Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Opslaan Akte die men niet kan downloaden


Gast Peter Buyk

Recommended Posts

Gast Peter Buyk

Er zijn sites waar het niet mogelijk is om een akte te downloaden, om de simpele reden omdat men deze moet bestellen, soms kun je dit omzeilen.

Meestal kun je deze akte wel fullscreen (volledig beeld) bekijken op de site, zorg nu dat de volledige akte op je scherm past, en druk nu op printscreen toets (meestal staat deze naast de F12 toest).

Open nu bijvoorbeeld Paint in Windows en kies hier voor Plakken (Paste), sla het document nu op met een naam naar keuze met bijvoorbeeld de extensie .png.

Open nu het zo juist opgeslagen afbeelding op je computer, meestal is de tekst op de afbeelding nu te klein om goed te kunnen lezen, maar hier heeft Windows een handigheidje voor, namelijk het vergrootglas, je kunt deze vinden onder:

Startknop --> Alle Programma's --> Bureau Accessoires --> Toegankelijkheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Mooi tip, Peter!

Tegenwoordig werk ik met de Mac en dan gaat het allemaal wat makkelijker, maar in mijn Windows tijd maakte ik veel gebruik van een toen gratis programmaatje, wat FastStone Capture heette. Voor de nieuwere versie moet betaald worden, zie daarvoor:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Maar hier en daar zwerft de laatste freeware versie rond, zoals hier bijvoorbeeld:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Als men gebruik maakt van Firefox, dan is er een leuke "add-on" screengrab! genaamd, die nestelt zich in de balk onderaan en als je erop klikt krijg je een paar opties, waaronder het bewaren of kopiëren van de hele webpagina, dus ook het deel wat je niet ziet omdat je dan moet scrollen.

Link:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

[Hopelijk leg ik het zo goed uit.....

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_shy.gif" alt="7^^">]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

is ook een fijn programma en gratis!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...