Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Nieuw boerderijenboek Middelstum-Kantens


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

zoals een aantal onder jullie zullen weten heeft men in Groningen een prachtige serie boerderij boeken.

De volledige geschiedenis van de boerderijen uit een dorp worden erin beschreven.

En meer dan dat.

Zo ligt het nieuwste boek uit deze serie voor me: Nieuw boerderijenboek Middelstum-Kantens

Naast een beschrijving van boerderijen zie ik ook een beschrijving van de veeartsen die in dit gebied actief waren, compleet met een beschrijving van de persoon, vaak aangevuld met een foto van de persoon in kwestie en/of een foto van de grafsteen wanneer hij reeds is overleden.

Ook algemene verhalen over andere gerelateerde onderwerpen komen ruimschoots aan bod, denk aan de tuin, ruilverkaveling, bodemdaling, de boer en boerin met hun knechten en meiden, enz. enz.

572 bladzijden met veel perfecte afbeeldingen en van een kwaliteit om u tegen te zeggen, ik kan dit boek iedereen van harte aanbevelen.

In 1983 verscheen het eerste deel van dit boek, dit tweede deel is een gedeeltelijk herschreven versie van het eerste deel.

Mocht iemand het eerste deel kwijt willen dan houd ik mij aanbevolen want gelijk zijn ze niet !

Zie voor aanvullende informatie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ziet er heel mooi uit, deze vernieuwde uitgave. Het boek uit 1983 is te koop voor 240 euro op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Je zal er niet kunnen afdingen, maar een goed boek met evenveel pagina's zal het geld waard zijn.  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin.gif" alt=";D">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Ramon,

nee, voor 240 euro 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley_shock.gif" alt="B-15"> ga ik het boek uit 1983 niet kopen.

Never.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...