Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Hulp gevraagd bij online digitaliseren Eemlandse grafmonumenten


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Eric van der Ent en zijn zoon Marlon vragen uw hulp:

De afgelopen jaren bent u gewend dat zij hun website

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

continue updaten en aanvullen met nieuwe gegevens.

Dat wordt een steeds grotere opgave omdat steeds meer mensen hun gegevens, aanvullingen, oude foto's en correcties sturen.

Natuurlijk vinden ze het leuk om dat te blijven doen, maar het is allemaal maar hobby dat naast de dagtaak gedaan wordt.

Ze hebben nu een manier gevonden waarop u hen op een eenvoudige manier, en vanuit uw luie stoel kunt helpen. Er zijn nog duizenden foto's van grafmonumenten waarvan ze heel graag de gegevens in hun database willen opnemen. Dat is veel werk, maar u kunt daarbij helpen via hun site.

Via de link

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

krijgt u een foto van een grafmonument te zien. Daarbij ziet u een tabel met vragen.

U kunt in die tabel de gegevens van het grafmonument typen en zo de database vullen. Neem eens een kijkje en probeer eens een grafmonument

te verwerken. Als iedereen een paar monumenten doet dan is de database in no-time verder gevuld, en daar hebben we allemaal plezier van.

Voordat de ingevoerde gegevens daadwerkelijk in de grote database komen, worden ze nog eens gecontrolleerd op juistheid.

Deze "meehelp-functie" is nu nog in een testfase en het kan zijn dat het nog niet helemaal goed werkt. Eventuele fouten en onvolkomenheden kunt u aan hen melden.

Ik heb er een paar gedaan, in het begin is het even opletten, lees vooral goed de uitleg op de site:

Gevraagd worden de gegevens van de eerste persoon.

Bij een vrouw dient samen met de voornamen, alleen de meisjesnaam te worden ingevuld.

Denk goed aan een juiste datum, dd-mm-jjjj

Voor de speurders onder ons: probeer zoveel mogelijk gegevens van de persoon in te vullen als die niet op de steen staan.

Als je denkt, hier kan ik niets van maken, dan is er rechts onderaan een knop waarop je kunt doorklikken naar een volgende afbeelding.

Doet u ook mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het is jammer dat je de gegevens van de tweede persoon niet gelijk kunt invullen, zeker als je de ouders gevonden hebt.

Eric laat weten:

Je hebt gelijk, het systeem is nog verre van perfect, met name het feit dat je de tweede persoon op een monument niet in hetzelfde scherm kunt invullen is storend.

Ook het feit dat je de leeftijd zelf uit moet rekenen terwijl je net de geboorte- en overlijdensdatum hebt ingevuld is me een doorn in het oog.

Maar ik programmeer PHP met handen en voeten en vallen en opstaan. Ik zal proberen om e.e.a. in de komende tijd nog wat bij te schaven, maar mijn kennis is helaas beperkt.

Mij is al wel gebleken dat het idee goed aanslaat en dat de gegevens nu in rap tempo ingevoerd worden.

Dat is toch wel erg leuk!

Dus ook hulp op het technische vlak is welkom: evd.ent[apestaartje]gmail.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...