Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

zoekvraag Stadsarchief Amsterdam


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Mocht er iemand een bezoek brengen aan het Stadsarchief te Amsterdam:

Ik zoek de ouders van Johannes Meijer, geboren 17-01-1861 te Amsterdam, overleden 20-07-1918 aldaar, hij tr (1) 06-08-1890 aldaar met Maria Juliana Swaanswijk, geboren 11-01-1860, overleden 02-01-1897, hij tr (2) 10-01-1900 met Grietje Krijt, geb 23-11-1869 Sint Maarten, dv Cornelis en Alida Maria Veuger, overleden 29-05-1943.

Alle gegevens, ook van de kinderen, heb ik online van de archiefkaarten. Omdat ook de ouders van zijn eerste echtgenote niet bekend zijn, is een scan van de huwelijksakte 1890 zeer gewenst. Eventuele kosten worden vergoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Ramon,

Het ligt in de planning om aanstaande donderdag voor een paar uur naar het archief te gaan in Haarlem, waar ook de BS van Amsterdam is in te zien.

Nu heb ik al een lijstje met verzoeken, maar ik zet jouw verzoek erbij en indien nog tijd zoek ik het voor je op.

Beginnende bij de huwelijken.

Meestal maak ik foto's van het scherm omdat dit sneller gaat dan kopieën maken, is dat ook goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Kèren,

Heel fijn al zo snel een reactie te krijgen. Super! Ik ben met alle informatie blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Ramon,

Ben gisteren naar het archief geweest en heb kopieën gemaakt van de twee huwelijken en een aantal akten in de huwelijkse bijlagen.

Zat toch al achter de machine voor de andere verzoeken....

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_blue_cool.gif" alt="8) b">

Kan je mij een PM sturen om te laten weten waar ik die aar toe kan sturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Geweldig, super bedankt voor al je moeite, ik ben erg benieuwd wie de ouders zijn.

Mag ik?

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_kus_op_wang.gif" alt="$">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Ja hoor! 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh.gif" alt=":laugh:">

En erg stom, maar ik heb deze keer geen aantekeningen gemaakt.

Alleen heel braaf achter de kopieer machine gezeten om zo goed mogelijk kopieën eruit te krijgen.

Dus je zal op de post moeten wachten om de namen van de ouders te weten.....

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_nut.gif" alt="#">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De postduif is blijkbaar wat verdwaald, maar een week na dato heb ik vandaag alles in de bus gekregen, super. En je hebt ook de huwelijkse bijlagen gekopieerd, waaronder de akte van militie. Leuk.

Ik heb nu het volgende:

Johannes Meijer 1861-1918, zoon van Leendert Meijer en Maria Margaretha Tallee, tr ? (1) Cornelia Petronella Hoonhout, scheiding geregistreerd 28-06-1890, tr (2) akte 1829 06-08-1890 Maria Juliana Swaanswijk 1860-1897 4 kinderen, tr (3) akte 66 10-01-1900 Grietje Krijt 1869-1943 7 kinderen

De scheiding x Hoonhout en zijn ouders zijn dus de nieuwe feiten. Eens kijken of ik verder terug kan in de tijd.

Leendert Meijer is geboren ca 1827 en overleden <1900, zv?; hij tr? Maria Margaretha Tallee geb ca 1825 overl 18-11-1872, dv Barend en Maria Margaretha Landsbagh (bron familysearch)

Nogmaals hartelijk dank voor het opzoeken, kopieeren en verzenden.

(&:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...