Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

opzoekvraag gem. Gouda


haaneb

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Beste medezoekers,

Wie wil er voor mij in het archief van de gemeente Gouda kijken in het

bevolkingsregister om de volgende vragen op te lossen:

-Wie zijn de ouders van Gerarda Martina Johanna Bizot? Zij zou op 1-3-1923

geboren zijn.

- Heeft zij nog broers of zusters gehad?

Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite

Wouter Haanebrink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Wouter,

Misschien een extra mogelijkheid om de directe familie te raadplegen. Is volgend familiebericht je reeds bekend? Het bericht is terug te vinden op:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

En op volgend adres kan je een foto zien van haar met familie op haar 65e trouwdag.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groetend - Robert P.G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Robert,

Mijn dank voor de reactie.  De advertentie was ook mijn bron. Het benaderen van de familie doe ik eigenlijk alleen als het niet anders kan. Met het artikel en foto ben ik erg blij. Te meer dat daar ook inhoudelijke info in staat

Ergo: ik blijf hopen dat iemand voor mij het Goudse bev reg wil inzien.

Wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wouter,

de geboorteakte 1923 zal nog niet openbaar zijn.

Op genver.nl staat een tienjarentafel. 1903-1912 komt de naam Bizot niet voor. 1913-1922 geeft deze gegevens:

Huwelijk: 13-11-1917 Andreas Simon Bizot en Martina Alida Anthonia Verhoef

Geboorte (aangifte):

6-8-1919  Johannes Anthonius Maria

12-10-1920 A... Gerardus Hubertus

6-12-1921 Anthonia Johanna Wilhelmina

Deze geboorteakten staan dus ook niet online (niet openbaar).

De huwelijksakte kun je met de datum ook opzoeken, die staat

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

De huwelijkse bijlagen kun je misschien zelf vinden op Genver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Ludmila, Mijn dank voor je moeite. Privacyregels zullen altijd een belemmering vormen. Dat was de reden dat ik in het bevolkingsregister mijn antwoorden wilde zoeken. Veelal kan je daar terecht met info tot circa 1939!!!!!!

Maar de huwelijksakte die je me zond levert in ieder geval weer nieuwe info. NU maar hopen dat er geen 2 families Bizot in Gouda tegelijkertijd  waren.  Mede door deze akte is de relatie van Gerda naar de mij bekende gegevens vermoedelijk gelegd.

Groet

Wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wouter,

Ik begrijp je oorspronkelijke vraag: inzage in het BV van Gouda, niet veel leden zullen daar zo dicht bij wonen om alleen daarvoor even te gaan kijken. Maar je weet nooit, dus terecht dat je de vraag stelt.

Iets sneller werkt de info volgens de tienjarentafels, er was in de periode 1903-1922 dus maar 1 echtpaar dat er trouwde en kinderen kreeg, dat kan niet missen. Ook met de huwelijkse bijlagen heb je misschien meer bronnen waarmee je verder kunt; en over anderhalf jaar een PK.

Graag gedaan en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Beste Wouter,

Uw vraag is of er iemand voor u naar Gouda wil gaan om in het bevolkingsregister te kijken. Ik wil dat, kan wel pas over een paar weken,  best voor u doen.  Als ik namelijk de links die onze aller Robert plaatste bekijk, dan vraag me af of het ook werkelijk resultaat zal opleveren.

Gezien de toen 22-jarige Gerarda Martina Johanna Bizot in Zwaag huwde is het heel goed mogelijk dat haar ouders daar ook woonden, tenslotte was het een beetje traditie vanuit het ouderlijk huis te trouwen.

Ik heb toen op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

naar de naam Bizot gezocht en kwam daar een A.S. Bizot tegen die een bouwvergunning aanvroeg in Zwaag voor een woonhuis met werkplaats in 1932. [ Kadastraal nummer - sectie A 1348 ]

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Dat zou betekenen dat het gezin al snel naar Zwaag is getrokken, ervan uitgaande dat Ludmilla's vondst de ouders betreffen. En er dan beter in het bevolkingsregister van Zwaag gekeken kan worden. Ook dat wil ik wel doen, beiden zijn voor mij ongeveer een minuut of vijftig rijden en is nog net te doen.

Het grote probleem is natuurlijk dat er buiten het bevolkingsregister er nog geen BS akten zijn in te zien.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Wouter,

Ik begrijp je oorspronkelijke vraag: inzage in het BV van Gouda, niet veel leden zullen daar zo dicht bij wonen om alleen daarvoor even te gaan kijken. Maar je weet nooit, dus terecht dat je de vraag stelt.

