit.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

kun je zijn email vinden en de gegevens van nog meer familieverenigingen. Misschien kun je bij die verenigingen een voorbeeld vragen?

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, heb je deze vraag ook voorgelegd aan je familieleden, vinden zij het leuk om een nieuwsbrief te ontvangen, willen ze jou daarvoor ook informatie geven, een geboorte, verjaardag, huwelijksfeest, etc.

Ik zou zeggen, informatie inwinnen met voorbeelden, je eigen ideeën en gevoel volgen, starten en je familie vragen om inbreng en reacties; je zult zien dat ze het leuk zullen vinden, maar bedenk wel dat het veel werk zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hypo,

Weet wel waar je aan begint.... is best veel werk, hoor.

Ik heb het jaren geleden wel gedaan, toen ik zelf in het buitenland woonde.

Alle familieleden konden foto's en familie-verhaaltjes naar me toesturen en ik plaatste dat in een document, wat [ja zoooo lang terug 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin.gif" alt=";D"> ] ik per brievenpost opstuurde, 4x per jaar.

Het is langzaam maar zeker steeds minder geworden en uiteindelijk gestopt.

Je kan daarin een rubriek genealogisch onderzoek in verwerken bijvoorbeeld.

De meeste tekst software zoals MS Word hebben zogenaamde templates ervoor.

Nu gaat het allemaal veel makkelijker.

Je kan veel op google vinden,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Daar zag ik onder andere:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

tot duizend leden gratis.

Ben benieuwd naar je vorderingen in deze!

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik maar vast een eerste nieuwsbrief gemaakt. Aan jullie de eer om de eerste commentaar te geven. Ook opbouwende kritiek is welkom.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Uploaded with

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Uploaded with

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

  • Hallo Hypo,
    Jij wil een reactie op je 1e nieuwsbrief. Daar komt ie dan. Ik moet zeggen, dat ik zelf geen ervaring heb met het maken van een nieuwsbrief. Dus doe er maar mee wat je wilt.
    [list type=decimal]
  • De lay out ziet er lekker fris uit. Door de combinatie van tekst en "plaatjes" nodigt het uit om verder te gaan lezen. Houden zo!
  • Ik geloof, dat ik op de eerste bladzijde je naam en e-mailadres zou zetten, zodat het heel gemakkelijk gemaakt wordt om te reageren

De tekst zou ik nog wat informeler maken. Ik ken de familie niet, maar misschien leest het voor ieder een wat gemakkelijker.

Succes

Visser

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Visser,

Bedankt voor je reactie 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh.gif" alt=":laugh:">

In het te verzenden exemplaar heb ik wel de email-adressen gezet. Alleen voor deze "internetversie" heb ik de email-adressen even weggehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hypo,

Vind het er prima uitzien. Goed duidelijk lettertype, leuk logo. Kan mijn vinger er niet helemaal opleggen vind de kleurstelling ervan "iets" missen. En dan vooral de kleur van de letters. Maar denk dat dit erg persoonlijk is.

Als je in kolommen schrijft zou ik dat de gehele nieuwsbrief ook door laten lopen, maakt het geheel rustiger. Ik denk te snappen waarom pagina twee anders is door de foto? Die is eventueel dan wel over de gehele pagina te laten en erboven en onder kolommen. Neem aan de kantlijnen er gewoon zijn, maar hier even zijn weggelaten...

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Voor een eerste nieuwsbrief ziet het er heel mooi uit, beter dan mijn eerste vodje, ha!

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...