Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Nieuwe boeken op het archief van Groningen


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

genealogische publicaties die onlangs door de bibliotheek van het archief van Groningen zijn verworven. Je kunt ze aanvragen en raadplegen in de studiezaal. Zie hieronder voor de lijst.

Zelf wil ik graag het volgende boek kopen maar kan de uitgever of besteladres niet vinden.

Wie wel ?

Of betreft het wellicht een lang geleden gedaan onderzoek door Ype Brouwers ?

Kortom, wie weet meer over deze Reijenga publicatie ?

Reijenga: Reijenga's door de eeuwen heen. (aanvraagnr. 1957 – 26535)

Groetjes, Maikel

Bats: Batshaven. Het verhaal van de familie Bats woonachtig aan het Zuidlaardermeer (aanvraagnr. 1957 – 265450)

Britting: Het is niet alle dagen kermis : verhalen over de familie Britting, kermisreizigers in de 18e en 19e eeuw (aanvraagnr. 1759 – 26620)

Bunt: Aaltien Bunt: did she live twice?. In: Roots@Groningen, voorheen Huppeldepup  Jaargang 18 (2011) Nummer 2 (aanvraagnr.: 1766 – 565).

Eckringa: Stamreeks Eckringa. In: Driemaandelijks tijdschrift van de Vereniging voor Genealogie en Historie "Westerwolde"  Jaargang 32 (2011) Nummer 1, p. 10-17 (aanvraagnr: 1766 – 552).

Huizinga: Ex Undis = Uit de golven ontstaan : geschiedschrijving van het geslacht Huizinga, landbouwers, doopsgezinde leraren en schippers : een familiedocument (aanvraagnr. 1957 – 26475)

Hutspot: De nakomelingen van Jacob Hendriks [Hutspot]. In: Driemaandelijks tijdschrift van de Vereniging voor Genealogie en Historie "Westerwolde"  Jaargang 32 (2011) Nummer 1, p. 37-39  (aanvraagnr: 1766 – 552)

Klugkist: In de Groningse/Oostfriese voetsporen van de familie Klugkist (aanvraagnr. 1957 – 26486)

Noordhoff: Grietjen Jans Noorthoff (stad Groningen, eerste helft 18e eeuw). In: Roots@Groningen, voorheen Huppeldepup  Jaargang 18 (2011) Nummer 2 (aanvraagnr: 1766 – 565).

Piccardt: Familieboek Roggeveld (aanvraagnr. 1957 – 26451)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Maîkel heb je een voornaam voor de schrijver Reijenga?

groetjes

P.S. kan er niets over vinden, en dat is best een beetje raar, ik zoek erg veel naar oude en antieke boektitels en vind ze dan ook meestal. Is de title wel juist en als ik op de Groninger archiever site kijk, vind ik deze:

Reijenga Parenteel van Jan Wiardus Reijenga [1221]. (aanvraagnr. 1957 – 26246).

anders ik weet het, maar wel een Reijenga boek......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi kêren,

ik kreeg het overzicht van verschenen boeken vanmorgen van het Groninger archief toegestuurd en heb het naar hier gekopieerd. Er staat verder niets bij, zeker geen schrijver.

Via Google kon ik niets over deze publicatie vinden.

En bij Tresoar kon ik ook niets vinden, dit ondanks het feit dat Tresoar bijna alles heeft betreffende Friese families.

Zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Misschien betreft het nr. 1 van het Tresoar overzicht.

Maar misschien ook niet en dan wil ik het graag hebben.

Als ik ooit weer eens in Groningen kom kan ik natuurlijk even op het archief kijken.

Of weet iemand of het boekenbezit van het Groninger archief digitaal beschikbaar is ?

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Kêren e.a.,

ik heb het Groninger archief gebeld en wat ik niet had verwacht: ze hebben me verder geholpen !

Zij hebben het boek verkregen via:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Ik zal kontakt proberen te krijgen.

Het boek vermeld geen auteur aldus de archiefmedewerker en is 536 bladzijden dik, het genoemde parenteel is slechts 4 bladzijden.

Is wellicht een krantenartikel.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hoi Maîkel,

Da's mooi nieuws, wellicht brengt je dat verder, of het inderdaad het juiste boek is.

Je kan ook de uitgever en afmaker van het boek contacteren.

Het is nog eens uitgegeven in 1996 en in 2008.

Hij zal je misschien verder kunnen helpen.

Ik zal het adres via PM sturen.

Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

inmiddels heb ik telefonisch kontakt gehad met Guus van Poeteren, de maker en uitgever van dit boek dat binnenkort ook op Tresoar te zien zal zijn.

Het boek kost 87.50 euro (hardcover) en iets minder voor de softcover uitvoering (ik geloof 77.50).

Inmiddels heb ik het geld overgemaakt en zal het zeer binnenkort wel ontvangen.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Maikel en andere lezers,

Het boek nr. 1 heb ik vanmiddag uit Tresoar opgehaald.

Ik moest toch boeken terug brengen en de buienradar gaf aan dat het nog

mooi weer te fietsen was.

Dit boek is ca. 75 vel dik, enkelzijdig gedrukt, dus ook ca. 75 pagina's tekst.

Als je opgeeft (hier of prive) wat je zoekt zal ik zoeken.

Helaas geen namen index.

Groeten,

Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Cor,

het ''boek'' nr. 1 heb ik reeds, het gaat vnl. over de periode tot 1900 en is verder ook niet compleet.

Ik ben dan ook blij dat ik nu de vervolguitgave heb kunnen kopen.

En zoals ik schreef, ook die komt binnenkort bij Tresoar.

En ja, wat een weertje. Heel wat beter dan de afgelopen dagen.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...