Iets sneller werkt de info volgens de tienjarentafels, er was in de periode 1903-1922 dus maar 1 echtpaar dat er trouwde en kinderen kreeg, dat kan niet missen. Ook met de huwelijkse bijlagen heb je misschien meer bronnen waarmee je verder kunt; en over anderhalf jaar een PK.

Graag gedaan en succes.

Hallo Ludmilla,

zo juist de reactie van Keren beantwoord en vervolgens gezien dat jij ook nog gereageerd had.  Ik denk dat je gelijk hebt en dat je de juiste bron gevonden hebt.

Nu is er nog een mogelijkheid dat de gezochte personen  niet in Gouda woonden, maar in Zwaag. Maar dat zij alleen in Gouda is geboren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Wouter,

Uw vraag is of er iemand voor u naar Gouda wil gaan om in het bevolkingsregister te kijken. Ik wil dat, Dat zou betekenen dat het gezin al snel naar Zwaag is getrokken, ervan uitgaande dat Ludmilla's vondst de ouders betreffen. En er dan beter in het bevolkingsregister van Zwaag gekeken kan worden. Ook dat wil ik wel doen, beiden zijn voor mij ongeveer een minuut of vijftig rijden en is nog net te doen.

Hallo Keren,

Aan Ludmilla schrijf ik dat ik je geantwoord heb, echter dat antwoord verschijnt niet, dus maar even opnieuw.

In eerste instantie reageerde ik enthousiast over je voorstel om in Gouda te gaan kijken. Bij nader inzien lees ik in je reactie dat je ervoor te veel moet doen. Dat vind ik teveel. Niet doen dus. Zou je toch in het Groene Hart archief zijn dan is dat wat anders. En dan houd ik me zeer wel aanbevolen Wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Beste Wouter,

Toch doe ik het, indien het nog van belang is voor het onderzoek, hoor

Mijn familie heeft zich zo verspreid over het hele land, zelfs de hele wereld dat ik in vrijwel ieder Nederlands archief wel wat kan vinden.

Wat zoekt u nog precies? Wat Ludmilla heeft al erg veel boven water gehaald.

Er is nog een medelid die het eventueel ook nog wil doen, dus we krijgen het samen op een of andere manier wel boven water allemaal....

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_jaja6.gif" alt="$#">

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Kèren,

1      Dat noem ik nog eens duidelijke taal.  'ik doe het' Het klikt fantastisch, maar er is beslist geen enkele haast bij.

2      Ludmila heeft aangegeven dat het echtpaar Bizot-Verhoef de ouders van Gerarda (geb 1923) zullen zijn. Ik denk dat dat goed is. Maar wat is zeker in deze wereld. In ieder geval leverde de huwelijksakte van dat echtpaar mij al nieuwe gegevens op.

Voorts heeft zij 2 oudere broers Johannes 1919 en Acco 1920 en een oudere zus Anthonia 1921 gevonden. De geboorteakten daarvan wil ik nog transcriberen. uit het online archief

3      Als het de juiste ouders zijn blijft de vraag of er nog meer kinderen bekend zijn. Misschien geeft het bev. reg. info over inwonende familieleden sterfgevallen. Deze bron zou dan info bevatten tot 1932.

4      Het vertrek naar Zwaag levert nieuwe kansen en was dus voor mij ook nieuw.

5      Overigens attendeerde de moderator van dit forum mij erop dat privacy in het geding kan zijn als het info over nog levende personen gaat. In dit geval zou dat dus heel makkelijk het geval kunnen zijn. Daarom is het misschien verstandig om je antwoord in een 'persoonlijk' bericht te verwoorden.

Kijk met belangstellling uit naar je antwoord. Vriendelijke groet

Wouter

Je ziet veel antwoorden leveren soms nog meer vragen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Wouter,

Je vraag staat op mijn zoeklijst en ik laat van mij horen zodra ik geweest ben.

Ondertussen dacht ik aan de advertenties bij het CBG en hopende [anders pech voor mij

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif"> ]dat die nog niet in je bezit zijn,

heb ik die gedownload. Dat geeft in ieder geval al de info dat het eerste genoemde kind hier geboren in 1919 een meisje is.

De uiteindelijke bevestiging van alle gevonden info zullen we dan even moeten afwachten tot na het bezoek van Gouda.

Je kan een ZIP bestand met de advertenties door op deze link te klikken: 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

LET OP: download begint meteen en vervalt automatisch naar zes dagen.

Mocht een ander er interesse in hebben nà die tijd, stuur me dan een PM, plaats ik het opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Kèren,

Ik was er even niet en zie dat je me blijft verrassen. Het raadplegen van de aktes van geboorte doe ik zo spoedig mogelijk. Feit is wel dat het geslacht van een persoon door jou al is gewijzigd. Bravo.

