Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

zoekvraag Archief Limburg


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik ben nog steeds op zoek naar het overlijden van Anna Christina Hubertina Kusters, mogelijk te Maasniel overleden. Zij trouwt 17-02-1873 te Maasniel met Gerardus Hubertus Aelen 1836-1898. Zij is geboren 09-08-1841 te Swalmen, dv Jozef Kusters geboren 28-01-1807 te Swalmen en Anna Margaretha Hermans. Ook zijn overlijden ontbreekt. Mocht iemand meer igegevens hebben die ook aansluiten op de ouders van Jozef, Nicolaas Kusters en Sophia Janssen, dan hoor ik dat graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Ramon,

Dan weet je ook dat Jozef Kusters voor de tweede keer is getrouwd. Voor alle zekerheid wil ik dat even erbij plaatsen, zodat men ook de naam van zijn tweede vrouw weet.

6 september 1852

SWALMEN - Gehuwd: Joseph Kusters [geb. Swalmen 28-10-1807, dagloner, zn. van Nicolaas Kusters en Sophia Janssen; wedn. van Margaretha Hermans, geh. Swalmen 13-2-1838, overl. ald. 6-5-1844] en Maria Elisabeth Hermans [geb. Maasniel 4-10-1806, overl. Swalmen 20-8-1872, dr. van Mathis Hermans en Christina Bongaerts].

GHS Swalmen, BS-1852/8; GenLias, 2005.

Bron:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

(PS. Loe Giesen heeft een site waarop heel veel informaties te vinden zijn over de Midden-Limburgse voorouders)

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Masje II,

Dank je wel voor je reactie. De site van Loe Giesen is me bekend. Het is goed dat je de link noemt, het is een prachtige site met heel veel historische gegevens. De gegevens die je geeft van Jozef en zijn beide huwelijken zijn me bekend. Het overlijden dat genoemd wordt is dat van zijn eerste vrouw; daarna trouwt hij met haar oudere zus.

Ik ben dus op zoek naar het overlijden van Jozef en dat van zijn dochter uit het eerste huwelijk. Ik dacht niet dat er meer bij Loe Giesen stond, maar zal nog eens gaan zoeken. Het bericht heb ik geplaatst nadat je liet weten binnenkort naar Limburg te gaan, in de hoop dat.....of anders misschien Erick?

groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

.........nadat je liet weten binnenkort naar Limburg te gaan, in de hoop dat.....of anders misschien Erick?

Wat is de vraag precies Ramon? Ik heb de GenDaLim CD misschien kan ik daar wat voor je zoeken. Ik heb al wat gezocht over de naam Kusters maar niets gevonden in Maasniel.

Het kan wel een dag of wat duren, ik ben met mijn studie bezig, ik hen volgende maand een tentamen en verslagen die ik moet inleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Jeetje, Super, wat reageren jullie allemaal snel. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_nut.gif" alt="#"> Ik word hier wel blij van.

Kijk even naar mijn eerste bericht, ik zoek dus het overlijden van de daar genoemde Jozef, die van zijn dochter Anna Margaretha Hubertina en alles over de (voor-)ouders van Jozef, Nicolaas Kusters en Sophia Janssen. (Mogelijk andere spellingsvarianten zoals Custers of Kosters). Als het kan plak ik er nog wat bij. Zoals uit het bericht van Masje II blijkt, trouwde Jozef met de beide zussen Hermans, dochters van Mathis en Christina Bongaerts. Ook daar zou ik graag terug in de tijd willen aansluiten.

De vraag loopt niet weg, alleen als je tijd vrij kunt maken. Succes bij je tentamen. Ondertussen zal ik nog even kijken bij Loe Giessen. Dank je wel,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Ramon,

Een andere optie zou zijn de kranten die verschenen in Roermond en omgeving. Ja kan naar deze site gaan en kijken of er in de Burgerlijke Stand iets staat vermeld.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dank je wel Masje II, dat je de moeite neemt om mee te denken. Ik had ook nogmaals op de site van Loe Giesen gezocht maar daar staat, behalve de verkoop van bezittingen, inderdaad geen verdere informatie. Jozef is in ieder geval overleden <1872 (testament van zijn vrouw), zijn dochter Anna Christina Hubertina kreeg haar 7e kind in 1887, dus haar overlijden ligt na die datum. Ik zal de krantenberichten gaan bekijken, goed dat je ook die link noemt. Misschien dat Erick tzt nog iets vindt op GendaLIm. Anders zal ik toch maar eens naar het archief moeten, zou wel leuk zijn als ik dat stukje compleet krijg. Het zijn vrij recente gegevens die daar wel te vinden zullen zijn. Van Nicolaas Kusters zal dat wat anders liggen, nogmaals dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Erick,

Jammer van de tijd en zo, maar dit alles is me al bekend. Zoals ik al zei, het gaat me alleen om het overlijden van Anna Christina Hubertina Kusters (na 1887 te Maasniel), het overlijden van haar vader Jozef Kusters (<1872 te Maasniel), en alle gegevens zoals geboorte, overlijden, huwelijk van zijn ouders, Nicolaas Kusters en Sophia Janssen.

