Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Willem Elisa Ekering


Gast Adriaancl

Recommended Posts

Weet iemand een mogelijkheid de juiste overlijdens datum te vinden van Willem Elisa Ekering.

Geboren 20-02-1918 te Noordwijk aan Zee en in het voorjaar van 1945 te Berlijn Dld gefusilleerd door de Russen. Waarom en wat hij daar deed is niet bekend.

Zijn ouders waren Ds, Mr, Lodewijk Cornelis Willem Enkering en Wilhelmina Elisabeth Sophia Roth.  Bij voorbaat dank voor de hulp.

Adriaancl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Adriaan,

Misschien staat op de gezinskaart van zijn ouders, wanneer en waarheen hun zoon vertrok.

Kun je de mogelijke broers/zussen van Willem Elisa Ekering in kaart brengen? Mogelijk dat levende nabestaanden nog informatie hebben.

Eventueel met hulp van een Persoonskaart.

Je kunt een vraag stellen aan de Afdeling Oorlogsnazorg van het Rode Kruis, hierover schreef ik

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

.

Je kunt een vraag stellen aan de

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

; hij is daar niet bekend als (militair) slachtoffer, maar misschien kunnen ze je verder helpen met onderzoek.

Toegevoegd: ik vond deze

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

. Medisch studenten werden te werk gesteld in Duitsland; bij een vergelding van 1 dode Rus, werden 100 mensen gefusilleerd op 25 april 1945. Mogelijk is het niets,

Misschien hebben andere lezers nog meer tips, succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Adriaan, misschien kun je de Wast in Berlijn eens per mail aanschrijven. Ik heb dat ook verscheidene malen met succes gedaan in mijn speurtocht naar oorlogsslachtoffers uit de gemeenten Culemborg en Buren.

Dit is de link die je moet hebben:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Veel succes!

Je moet wel even geduld hebben, want het kan enkele weken duren voor je reactie krijgt.

Groet,

Richard

Link werkbaar gemaakt door Modje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • Forumleden Groep

Willem Elisa Ekering, geboren op 20 februari 1918 in Noordwijk aan Zee, wonende te Amsterdam, is op 2 mei 1945 in/bij Krams door Russische soldaten gefusilleerd. Hij diende als onderofficier in de SS-Korps-Flak-Batterie 103, deel uitmakende van het III. (germanisches) SS-Panzer-Korps, waar ook de latere 23. SS-Panzer-Grenadier-Division "Nederland" onder viel. De peletonscommandant van Ekering heeft mij dit medegedeeld. In/bij Krams zijn diverse Nederlandse Waffen-SS'ers gevangengenomen. Sommigen zijn ter plekke geëxecuteerd, terwijl anderen naar Russische kampen zijn gestuurd. Wanneer iemand contact heeft met zijn familie, dan zou ik dat graag willen vernemen.

Met vriendelijke groet,

Cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...