De CBG collectie advertenties is mij bekend. Maar je hebt wel een paar nieuwe pagina's toegevoegd die ik nog niet had. Die zijn nu veilig gesteld. Ofwel ik moet nodig weer eens naar Den Haag, want ook van andere namen zijn de nieuwe pag's dus beschikbaar. Maar ook dat komt  wel.

Groetjes

Wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

klinkt natuurlijk heel goed: 'ik moet nog de akten transcriberen' maar dan moeten ze we on line zijn. En dat is niet zo. Een beetje veel dom dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Kèren

Hallo Wouter,

Vanmiddag was ik in Gouda en heb voor je gekeken naar de gezinskaarten BIZOT. Nog een geboorte van één kind gevonden en de bevestiging dat de ouders correct zijn.  Het gezin vertrekt op 21 JUL 1925 naar Zwaag.

Bron: Gouda; gezinskaarten; 1920-1938; (Binnendijks, Th - Blanken, À.C.) fiche 39

BIZOT, Andrea Simon ; m ; hoofd ; 04 APR 1896 ;  in Alkemade ; gehuwd ; rc ; Ned. ; plateelschilder ; C. Ketelstraat 77 ~~~ 18 SEP 1922 ~~~~ Coornhertstraat 11 ; 20 NOV 1917 ; Karnsloot 153 ; 21 JUL 1925 ; Zwaag

VERHOEF, Martina Alida Anthonia ; v ; vrouw ; 25 JUN 1896 ; Gouda ; gehuwd ; rc ; Ned. ; nrs. 14 + 15 idem ; P.Hendrikstraat 108 ; 21 JUL 1925 ; Zwaag

kinderen via pm

De kinderen van Andreas Simon BIZOT en Martina Alida Anthonia VERHOEF, stuur ik je per PM.

Wel een beetje mosterd na de maaltijd maar goed.

Er was nog een gezinskaart van een BIZOT, namelijk Gerardus  BIZOT, die heb ik meteen ook maar meegenomen, en de gegevens plaats ik hier.

Mijn vermoeden was dat dit de ouders en tweelingzus (!) van Andreas Simon BIZOT zijn, en dat klopt zag ik in d huwelijksakte van Andreas Simon

Ook lijkt er een huwelijksdatum bij te staan van Gerardus en Johanna van der Hoorn en een overlijden van echtgenote Johanna van der Hoorn. Dochter Geertruida Adriana kreeg uiteindelijk een eigen kaart, dus die is volwassen geworden.

BIZOT, Gerardus ; m ; hoofd ; 24 NOV 1870 ; Woubrugge ; onder nr.8 staat boven de H ; W(oubrugge) 05 SEP 1916 ;

onder nr.9 staat 22 APR 1895 Alkemade ( lijkt de huwelijksdatum te zijn ) ; rc ; Ned. ; bleekersknecht  ; Fluweelensingel 87 ~~~~ 26 JUN 1922 mr. D.J. van Heusdestraat 7 ; jr ?? 87723 // 6959 ;

HOORN van der, Johanna ; v ; vrouw ; 28 JUL 1868 ; Alkemade ; H ; nr.9 zie boven ; rc ; Ned. ; Gouda 05 SEP 1936 - akte.nr. 237

BIZOT, Geertruida Adriana ; v ; vrouw ; 04 APR 1896 ; Alkemade ; ongehuwd  - Kreeg eigen PK

Ik heb er niet al te kwalitatief goede foto's van gemaakt, die moet ik nog bewerken, doe ik morgen of overmorgen [ben een beetje druk….

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_nut.gif" alt="#">]

Dan heb ik ook de overlijdensakte van Johanna van der Hoorn voor je.

Je hoort dus nog van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Wouter,

Bij deze de bewerkte foto's van de gezinskaarten [ook een paar van details, voor de leesbaarheid] en de akte van overlijden.

Mijn vorige bericht bevat de transcripties van de gezinskaarten.

LET OP: download begint meteen en vervalt automatisch naar zes dagen.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Mocht een ander er interesse in hebben nà die tijd, stuur me dan een PM, plaats ik het opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...
  • Forumleden Groep
Sierkstrabizot

Goede middag is alles bekend over bizot anders kan ik over. De nodige informatie komen mijn oma verhuisde uit Gouda naar Zwaag  achternaam bizot .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder
23 uur geleden zei Sierkstrabizot:

Goede middag is alles bekend over bizot anders kan ik over. De nodige informatie komen mijn oma verhuisde uit Gouda naar Zwaag  achternaam bizot .

 

 

Beste Sierkstrabizot,

Welkom op het StamboomVragenForum!! Dank u wel dat u reageerde op dit onderwerp.

Dit is een zoekvraag van april 2011, het kan zijn dat er niet meer op wordt gereageerd.

Met een genealogische groet, sadminF - beheerder 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...