Online zijn er geen gegevens te vinden, mogelijk wel op GendaLim, anders in het archief Limburg.

In ieder geval bedankt,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb op de GenDaLim CD gekeken maar niets kunnen vinden, helaas 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_pulling_hair.gif" alt="default_pulling_hair.gif">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Niet al te veel haren uittrekken hoor, bedankt voor het zoeken en succes met de studie. Ik laat het er voorlopig maar bij, een reisje naar Limburg zit er voorlopig niet in.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_beach_r.gif" alt="be00">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep
Annemarie_57

www.genlias.nl

Bron  Burgerlijke stand - Overlijden 

Archieflocatie  Regionaal Historisch Centrum Limburg 

Algemeen  Inventarisnr: 30

Gemeente: Swalmen

Soort akte: Overlijdensakte

Aktenummer: 36

Aangiftedatum: 28-09-1926 

Overledene Anna Christina Hubertina Kusters

Geslacht: V

Overlijdensdatum: 27-09-1926

Leeftijd: 85

Overlijdensplaats: Swalmen 

Vader Jozef Kusters 

Moeder Margaretha Hermans 

Partner Gerardus Aelen

Relatie: wed 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Annemarie_57

Bron  Burgerlijke stand - Overlijden 

Archieflocatie  Regionaal Historisch Centrum Limburg 

Algemeen  Inventarisnr: 28

Gemeente: Swalmen

Soort akte: Overlijdensakte

Aktenummer: 16

Aangiftedatum: 25-05-1864 

Overledene Joseph Custers

Geslacht: M

Overlijdensdatum: 24-05-1864

Leeftijd: 56

Overlijdensplaats: Swalmen 

Vader Nicolaas Custers 

Moeder Sophia Janssen 

Partner Anna Margaretha Hermans

Relatie: 1 wdnr / 2 echtgenoot 

Nadere informatie  2 echtgenoot van Maria Elisabeth Hermans 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Annemarie_57

Bron  Burgerlijke stand - Overlijden 

Archieflocatie  Regionaal Historisch Centrum Limburg 

Algemeen  Inventarisnr: 27

Gemeente: Swalmen

Soort akte: Overlijdensakte

Aktenummer: 30

Aangiftedatum: 03-09-1846 

Overledene Joannes Nicolas Custers

Geslacht: M

Overlijdensdatum: 02-09-1846

Leeftijd: 78

Overlijdensplaats: Swalmen 

Vader Henricus Custers 

Moeder Joanna Elisabeth Nacken 

Partner Sophia Janssen

Relatie: echtgenoot 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Annemarie_57

Bron  Burgerlijke stand - Overlijden 

Archieflocatie  Regionaal Historisch Centrum Limburg 

Algemeen  Inventarisnr: 27

Gemeente: Swalmen

Soort akte: Overlijdensakte

Aktenummer: 42

Aangiftedatum: 30-12-1846 

Overledene Sophia Janssen

Geslacht: V

Overlijdensdatum: 29-12-1846

Leeftijd: 78

Overlijdensplaats: Swalmen 

Vader Joseph Janssen 

Moeder Mechtildis Heijnen 

Partner Joannes Nicolas Custers

Relatie: wed 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Annemarie,

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_welkom.gif" alt="9(("> Als 99e lid en nu al zo'n geweldig resultaat!

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5">

Wat een super goed bericht; ik had ze eerder niet gevonden, mogelijk kort geleden is het bestand Limburg aangevuld? Ik hou het er op dat jij heel kundig bent, en ik niet goed gekeken heb.

Ik ben hier heel erg blij mee en kan weer een stukje verder terug in de tijd.

Heel hartelijk bedankt voor je moeite.

