Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

ongewenste reclame


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Gisteren ontvingen alle leden van het CBG bij hun tijdschrift een CD van het softwareprogramma Family Tree Builder van MyHeritage.

Bij het verwijderen van het plasticje viel de CD er uit, misschien stond er een bijbehorend artikel bij? Niet dus.

Nu weten we dat het CBG een eigen programma heeft, StamboomNederland dus ik vroeg me af of dit een soort aanbeveling was.

Persoonlijk ben ik van mening dat instanties zoals het CBG "neutraal" horen te zijn en een keuze aan de gebruiker/lid over te laten. Vragen genoeg.

Bij navraag kwam er een supersnelle reactie.

Zij zien het als reclame-uiting zoals er ook advertenties voor andere genealogische software in het kwartaalblad staan: bijvoorbeeld ProGen, GensdataPro of Hazadata.

Het is niet bedoeld als aanbeveling voor het programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bij de ontvangst van het blad en de CD dacht ik meteen: moet het CBG het hebben van advertentie inkomsten om dat blad te betalen ???

Wat staat ons nog meer te wachten...............

Groetjes,

Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Het had inderdaad wel wat duidelijker mogen zijn dat het om een reclame uiting ging.

Je vertrouwt op het CBG en om dan zoiets aan te prijzen.... ik weet het niet hoor.

Ben er niet zo van gecharmeerd, eerlijk gezegd zal wel te maken hebben met het korten van allerlei subsidies die nu gaande is.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast limburger

Die gratis CD daar heb ik geen moeite mee. Maar kan er niet een velletje papier vanaf waarop staat dat dit een prachtig programma is waar je behoorlijk veel mee kunt (dan ben je dus echt bezig met reclame maken) Alleen jammer dat je al die prachtige dingen pas kunt doen als je de Premium-versie aanschaft. Ik heb het programma eens gedownload en wat opviel was de hoeveelheid "fouten" die er ontdekt werden.  In mijn gegevens zitten veel echtparen met dezelfde achternaam(dat wordt als fout aangemerkt) Meestal is dat achterneef-achternicht, soms is dat niet te bewijzen. " U heeft Jan Peter X in uw gegevens staan als meisje" Gecontroleerd bij mijn gegevens en hij staat wel degelijk als jongetje genoteerd!

Nog even terug naar het CBG: Ze promoten StamboomNederland, een moeilijk en voor veel mensen (die niet zo computer-handig zijn) niet te hanteren programma. Ze promoten ook Aldfaer, een gratis programma dat ook niet zo gemakkelijk te bedienen is, want er wordt een boek over uitgegeven waar een CD met de laatste versie van Aldfaer bijzit. Ik vind dus eigenlijk, en dat is natuurlijk persoonlijk, dat ze een onhanteerbaar (StamboomNederland) en ook een programma met mankementen (Aldfaer) aan het promoten zijn. (Bij Aldfaer kom je vaak een veiligheidskopie aan het terugzetten, soms om de andere dag, een bewijs dat dit programma met touwtjes en elastiekjes aan elkaar hangt 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_thumb_down.gif" alt="^ss"> ) Op andere plaatsen in dit forum heb ik me al kritisch uitgelaten over StamboomNederland en Aldfaer, dus ik laat het hierbij.

Met vriendelijke groet,

Limburger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag Limburger,

dat verbaast me zeer. Ik gebruik al 10 jaar Aldfaer met inmiddels bijna 50.000 personen en 100-den documenten en foto's plus ontelbare notities en ik heb nog nooit, echt nooit een veiligheidskopie hoeven terug te zetten!

Evenzeer verbaast het me dat het CBG de cd van My Heritage meestuurt. Elders op internet hebben gebruikers hun ervaringen gewisseld en die waren niet onverdeeld positief. Lees de kleine lettertjes voordat je alles via hen op internet zet! Je doet afstand van al je rechten, van je gehele stamboom inclusief eventuele teksten, documenten en foto's, terwijl My Heritage alles vrij mag gebruiken.

Een andere Limburger!

Lei Coolen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast limburger

Hallo Lei Coolen,

Welkom bij deze club. Een enkele keer hoor ik wel eens iets over iemand die al jaren met Aldfaer werkt en dat zonder problemen. En dat verbaasd me zeer 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile_eyeroll.gif" alt="B-12">  Bij mij ging het fout toen ik in de buurt van 10.000 personen kwam, maar daar lag het niet aan. Gewoon van de ene dag op de andere werd besloten dat Aldfaer alleen nog maar zou werken op Vista en Windows 7. En ik behoorde schijnbaar tot dat handjevol mensen dat nog Windows XP had. Er komt een update en er wordt automatisch een veiligheidskopie teruggezet in Aldfaer, maar wel een kopie van een jaar geleden! Het vertrouwen in Aldfaer was natuurlijk direct weg.

Met vriendelijke groet,

Limburger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Sorry deelnemers,

dit is mijn laatste reactie binnen dit topic, dat immers gaat over CBG en My Heritage.

Ja Limburger, ik werk ook nog steeds met XP. Mijn advies: contact opnemen met Aldfaer of stoppen ermee.

De 1000-den gebruikers zijn toch niet gek?

Met groet, Lei Coolen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Lei,

Je bijdrage als nieuw lid wordt op prijs gesteld, de waarschuwing om niets te plaatsen op internet via My Heritage is op zijn plaats.

Om het programma te gebruiken op een eigen computer kan geen kwaad, maar er zijn zoveel programma's voor eigen gebruik, ieder met voor- en nadelen. Daar is inderdaad een andere rubriek voor, Genealogische software

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Al die programma's zijn via internet te downloaden en hoeven niet apart in grote getalen te hoeven meegezonden met een tijdschrift van het CBG, daardoor wek je als onafhankelijk bureau een verkeerde indruk. Nu werd er apart aandacht voor gevraagd, op een verkeerde manier naar mijn idee, met een advertentie in het blad val je er niemand mee lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...