Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

HTML-etalage in Stamboomnederland


Gast limburger

Recommended Posts

Er is een aanpassing gemaakt in Stamboomnederland. Er is nu de mogelijkheid om een HTML-etalage te maken. Kijk, hier haak ik af. Alweer een (laat ik hopen) prachtig genealogie-programma waar je heel erg leuk je gegevens in kunt opslaan, maar ik die geen hogere computerologie heb gestudeerd kan van  wat er hier bedoeld wordt absoluut geen brood bakken. Laat ik positief blijven, misschien wordt het ooit wat met Stamboomnederland, maar dan ben ik wel een paar jaartjes ouder !!! 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Kijk eens op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

of www.cbg.nl

Vriendelijke groet,

Limburger

(Heb schijnbaar iets fout gedaan, het was de bedoeling dat dit een nieuw topic zou worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb je bericht gelezen en het uitgeprobeerd aan de hand van de toelichting van het CBG. Ik heb ook geen technische knobbel, en mij lukt het dus ook niet. Niet dat het me wat uitmaakt, na alle frustraties in de startperiode, heb ik alles daar maar gelaten zoals het is. Ik steek er geen energie meer in.

Hier kun je ook meepraten

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb wel computerologie gestudeerd en ik begreep het ook niet

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dus maak je geen zorgen het ligt niet aan jou

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> haha

De naam 'HTML-etalage' wordt gebruikt op een manier waarop het lijkt dat dit een term is die in de 'internet-wereld' gebruikt wordt voor een of ander standaard iets. Echter heb ik, als web-developer, de term nog nooit gehoord. Na het even geprobeerd te hebben stelt het ook nog uitermate weinig voor, verassend..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het CBG krijgt een paar miljoen euro's aan subsidie om in de toekomst genealogische gegevens digitaal te kunnen beheren. Hoeveel miljoenen euro's moeten ze nog krijgen om eindelijk met iets te komen waar een leek op computergebied zijn gegevens op een redelijk eenvoudige manier in kan opslaan. Ik begin langzaam te denken dat hier miljoenen over de balk worden gegooid en het toch nooit iets zal worden met dat StamboomNederland.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Met een groet van (de meestal toch redelijk optimistische)

Limburger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De subsidie is ook bedoelt voor een samenwerking tussen Stamboomnederland en WieWasWie. Spijtig dat het ministerie van Financien niet luistert naar de gebruikers, niet voor niets kreeg Stamboomnederland in 2010 deze Award en daar hoeven ze niet trots op te zijn. (zie overigens de andere topics op SVF met Stamboomnederland als onderwerp)

Worst New Genealogy Product of 2010: StamboomNederland

bron

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

StamboomNederland (Family Tree Netherlands) is an epic disaster. What should have been the Central

Bureau of Genealogy's Big New Thing turned out as a public embarrassment. Kensas, the company that developed StamboomNederland, did

not meet the deadline, so the CBG had to rush StamboomNederland out before it was

finished. However, months later, it hardly seems to have improved at all.

StamboomNederland ticks practically all the wrong boxes. Its terms & conditions are a copyright grab.

It is impossible to delete the GEDCOM files you've uploaded. StamboomNederland even demands money the

moment you decide to export your own data.

StamboomNederland

is ugly, makes bad use of the browser space, and its English

translations were apparently done by a drunken first-grader. That the user interface is

unintuitive, illogical and awkward to use

is a relatively superficial issue that could have been fixed by

now. Sadly, StamboomNederland is also a hastily slapped together technical

monstrosity. It is unacceptably slow and immensely memory-hungry. Sometimes

the 2D tree works, sometimes it does not. It does not only lack what we commonly

think of as genealogy consistency checks, it actually lacks all consistency

checks. StamboomNederland is an also a privacy fail; if you make your tree

public, StamboomNederland makes your email address public. Its ostensible

collaboration feature is merely multi-user access, and the management of

project members does not work.

StamboomNederland has ridiculous limitations such as a maximum of 50 characters

for place names. Search is a slapped-on feature that offers

just one search box and not even the most basic

search options.  It has an utterly confused notion

of sources, and its GEDCOM import is sure to disrespect your years of carefully

documented research by simply listing the GEDCOM file as the "source" of all

information. StamboomNederland will also mess up your database by adding many

notes containing XML equivalents for GEDCOM tags. Trying to work with sources

within

StamboomNederland is an immensely frustrating experience. StamboomNederland is not

reliable at all, the "Interne fout" (Internal error) page is the one you'll see

most often. StamboomNederland is so bad that, if it did not have a CBG logo, the

CBG would warn against using it. The CBG should pull the plug and get a more

capable company to develop a replacement.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms lijkt het wel of ze "klungelsmurf" hebben ingehuurd.  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley_lollegs.gif" alt="B-14">

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_Laugh_high.gif" alt="B-8">

Ze doen maar lekker verder, ik heb al lang geen belangstelling meer voor dat project.  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_fluitend.gif" alt="flu(">

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...