*&Y

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumleden Groep

Dag Ludmilla en anderen,

Een wat late reactie, maar hopelijk toch nog nuttig: op mijn website www.loegiesen.nl ontbreken inderdaad nog veel gegevens. Heb je vragen, dan ben ik gewoon telefonisch (077 4768578) of via e-mail (zie mijn website) te bereiken. Voor gegevens uit BS en Bevolkingsregister van met name de laatste 100 jaar kun je ook rechtstreeks contact opnemen met Hans Peeters uit Reuver (077-474 3513). Hij beschikt over een gigantische gegevensverzameling gebaseerd op deze beide bronnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Loe,

Hartelijk 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_welkom.gif" alt="9(("> bij het Stamboomvragenforum.

Al vele jaren raadpleeg ik je site als ik wat informatie van en over het Limburgse wil hebben.

Wil je hierbij complimenteren voor al je werk.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Loe,

Bij deze wil ik me daar helemaal bij aansluiten, het zoeken op je site en de complimenten voor jouw werk. Ook voor beginnende genealogen geef ik vaak de tip om op je site te kijken, de uitleg is fantastisch.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Zelf heb ik er heel veel gevonden voor de stamboomgegevens van mijn schoonmoeder, afkomstig uit Maasniel en Swalmen. Doordat veel is beschreven, zoals eigendommen, bewoning van huizen, is ook dat toe te voegen aan de genealogie.

Ik moet dan ook altijd denken aan het verhaal dat ik tegenkwam, of beter het was de verschrikkelijke werkelijkheid, een kind van drie dat verslonden was door wolven, er kwam een oproep aan de bewoners om mee te doen aan de wolvenjacht

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

De gevonden ledenmaten van het arme meisje werden in de schoot van de moeder gelegd die het mee naar huis nam.

Bij vragen weet ik je te vinden en wens je nog veel succes met je site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumleden Groep

Een beetje laat, maar hier nog wat gegevens.

Gehuwd in Schinnen op 3-8-1762 Henricus  Custers en Joanna Elisabeth Nacken. Getuigen bij het huwelijk Joanna Maria Schorens en Joannes  Kisters.

Gedoopt op 2-9-1768 te Schinnen: Joannes Nicolaus Custers. Doopgetuigen zijn: Anna  Voncken en Joannes  Diederen / Vervangende doopgetuige: Petronilla  Klinckenbergh en Joannes Nicolaus Cloessen

Gehuwd in Swalmen op 06-05-1767: Josephus  Janssens en Mechtildis  Heijnen. Getuigen bij het huwelijk: Theodorus  Janssens en Henricus  Heijnen

Gedoopt op 29-5-1768 te Asselt: Sophia  Janssen dochter van Josephus  Janssen en Mechtildis  Heijnen. Doopgetuigen: Sophia  Sporen en Jacobus  Heijnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@Hypo

Heel hartelijk dank dat je de moeite hebt genomen voor me te kijken.

Alles heb ik kunnen aanvullen. Ik ben er heel blij mee.

Staat er in je bron misschien ook het huwelijk van Joannes Nicolaus Custers en Sophia Janssen? Swalmen? < 1800

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Helaas,

De 1e geboorte vindt in 1800 plaats.  Sophia is gedoopt in 1768. Als wij ervan uitgaan dat er pas wordt gehuwd vanaf de 18e jaar kunnen we stellen dat de trouwdatum moet liggen tussen 1786 en 1800.

ik heb gekeken in de DTB van Swalmen maar op de naam van de bruid of de naam van de bruidegom is geen huwelijk te vinden. De 10 jaars tabel van Swalmen begint pas in 1802 en geeft ook geen uitsluitsel.

In de DTB van Asselt is ook geen huwelijk terug te vinden.

Ook in Schinnen kan ik geen huwelijk vinden. Van Schinnen heb ik geen DTB beschikbaar. Mogelijk is hierin het huwelijk opgenomen.

In GenDaLin7 is evenmin het huwelijk terug te vinden.

Ik kan het nog proberen in het gemeentearchief van Venlo. Mogelijk kom ik er nog deze week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Je hoeft niet speciaal naar Venlo hoor, en het heeft geen haast, het loopt niet meer weg 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_upsidedown.gif" alt="B-23">

Het is toch altijd leuk als de ontbrekende gegevens te vinden zijn. Ik heb destijds wel in RAL gezocht maar niets gevonden.

Uit hun relatie heb ik 4 kinderen,de oudste is geboren 21-5-1800 te Swalmen.

Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Ludmilla,

Ik heb in het archief van Venlo gekeken maar niets gevonden. Ik kan het nog proberen in het archief van Roermond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik kan niet overzien in welk archief de gegevens zouden kunnen zijn. Als je toch in Archief Roermond moet zijn, dan zou dat fijn zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...